Data dodania: 29/11/2012
PKP S.A. będzie kontynuować współpracę z firmą Mostostal Białystok przy budowie dworca kolejowego w Radomiu pod warunkiem zakończenia prac 31 sierpnia 2012 roku. Spółka ma przedstawić kolei w najbliższych dniach szczegółowy harmonogram prac, które pozostały do wykonania i plan spłaty długów wobec podwykonawcy. PKP S.A codziennie szczegółowo monitoruje postęp prac na budowie.

Na dworcu i w jego okolicach zostało wykonane ok. 80 procent zaplanowanych prac. Kontynuowanie współpracy z firmą Mostostal Białystok daje szansę na szybkie zakończenie generalnego remontu radomskiego dworca. Warunkiem jest jednak solidne zachowanie wykonawcy, zarówno w stosunku do zadań czekających na budowie, jak i zobowiązań finansowych wobec podwykonawcy. W przeciwnym razie PKP S.A. odstąpi od umowy ze spółką

Mostostal Białystok i konieczne będzie zaangażowanie do prac nowej firmy budowlanej. To rozwiązanie wiązałoby się jednak ze zdecydowanym wydłużeniem harmonogramu. Mostostal Białystok miałby zakończyć prace na dworcu i w jego okolicach do 31 sierpnia 2012 r. Tego dnia mają się rozpocząć końcowe odbiory techniczne zmodernizowanego budynku i usuwanie ewentualnych usterek. W tym czasie również dworzec miałby zostać wyposażony m.in. w kasy biletowe, tablice kierunkowe i wszelkie informacje o rozkładzie jazdy, tak by został oddany pasażerom w nowej formie pod koniec września br.

Opóźnienie w przebudowie dworca kolejowego w Radomiu zostało spowodowane kłopotami finansowymi wykonawcy remontu - spółki Mostostal Białystok. Nieregulowanie przez firmę zobowiązań finansowych wobec podwykonawcy, spowodowało znaczące spowolnienie prac na budowie - mniejszą ilość robotników na placu budowy i wstrzymanie terminowych dostaw materiałów.

W budynku dworca dzisiaj rozpoczęło się montowanie podwieszanych sufitów, które dwa dni temu dostarczone zostały na budowę. Na miejscu jest już również cały potrzebny sprzęt oświetleniowy i osprzęt elektryczny - w większości został już zamontowany. Instalacje sanitarne działają w 90 procentach. Do zainstalowania pozostała część grzejników i kurtyn powietrznych oraz pozostałe 15 procent niewymienionych jeszcze okien, które czekają przygotowane do montażu.

Na zewnątrz wykonano 50 procent powierzchni asfaltowej, przylegającej ulicy. Przygotowana została ziemia pod przyszłe trawniki. Zamówione zostały również elementy małej architektury. Wkrótce robotnicy zabiorą się również za ostateczne wykończenie elewacji budynku. Prace budowlane w ostatnich dniach zostały zintensyfikowane.

Modernizacja radomskiego dworca zakłada zachowanie i wyeksponowanie jego zabytkowego charakteru, przy jednoczesnym wprowadzeniu nowoczesnych rozwiązań, zgodnych z najlepszymi standardami obsługi podróżnych. Utrzymane zostaną architektoniczne detale dworca z końca 19 wieku i tablice pamiątkowe, nad którymi czuwa konserwator zabytków.

Prace prowadzone są we wszystkich pomieszczeniach. Cała przestrzeń dla podróżnych zostanie gruntownie odnowiona. Dworzec będzie zaopatrzony w nowoczesny monitoring i przyjazny system identyfikacji wizualnej, kierujący do poszczególnych części całego obiektu. Będzie także przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych i mających trudności z poruszaniem się. Zabytkowy budynek zostanie specjalnie podświetlony, dzięki zaprojektowanej iluminacji.