
Wróć do Pulsu Budownictwa


17.02.2009
Popyt na materiały budowlane spada
Kryzys zagląda na rynek materiałów budowlanych. W części hurtowni i sieci już zmniejszyła się sprzedaż. Firmy tną koszty, bo boją się, że będzie gorzej. W styczniu 2009 r. popyt na oferowane przez nas produkty był o ok. 10 proc. mniejszy niż w grudniu 2008 r. – mówi Marzena Mysior-Syczuk z Polskich Składów Budowlanych, największej sieci hurtowni materiałów budowlanych w Polsce. W pierwszych tygodniach tego roku o ok. 12 proc. zmniejszyła się natomiast sprzedaż sieci DDD Dobre Dla Domu. Sygnały o spadku popytu docierają także od producentów materiałów budowlanych. – Od początku roku wielkość sprzedaży stolarki otworowej w Polsce jest o ok. 20 proc. niższa niż rok temu – szacuje Mikołaj Placek, prezes Oknoplastu z Krakowa. Dodaje, że – mimo spadkowego trendu – jego firmie udało się w tym czasie zwiększyć obroty o 5 proc. Zmniejszył się także popyt na cement. Stowarzyszenie Producentów Cementów podaje, że w styczniu 2009 r. jego sprzedaż na rynku krajowym przekroczyła nieznacznie 541 tys. ton. Rok wcześniej była o ok. 44 proc. wyższa. Zdaniem Luca Callebata, prezesa Lafarge, czołowego producenta cementu w Polsce skurczeniu rynku winna jest pogoda: – W styczniu i lutym tradycyjnie sprzedaż stanowi mniej niż 10 proc. rocznych obrotów. W tym roku dodatkowo warunki pogodowe nie są tak łaskawe dla branży budowniczej jak na początku 2008 r.

Autorem artykułu jest:Michał Oksiński
Kryzys zagląda na rynek materiałów budowlanych. W części hurtowni i sieci już zmniejszyła się sprzedaż. Firmy tną koszty, bo boją się, że będzie gorzej. W styczniu 2009 r. popyt na oferowane przez nas produkty był o ok. 10 proc. mniejszy niż w grudniu 2008 r. – mówi Marzena Mysior-Syczuk z Polskich Składów Budowlanych, największej sieci hurtowni materiałów budowlanych w Polsce. W pierwszych tygodniach tego roku o ok. 12 proc. zmniejszyła się natomiast sprzedaż sieci DDD Dobre Dla Domu. Sygnały o spadku popytu docierają także od producentów materiałów budowlanych. – Od początku roku wielkość sprzedaży stolarki otworowej w Polsce jest o ok. 20 proc. niższa niż rok temu – szacuje Mikołaj Placek, prezes Oknoplastu z Krakowa. Dodaje, że – mimo spadkowego trendu – jego firmie udało się w tym czasie zwiększyć obroty o 5 proc. Zmniejszył się także popyt na cement. Stowarzyszenie Producentów Cementów podaje, że w styczniu 2009 r. jego sprzedaż na rynku krajowym przekroczyła nieznacznie 541 tys. ton. Rok wcześniej była o ok. 44 proc. wyższa. Zdaniem Luca Callebata, prezesa Lafarge, czołowego producenta cementu w Polsce skurczeniu rynku winna jest pogoda: – W styczniu i lutym tradycyjnie sprzedaż stanowi mniej niż 10 proc. rocznych obrotów. W tym roku dodatkowo warunki pogodowe nie są tak łaskawe dla branży budowniczej jak na początku 2008 r.
Wróć do Pulsu Budownictwa
Udostępnij artykuł: