
Wróć do Pulsu Budownictwa


26.10.2021
Warszawa: Nowa linia tramwajowa na Woli - umowa podpisana
Jeszcze w tym roku rozpoczną się prace związane z budową nowej trasy tramwajowej w Warszawie. Tramwaje Warszawskie podpisały umowę na realizację inwestycji z jej wykonawcą - konsorcjum Strabag.
Budowa tramwajowej trasy na ul. Kasprzaka zapewni szybki dojazd do dwóch stacji metra – Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ. Prace będą prowadzone na odcinku o długości niemal 3,5 km. Między ul. Wolską a ul. Skierniewicką zostaną wybudowane nowe tory – około 2,3 km. Już istniejące w ul. Wolskiej i Kasprzaka, o długości ok. 1,2 km, zostaną zmodernizowane. Pasażerowie skorzystają z sześciu nowych peronów na przystankach: przy Płockiej, przy przystanku kolejowym Warszawa Wola oraz przy ul. Ordona. Wszystkie przystanki będą przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, opiekunów z dziećmi w wózkach i seniorów. Do przystanku przy ul. Ordona, który będzie poniżej poziomu terenu, będzie można dostać się windą i z pomocą pochylni. Będzie „zielona fala” a tory na ul. Kasprzaka, tak jak na Grochowskiej, zostaną obsadzone rozchodnikiem.
Inwestycję zrealizuje konsorcjum dwóch firm Strabag i Strabag Rail za kwotę 205,4 mln zł. Pierwsze prace związane z przejęciem placu budowy i organizacją zaplecza technicznego rozpoczną się jeszcze w tym roku.Wykonawca będzie miał 20 miesięcy na realizację zadania (od daty podpisania umowy). Do tego czasu nie będą wliczane 3-miesięczne okresy zimowe, od połowy grudnia do połowy marca. Ale jeśli pogoda pozwoli, będzie mógł pracować także w tym okresie. Budowa nowej trasy tramwajowej zgodnie z planem ma się zakończyć w 2023 roku.
W Warszawie trwają prace nad projektami budowlanymi kolejnych tras tramwajowych – między innymi trasy na Gocław i dalszymi fragmentami magistrali tramwajowej Wola – Wilanów. Przygotowywane inwestycje mają szanse na finansowanie z nowych środków UE na lata 2021–2027. Złożono też wnioski o decyzję środowiskową na budowę tras na Zieloną Białołękę i na al. Wilanowskiej.

Autorem artykułu jest:Michał Oksiński
Jeszcze w tym roku rozpoczną się prace związane z budową nowej trasy tramwajowej w Warszawie. Tramwaje Warszawskie podpisały umowę na realizację inwestycji z jej wykonawcą - konsorcjum Strabag.

Budowa tramwajowej trasy na ul. Kasprzaka zapewni szybki dojazd do dwóch stacji metra – Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ. Prace będą prowadzone na odcinku o długości niemal 3,5 km. Między ul. Wolską a ul. Skierniewicką zostaną wybudowane nowe tory – około 2,3 km. Już istniejące w ul. Wolskiej i Kasprzaka, o długości ok. 1,2 km, zostaną zmodernizowane. Pasażerowie skorzystają z sześciu nowych peronów na przystankach: przy Płockiej, przy przystanku kolejowym Warszawa Wola oraz przy ul. Ordona. Wszystkie przystanki będą przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, opiekunów z dziećmi w wózkach i seniorów. Do przystanku przy ul. Ordona, który będzie poniżej poziomu terenu, będzie można dostać się windą i z pomocą pochylni. Będzie „zielona fala” a tory na ul. Kasprzaka, tak jak na Grochowskiej, zostaną obsadzone rozchodnikiem.
Inwestycję zrealizuje konsorcjum dwóch firm Strabag i Strabag Rail za kwotę 205,4 mln zł. Pierwsze prace związane z przejęciem placu budowy i organizacją zaplecza technicznego rozpoczną się jeszcze w tym roku.Wykonawca będzie miał 20 miesięcy na realizację zadania (od daty podpisania umowy). Do tego czasu nie będą wliczane 3-miesięczne okresy zimowe, od połowy grudnia do połowy marca. Ale jeśli pogoda pozwoli, będzie mógł pracować także w tym okresie. Budowa nowej trasy tramwajowej zgodnie z planem ma się zakończyć w 2023 roku.
W Warszawie trwają prace nad projektami budowlanymi kolejnych tras tramwajowych – między innymi trasy na Gocław i dalszymi fragmentami magistrali tramwajowej Wola – Wilanów. Przygotowywane inwestycje mają szanse na finansowanie z nowych środków UE na lata 2021–2027. Złożono też wnioski o decyzję środowiskową na budowę tras na Zieloną Białołękę i na al. Wilanowskiej.
Wróć do Pulsu Budownictwa
Udostępnij artykuł: