Puls Budownictwa

Aktualności z różnych sektorów branży budowlanej, plany rozwoju i działania kluczowych firm relacje z placu budowy oraz innowacyjne produkty i technologie dla budownictwa.

Warszawa: NeoCity Polska planuje inwestycję mieszkaniową na Pradze-Południe
16.12.2025

Warszawa: NeoCity Polska planuje inwestycję mieszkaniową na Pradze-Południe

W miejscu budynku biurowo-usługowego na Pradze-Południe w Warszawie wyrośnie budynek wielorodzinny z częścią usługową. Inwestycja dewelopera NeoCity Polska ma powstać z zastosowaniem tzw. specustawy mieszkaniowej. Już niebawem rozpocznie się dialog społeczny z lokalną społecznością. Projekt Neonove obejmuje realizację sześciokondygnacyjnego budynku mieszkalnego z lokalami usługowymi w parterze oraz dwukondygnacyjnym garażem podziemnym. Autorem koncepcji jest pracownia APA Wojciechowski Architekci. Inwestycja przewiduje powstanie 85 mieszkań o zróżnicowanych metrażach – od kawalerek po lokale czteropokojowe – oraz przestrzeni usługowych odpowiadających na potrzeby okolicznych mieszkańców. Wszystkie mieszkania zostaną wyposażone w balkony, a zastosowane szklane balustrady mają zapewnić dobre doświetlenie wnętrz i nadać bryle lekkości. Architekci postawili na stonowaną kolorystykę, jasne materiały i ciepłe, naturalne barwy, które mają harmonijnie wpisać nową zabudowę w istniejącą tkankę miejską Grochowa. W ramach inwestycji zaplanowano łącznie 98 miejsc postojowych dla samochodów, z czego 85 miejsc przeznaczono dla mieszkańców, a 13 dla części usługowej. Projekt uwzględnia także 204 miejsca postojowe dla rowerów. Od północno-wschodniej strony działki przewidziano tereny rekreacyjne. Powierzchnia biologicznie czynna zajmie 33 proc. terenu inwestycji. Projekt zieleni zakłada bioróżnorodność, wykorzystanie lokalnych gatunków roślin oraz zachowanie cennego starodrzewu. Zaplanowano m.in. krzewy, byliny, murawy, zielone dachy oraz rozwiązania wspierające lokalny ekosystem, takie jak domki dla owadów i budki lęgowe. W projekcie uwzględniono również rozsączanie wód opadowych oraz zastosowanie lokalnych materiałów budowlanych w celu ograniczenia śladu węglowego. Realizacja projektu Neonove obejmuje także szereg inwestycji towarzyszących. W planach jest m.in. przeprowadzenie prac remontowych w Szkole Podstawowej nr 120 w Warszawie, a także przebudowa istniejących miejsc parkingowych na działce przy ul. Czapelskiej. Inwestor deklaruje również remont ul. Czapelskiej na odcinku pomiędzy ul. Stocką a ul. Kruszewskiego. Równolegle opracowana zostanie kompletna dokumentacja projektowa wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę dla przebudowy ul. Krypskiej – od ul. Stockiej do ul. Igańskiej. Dialog społeczny dotyczący inwestycji Neonove zaplanowano w dwóch formułach. Pierwsze spotkanie odbędzie się w formule online w czwartek, 8 stycznia 2026 roku. Drugie spotkanie, stacjonarne, zaplanowano na środę, 14 stycznia 2026 roku, w Szkole Podstawowej nr 120 przy ul. Międzyborskiej 64/70 w Warszawie. Oba spotkania będą miały charakter otwarty i bezpłatny. W ich trakcie zaprezentowane zostaną założenia inwestycji, a uczestnicy będą mogli zadawać pytania oraz zgłaszać swoje uwagi bezpośrednio przedstawicielom inwestora. Zbieranie opinii i sugestii do projektu potrwa do 25 stycznia 2026 roku.

Worker

Chcesz uzyskać pełen dostęp do informacji o inwestycjach i zleceniach z całej Polski?

Wypróbuj bez zobowiązań

W przypadku pytań dotyczących działania aplikacji zapraszamy do kontaktu z konsultantem poprzez czat lub:

Skontaktuj się
Ostatni etap Panattoni Park Kielce w budowie
12.12.2025

Ostatni etap Panattoni Park Kielce w budowie

Panattoni podpisało umowy z nowymi najemcami kompleksu logistycznego Panattoni Park Kielce. Deweloper rozpoczął realizację ostatniego etapu inwestycji – czwartej hala o powierzchni 13 000 mkw. Panattoni Park Kielce to inwestycja obejmująca docelowo cztery budynki o powierzchni ok. 68 000 mkw. Kompleks jest zlokalizowany tuż przy granicy administracyjnej miasta, 6 km od jego centrum. – Panattoni dostrzegło potencjał regionu świętokrzyskiego już na wczesnym etapie jego rozwoju. Dziś Kielce stają się coraz ważniejszym punktem na mapie krajowych sieci dystrybucyjnych. Nasze inwestycje w tym regionie nie tylko odpowiadają na potrzeby biznesu, ale też wzmacniają pozycję świętokrzyskiego jako wschodzącego ośrodka logistyczno-produkcyjnego – komentuje Dorota Jagodzińska-Sasson, Managing Director w Panattoni. Pierwszym najemcą nowej hali jest dystrybutor z branży automotive, który wynajął ponad 4 700 mkw., w tym ok. 800 mkw. biur. Lokalizacja w Kielcach to dla niego strategiczny punkt w łańcuchu dostaw, umożliwiający sprawną obsługę regionu świętokrzyskiego i sąsiednich województw. Drugi – operator logistyczny – zajmie 4 800 mkw., z czego 800 m kw. stanowić będzie powierzchnia biurowa. Firma rozwija działalność w regionie, przenosząc operacje do magazynu klasy A, który zapewni wyższe standardy przechowywania i pozwoli prowadzić operacje typu cross-dock. Budowa zakończy się w pierwszym kwartale 2026 r.

Soho by Yareal wchodzi w finałową fazę. Deweloper przygotowuje inwestycję Soho Hub
10.12.2025

Soho by Yareal wchodzi w finałową fazę. Deweloper przygotowuje inwestycję Soho Hub

Soho by Yareal – największa inwestycja mieszkaniowa firmy realizowana pod jednym adresem – wchodzi w decydujący etap. Deweloper w najbliższych miesiącach rozpocznie budowę Soho Hub, czyli piątej i ostatniej odsłony projektu na warszawskiej Pradze. W ubiegłym tygodniu pozwolenie na użytkowanie uzyskał ostatni etap mieszkaniowy Soho by Yareal obejmujący 290 lokali. Zostaną one przekazane klientom w najbliższych tygodniach. Docelowo w Soho zamieszka około 2500 mieszkańców. To jednak nie koniec rozpoczętej kilka lat temu transformacji terenów między Mińską a Żupniczą na warszawskim Kamionku. – Rozpoczynamy realizację ostatniego etapu Soho, który będzie łączyć rozmaite funkcje: biurowe, handlowe, powstaną też mieszkania na wynajem, a zabytkowa część dawnego kompleksu fabrycznego Przedsiębiorstwa Produkcji Lnu i Juty zostanie zrewitalizowana – podkreśla Jacek Zengteler, prezes Yareal Polska. Kompleks od początku powstaje jako otwarta, nieogrodzona przestrzeń miejska. Projekt wyróżniony certyfikatem BREEAM Communities rozwija się i powstaje od 2018 roku, zgodnie ze standardem BREEAM Communities. Jako pierwszy w kraju uzyskał certyfikat Final w segmencie mieszkaniowym. Za projekt odpowiada pracownia HRA Architekci, która postawiła na cegłę klinkierową i akcenty z kortenu, materiałów podkreślających postindustrialny charakter miejsca. Centralnym punktem kompleksu jest 300-metrowy park linearny o powierzchni blisko hektara, gdzie posadzono ponad 17 tys. krzewów i drzew. Powstał w miejscu dawnego parkingu, a jedną z trudniejszych operacji było przesadzenie cisów. Na parterach różnych budynków działa już część z 45 lokali usługowych (łącznie 11 300 mkw.). Kolejni najemcy – m.in. Green Caffè Nero i Hebe – mają pojawić się wkrótce. Soho Hub: biura, gastronomia i PRS W ostatnim etapie inwestycji powstaną przestrzenie biurowe, handlowe i mieszkania przeznaczone pod wynajem instytucjonalny. Kluczowym punktem tej fazy jest budynek przy Mińskiej 39, utrzymany w postindustrialnym charakterze, z dwupoziomowym podium od strony ulicy. Na dwóch pierwszych kondygnacjach znajdzie się w nim 3 100 mkw. powierzchni biurowych, zaś na wyższych piętrach (od 2 do 5) zaplanowano 66 mieszkań na wynajem o powierzchni od 28 mkw. do 45 mkw. Pod budynkiem zaplanowano garaż na 146 miejsc. Zabytkowy budynek B55, dawna siedziba Zakładów Amunicji „Pocisk", następnie Polskich Zakładów Motoryzacyjnychi Polskich Zakładów Optycznych, przejdzie rewitalizację z zachowaniem postindustrialnego charakteru obiektu. W planach jest m.in. odtworzenie pierwotnego układu okien (będą otwierane), pojawią się nowe stropy żelbetowe, a ceglana elewacja zostanie odnowiona. Do budynku wprowadzi się jeden najemca, będzie miał do dyspozycji 1300 mkw. powierzchni biurowej. Zaplanowano również modernizację historycznego budynku z ceglanym kominem. Obiekt zostanie przygotowany pod koncepty gastronomiczne Aleksandry i Jacka Dojnikowskich (Baken, Bułkę przez Bibułkę, Pollypizza Neopolitan). W ostatniej fazie Soho by Yareal powstanie również budynek pod przestrzeń usługową dla klubu fitness, prowadzona jest także rewitalizacja budynku nr 58, który będzie siedzibą i przestrzenią wystawienniczą pracowni architektonicznej WWAA. Pierwsze prace przy ostatnim etapie Soho Hub ruszą w I kwartale 2026 roku, a zakończenie planowane jest na 2028 rok. Biura dopasowane do Pragi Jak zaznacza Jacek Zengteler, prezes Yareal Polska, biura na Pradze cieszą się stabilnym popytem – głównie ze strony firm, które nie potrzebują lokalizacji w centrum Warszawy, czy przy Rondzie Daszyńskiego, ale zależy im na charakterystycznym miejscu i kosztowej przewadze. Moduły biurowe w Soho Hub zaczynają się od ok. 200 mkw., a część przestrzeni jest już w zaawansowanych negocjacjach. Równolegle deweloper sfinansuje przebudowę ul. Żupniczej – od Mińskiej aż do Dworca Wschodniego. Prace obejmą nowy układ drogowy, bezpieczniejsze rozwiązania dla pieszych i ścieżkę rowerową, nowe rondo przy Chodakowskiej oraz modernizację oświetlenia. Inwestycja zostanie podzielona na cztery etapy i potrwa około 20 miesięcy, do końca 2027 roku. Jej wartość to około 12 mln zł.

Afera HREiT: prokuratura dopisuje kolejnych poszkodowanych przez dewelopera
09.12.2025

Afera HREiT: prokuratura dopisuje kolejnych poszkodowanych przez dewelopera

Prokuratura w Łodzi dopisała kolejne nazwiska poszkodowanych i inwestycje do listy zarzutów wobec Michała Sapoty, prezesa HREiT. Straty przekraczają już 342 mln zł, a liczba poszkodowanych zbliża się do 1,5 tys. Śledczy ostrzegają: finałowe ustalenia mogą być pięciokrotnie wyższe. Prokuratura Okręgowa w Łodzi zajmuje się także sytuacją firm podwykonawczych. Łódzka prokuratura od miesięcy prowadzi śledztwo dotyczące działalności grupy kapitałowej HREiT i powiązanych z nią spółek celowych. We wrześniu 2025 r. prezes grupy, Michał Sapota, został tymczasowo aresztowany. 28 listopada podczas przesłuchania w Prokuraturze Okręgowej w Łodzi przedstawiono mu uzupełnione i zmienione zarzuty, obejmujące obecnie 1434 pokrzywdzonych oraz szkody o łącznej wartości 342 068 709,98 zł.
 Zaktualizowane zarzuty Zarzuty dotyczą dwóch głównych grup poszkodowanych. Pierwsza to inwestorzy nabywający udziały w spółkach celowych finansujących projekty HREiT. Jak informuje Paweł Jasiak, rzecznik prasowy Prokuratury Okręgowej w Łodzi, 886 takich inwestorów przekazało na rzecz dewelopera mienie wielkiej wartości: 196 961 390,90 zł, 512 153,91 euro, 10 000 franków szwajcarskich oraz 229 814,85 dolarów amerykańskich.
 Druga grupa to nabywcy mieszkań, którzy wpłacali środki na nieruchomości budowane w różnych miastach Polski. W zaktualizowanym zarzucie uwzględniono takie przedsięwzięcia, jak m.in.: „Łozowa 48” (Łódź) – 7 344 038,29 zł (32 nabywców), „Tuwima Sky” – 14 569 815,78 zł (80 nabywców), „Resovia Sky” – 22 638 147,56 zł (143 nabywców), „Pachońskiego Sky” – 16 725 797,96 zł (92 nabywców), „Apartamenty Dąbrowskiego” – 7 680 615,95 zł (44 nabywców), „Sosnowiec Ostrogórska” – 2 415 728,40 zł (19 nabywców), „Tuwima Gardens” – 40 596 785,40 zł (138 nabywców).
 Zarzut rozszerzono także o kolejne projekty: „Wrocław Bieńkowice” (8 866 962,50 zł, 46 nabywców), „Apartamenty Kościuszki” (12 111 498,47 zł, 44 nabywców), „Apartamenty Parkova” (5 567 564,25 zł, 30 nabywców), „Warszawska W3” (1 012 034,25 zł, 12 nabywców) oraz „Apartamenty Merliniego” (2 530 099,40 zł, 3 nabywców).
 Według śledczych model finansowania grupy HREiT opierał się przede wszystkim na środkach powierzanych przez inwestorów i klientów, a nie na klasycznym finansowaniu bankowym. W praktyce oznaczało to wysoką wrażliwość projektów na utratę płynności. Gdy pojawiły się problemy, prace wstrzymano, a część nabywców mieszkań została – jak sami relacjonują – z „dziurą w ziemi” oraz kredytami zaciągniętymi na nieskończone lokale.
 Część materiału dowodowego Prokuratura podkreśla, że obecne zarzuty obejmują jedynie część materiału dowodowego. Skala potencjalnych roszczeń może być znacznie większa. – Szacujemy, że pokrzywdzonych zostało około 5 tys. inwestorów i około 1,8 tys. nabywców mieszkań na łączną kwotę ok. 2,5 mld zł. Do tego, oprócz inwestorów i nabywców mieszkań, trzeba doliczyć jeszcze pokrzywdzonych podwykonawców. Schodzili z placów budowy, bo nie dostawali pieniędzy za wykonane prace. Ten trzeci wątek, czyli podwykonawców, także wyjaśniamy – skomentował dla Onetu współprowadzący śledztwo prokurator Paweł Jasiak, rzecznik Prokuratury Okręgowej w Łodzi.

 Śledczy badają nadal m.in. realizacje „Apartamenty Barona”, „Apartamenty Ziętka”, „Warszawska Sky”, „Apartamenty Złota” i „Rumia Formeli”, a także sytuację firm podwykonawczych pracujących na poszczególnych budowach. Sprawą zajmuje się specjalny zespół dochodzeniowo-śledczy, a zebrany materiał dowodowy obejmuje zarówno zeznania pokrzywdzonych, jak i dokumenty finansowe oraz dane z ksiąg wieczystych.

 Michał Sapota nie przyznaje się do winy. Jego obrońcy podkreślają, że grupa HREiT dysponuje znacznym „bankiem ziemi” i potencjałem do dokończenia inwestycji, a sytuacja spółek – ich zdaniem – powinna być rozstrzygana w trybie restrukturyzacyjno-upadłościowym, a nie wyłącznie karnym. O dalszych losach prezesa HREiT, samej grupy kapitałowej oraz poszczególnych projektów zadecydują kolejne decyzje prokuratury i sądów.
 Afera HREiT jest określana jako jedna z najpoważniejszych spraw na styku rynku nieruchomości i rynku kapitałowego w ostatnich latach. Według śledczych, jeśli prognozy dotyczące liczby pokrzywdzonych i wartości szkody się potwierdzą, może to być afera porównywana skalą do największych spraw finansowych ostatnich dekad.
 Dla branży budowlano-inwestycyjnej to śledztwo jest ważnym sygnałem ostrzegawczym. Sprawa pokazuje, jak duże ryzyko niesie oparcie finansowania inwestycji niemal wyłącznie na środkach prywatnych inwestorów i nabywców mieszkań oraz jak istotne są: transparentność struktury projektów, realne zabezpieczenia prawne i rzetelna informacja o kondycji finansowej dewelopera. Jednocześnie tysiące klientów, inwestorów i podwykonawców czeka dziś na rozstrzygnięcia, które zadecydują o możliwym odzyskaniu chociaż części utraconych pieniędzy.

Amerykanie zbudują w Polsce fabrykę za 7 mld zł
08.12.2025

Amerykanie zbudują w Polsce fabrykę za 7 mld zł

Amerykański koncern Ascend Elements planuje budowę nowoczesnej fabryki materiałów do akumulatorów pojazdów elektrycznych na terenie Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej Invest-Park. Wartość projektu szacowana jest na blisko 7 miliardów złotych. Zakład w Opolu-Wrzoskach ma powstać w dwóch etapach i docelowo zatrudniać około 200 osób. Firma zastosuje technologię pozwalającą na odzysk metali z tzw. czarnej masy, czyli półproduktu pochodzącego z recyklingu zużytych baterii. Rozwiązanie oferowane przez Ascend Elements pozwala ograniczyć emisje, które według deklaracji spółki mogą być o połowę niższe w porównaniu z tradycyjnymi procesami. Decyzja o ulokowaniu zakładu w Polsce wynika z dobrze rozwiniętego krajowego przemysłu bateryjnego oraz atrakcyjnych warunków inwestycyjnych w Opolu. Miasto oferuje zarówno dogodną komunikację, jak i dostęp do wykwalifikowanych pracowników. Produkowana w fabryce czarna masa ma trafiać do producentów komponentów bateryjnych na całym świecie. Wiceprezydent Opola Maciej Wujec zaznacza, że inwestycja ma strategiczne znaczenie dla europejskiego rynku nowoczesnych technologii i rozwoju zielonej gospodarki. Jak podkreśla, Ascend Elements jest jednym z globalnych liderów w produkcji materiałów katodowych, a planowany w Opolu zakład będzie należał do najnowocześniejszych tego typu w Europie. Prezydent Opola Arkadiusz Wiśniewski zaznacza, że projekt wpisuje się w globalne działania na rzecz niskoemisyjnych łańcuchów dostaw i wzmacnia europejską niezależność technologiczną. Fabryka ma zostać uruchomiona w 2031 roku i stanie się jednym z największych projektów przemysłowych realizowanych w regionie. Przypomnijmy, w 2024 roku w Zawierciu powstał zakład recyklingu akumulatorów - to inwestycja AE Elemental, spółki joint venture Ascend Elements i Elemental Strategic Metals. Fabryka może przetwarzać 12 000 ton zużytych akumulatorów litowo-jonowych rocznie. Baterie EV są przetwarzane na czarną masę, która może być wykorzystana do produkcji nowych materiałów do produkcji baterii.

Koniec z drutem kolczastym. Od 2026 roku nowe przepisy budowlane dla ogrodzeń
04.12.2025

Koniec z drutem kolczastym. Od 2026 roku nowe przepisy budowlane dla ogrodzeń

Od września przyszłego roku wejdą w życie regulacje, które trwale zmienią sposób stawiania ogrodzeń, bram i furtek. Celem reformy jest poprawa bezpieczeństwa ludzi i zwierząt oraz zwiększenie dostępności przestrzeni. Normy obejmą wszystkie nowo powstające inwestycje. Nowelizacja rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii w sprawie warunków technicznych budynków i ich usytuowania obejmie nie tylko same obiekty, ale też ich otoczenie – w tym ogrodzenia. Zgodnie z projektem: „[…] nie umieszcza się na ogrodzeniu, na wysokości mniejszej niż 2,2 m, ostro zakończonych elementów, drutu kolczastego, tłuczonego szkła oraz innych podobnych wyrobów i materiałów”. Dotąd przepisy dopuszczały takie zabezpieczenia od 1,8 m wysokości. Podniesienie limitu o 40 cm ma zwiększyć bezpieczeństwo pieszych, dzieci i zwierząt. Zakaz obejmie wszystkie nowe inwestycje oraz modernizacje istniejących płotów. Nowe standardy dla konstrukcji Przepisy eliminują z przestrzeni publicznej rozwiązania, które mogą powodować urazy. Zakaz dotyczy nie tylko drutu kolczastego, ale również wszelkich ostrych zakończeń i szkła stosowanego na krawędziach płotów. Dopuszczone pozostaną jedynie materiały bezpieczne – panele o gładkich lub zaokrąglonych krawędziach oraz elementy z wierzchołkami powyżej 2,2 m. Zmiana przepisów obejmie nawet kilkanaście tysięcy inwestycji rocznie – głównie w sektorze jednorodzinnym i deweloperskim. Wymogi dla furtek i bram Rozporządzenie wprowadza także konkretne standardy techniczne, które mają poprawić bezpieczeństwo i dostępność dla osób z niepełnosprawnościami. Furtka o minimalnej szerokości 0,9 m, otwierana do wewnątrz działki, nie powinna posiadać progów lub próg lub ma mieć próg o wysokości nieprzekraczającej 2 cm. Z kolei brama wjazdowa o minimalnej szerokości 2,4 m, również otwierana do wewnątrz działki, powinna umożliwiać bezpieczny manewr wjazdu i nie zagrażać pieszym. Nowe regulacje jasno wskazują, że furtki i bramy nie mogą otwierać się na zewnątrz posesji, co ma zapobiec kolizjom z ruchem pieszym na chodnikach i drogach publicznych. W obiektach wielorodzinnych, użyteczności publicznej i zamieszkania zbiorowego furtki będą musiały umożliwiać przejazd wózkiem inwalidzkim oraz bezpieczne korzystanie osobom starszym. Nowe regulacje będą dotyczyć: budowy ogrodzeń od podstaw, przebudowy i modernizacji istniejących oraz zmiany sposobu użytkowania nieruchomości, jeśli obejmuje także ogrodzenie. Nie odnoszą się natomiast do już istniejących płotów, o ile nie zostaną one przebudowane lub wymienione. WAŻNE! Inwestorzy, którzy rozpoczną budowę przed 20 września 2026 r., będą mogli prowadzić prace na dotychczasowych zasadach. Szerszy kontekst zmian Wejście przepisów w życie oznacza konieczność dostosowania dokumentacji do aktualnych wymagań technicznych. Choć dla inwestorów i projektantów to dodatkowe obowiązki formalne, w dłuższej perspektywie ujednolicone normy usprawnią planowanie inwestycji i zmniejszą liczbę błędów projektowych. Zmiany wpisują się w trend zrównoważonego i dostępnego budownictwa. Wyższy limit dla ostrych elementów oraz standaryzacja wymiarów i lokalizacji bram czy furtek mają stworzyć bezpieczniejsze, bardziej funkcjonalne otoczenie domów i osiedli. To wyzwanie organizacyjne, ale zarazem krok w stronę uporządkowania przestrzeni i poprawy estetyki współczesnej zabudowy.

NOVUS MANAGEMENT SYSTEM AC – nowy poziom integracji i kontroli dostępu w nowoczesnych inwestycjach
02.12.2025

NOVUS MANAGEMENT SYSTEM AC – nowy poziom integracji i kontroli dostępu w nowoczesnych inwestycjach

Współczesne obiekty, niezależnie od ich przeznaczenia, wymagają coraz bardziej zaawansowanych i skalowalnych systemów zabezpieczeń. Rosnąca złożoność infrastruktury, potrzeba integracji wielu technologii oraz centralizacji zarządzania sprawiają, że tradycyjne rozwiązania kontroli dostępu nie nadążają za realnymi potrzebami inwestorów. Odpowiedzią na te wyzwania jest NOVUS MANAGEMENT SYSTEM AC – zaawansowana platforma zaprojektowana dla właścicieli i zarządców obiektów, którzy oczekują pełnej, a jednocześnie elastycznej kontroli nad elektronicznymi systemami zabezpieczeń. Architektura zaprojektowana dla profesjonalnych instalacji NOVUS MANAGEMENT SYSTEM AC łączy funkcjonalności kontroli dostępu, monitoringu ruchu osób w obiekcie, rozbudowanej obsługi użytkowników, rejestracji czasu pracy oraz biometrii. System umożliwia wielostrefową organizację obiektu, co sprawdza się zarówno w małych instalacjach, jak i w wieloobiektowych strukturach korporacyjnych. Kluczową cechą jest otwarta architektura, pozwalająca na współpracę z natywnymi kontrolerami HID® Aero® i KaDe, a także integrację z urządzeniami Kantech oraz systemami wizyjnymi NOVUS. Dzięki temu jest to środowisko elastyczne, skalowalne i dopasowane do specyfiki danej inwestycji.
 Zastosowania w obiektach biurowych i komercyjnych W obiektach biurowych system wspiera zaawansowane scenariusze dostępu, pełną ewidencję zdarzeń oraz integrację z monitoringiem wizyjnym, co umożliwia wideoweryfikację wejść oraz automatyczne reagowanie na zdarzenia alarmowe. 
NOVUS MANAGEMENT SYSTEM AC ułatwia zarządzanie ruchem pracowników, gości i podwykonawców, a spójne narzędzia raportowe wspierają obsługę administracyjną i bezpieczeństwo danych. Bezpieczeństwo i kontrola w przemyśle oraz logistyce W centrach logistycznych i zakładach przemysłowych platforma pozwala zarządzać ruchem pracowników i pojazdów, w tym kontrolować dostęp do obszarów szczególnie chronionych, magazynów czy obszarów produkcyjnych. Rejestracja czasu pracy, obsługa wielu poziomów uprawnień i możliwość integracji z monitoringiem oraz systemami zewnętrznymi sprawiają, że rozwiązanie wspiera zarówno bezpieczeństwo fizyczne, jak i procesy organizacyjne takie jak zarządzanie ruchem pojazdów i szeroko rozumianym dostępem na teren zakładu. Zgodność i niezawodność w sektorze publicznym i służbie zdrowia W sektorze publicznym NOVUS MANAGEMENT SYSTEM AC wspiera realizację polityk bezpieczeństwa zgodnych z europejskimi normami stosowanymi w obiektach infrastruktury krytycznej. Równie dobrze sprawdza się w obiektach służby zdrowia, gdzie kluczowe znaczenie ma nie tylko kontrola dostępu do stref wrażliwych (takich jak archiwa dokumentacji medycznej, magazyny leków, serwerowni czy pomieszczeń technicznych) oraz zapewnienie pełnej rejestracji i monitorowania ruchu w obiekcie. Skalowalność i elastyczność dla projektantów oraz inwestorów Platforma została zaprojektowana tak, aby mogła rozwijać się wraz z obiektem. Instalację można rozpocząć od niewielkiego zakresu i stopniowo rozbudowywać ją w zależności od potrzeb inwestora, bez konieczności wymiany infrastruktury czy zmiany architektury systemu. Centralne zarządzanie, jednolity interfejs oraz możliwość integracji wielu urządzeń i technologii sprawiają, że NOVUS MANAGEMENT SYSTEM AC jest rozwiązaniem przyszłościowym, ekonomicznym w utrzymaniu i stabilnym operacyjnie. Kompleksowe podejście do cyfrowego bezpieczeństwa budynków
Coraz więcej inwestorów oczekuje, że system zabezpieczeń będzie gwarantował ochronę danych i komunikacji w całym obiekcie. NOVUS MANAGEMENT SYSTEM AC zapewnia pełne szyfrowanie komunikacji, chroniąc przed nieuprawnionym dostępem. Obsługuje zaawansowane protokoły sieciowe, w tym ONVIF, RTSP, TCP/IP oraz polityki bezpieczeństwa takie jak IEEE 802.1X i HTTPS, co umożliwia elastyczne dopasowanie do wymagań sieci obiektu. Nowoczesne czytniki z portem RS-485 (OSDP) gwarantują szyfrowaną, dwukierunkową komunikację end-to-end – od karty dostępu do serwera. Dzięki zastosowaniu protokołu OSDP V2 system skutecznie chroni przed nieautoryzowanym dostępem, zapewniając stały monitoring połączeń i niezawodne działanie instalacji. Nowy standard zarządzania bezpieczeństwem NOVUS MANAGEMENT SYSTEM AC wykracza poza klasyczne podejście do kontroli dostępu. Łączy elastyczność architektury, szerokie możliwości integracji i zgodność z normami. Dzięki temu stanowi solidną bazę projektową dla inwestycji w sektorze biurowym, logistycznym, przemysłowym, infrastrukturze krytycznej, administracji publicznej czy ochronie zdrowia. To rozwiązanie, które zapewnia bezpieczeństwo dziś i stanowi fundament pod rozwój inteligentnych obiektów przyszłości.

 Szukasz rozwiązań, które podniosą bezpieczeństwo Twojej inwestycji?
 👉 Sprawdź pełne możliwości NOVUS MANAGEMENT SYSTEM AC i dowiedz się, jak zwiększyć bezpieczeństwo w obiektach, zapewniając jednocześnie wygodne zarządzanie systemami zabezpieczeń na każdym etapie rozwoju Twojej firmy https://nmsac.aat.pl/.