Worker
Wróć do Pulsu Budownictwa
Większe statki w porcie. Bliżej budowy w Świnoujściu
08.05.2024

Większe statki w porcie. Bliżej budowy w Świnoujściu

W Urzędzie Morskim w Szczecinie podpisano umowę na studium wykonalności i raportów o oddziaływaniu na środowisko dla budowy nowego, wschodniego toru podejściowego do portu w Świnoujściu. Budowa terminala pozwoli obsługiwać kontenerowce o długości sięgającej 400 m, a wartość całej inwestycji przekracza 7 mld zł. Wykonawcą studium jest konsorcjum firm Projmors Biuro Projektów Budownictwa Morskiego i Eko-Konsult. Umowa ma wartość 9,7 mln zł. Oprócz studium wykonalności wraz z analizą kosztów inwestycji kontrakt obejmuje również m.in. wykonanie raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko i obszary Natura 2000, pobranie i zbadanie próbek urobku pochodzącego z dna trasy nowego toru oraz wykonanie raportu na jego odkład do morza, a także wariantowej koncepcji gospodarowania urobkiem pogłębiarskim. Termin wykonania umowy to 32 miesiące od dnia jej podpisania. Budowa wschodniego toru podejściowego do nowego portu zewnętrznego w Świnoujściu obejmie odcinek o długości ok. 70 km, szerokości od 250 do 530 m szerokości i głębokości 17 m. Nowe podejście zostanie poprowadzone na wschód od wejścia do portu w Świnoujściu będzie przebiegać po wodach polskiego morza terytorialnego oraz polskiej strefy ekonomicznej. Obszar, w którym będzie się mieścił tor, to korytarz wyznaczony dla tras żeglugowych. Na nowo projektowanym torze będą mogły poruszać się statki o długości do ok. 400 m, szerokość do 60 m i zanurzeniu do 15 m. Prace budowlane będą realizowane w latach 2027 – 2029. Wartość inwestycji to 7 mld 331 mln zł. Kwota unijnego dofinansowania wynosi 2 mld 805 mln zł.
Zdjęcie Michał Oksiński
Autorem artykułu jest:Michał Oksiński
W Urzędzie Morskim w Szczecinie podpisano umowę na studium wykonalności i raportów o oddziaływaniu na środowisko dla budowy nowego, wschodniego toru podejściowego do portu w Świnoujściu. Budowa terminala pozwoli obsługiwać kontenerowce o długości sięgającej 400 m, a wartość całej inwestycji przekracza 7 mld zł.
Zanim w Świnoujściu powstanie port zewnętrzny, musi zostać wybudowany tor podejściowy.
Wykonawcą studium jest konsorcjum firm Projmors Biuro Projektów Budownictwa Morskiego i Eko-Konsult. Umowa ma wartość 9,7 mln zł. Oprócz studium wykonalności wraz z analizą kosztów inwestycji kontrakt obejmuje również m.in. wykonanie raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko i obszary Natura 2000, pobranie i zbadanie próbek urobku pochodzącego z dna trasy nowego toru oraz wykonanie raportu na jego odkład do morza, a także wariantowej koncepcji gospodarowania urobkiem pogłębiarskim. Termin wykonania umowy to 32 miesiące od dnia jej podpisania.
Upsell background

Chcesz uzyskać pełen dostęp do informacji o inwestycjach i zleceniach z całej Polski?

Budowa wschodniego toru podejściowego do nowego portu zewnętrznego w Świnoujściu obejmie odcinek o długości ok. 70 km, szerokości od 250 do 530 m szerokości i głębokości 17 m. Nowe podejście zostanie poprowadzone na wschód od wejścia do portu w Świnoujściu będzie przebiegać po wodach polskiego morza terytorialnego oraz polskiej strefy ekonomicznej. Obszar, w którym będzie się mieścił tor, to korytarz wyznaczony dla tras żeglugowych. Na nowo projektowanym torze będą mogły poruszać się statki o długości do ok. 400 m, szerokość do 60 m i zanurzeniu do 15 m. Prace budowlane będą realizowane w latach 2027 – 2029. Wartość inwestycji to 7 mld 331 mln zł. Kwota unijnego dofinansowania wynosi 2 mld 805 mln zł.
Wróć do Pulsu Budownictwa
Udostępnij artykuł: