
Wróć do Pulsu Budownictwa


04.09.2012
Wały Kotowice-Siedlce zabezpieczą Wrocław przed powodzią
Do końca września 2014 r. potrwa modernizacja niemal 21,8 km odcinka obwałowania przeciwpowodziowego Odry. Kontrakt, o wartości ponad 48,6 mln zł netto, zostanie zrealizowany przez Skanska. Inwestorem przedsięwzięcia jest Dolnośląski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych we Wrocławiu.
Obwałowania Kotowice-Siedlce są częścią Wrocławskiego Węzła Wodnego. Ich modernizacja jest realizowana w ramach Projektu Ochrony Przeciwpowodziowej Dorzecza Odry. Na ten cel Polska otrzymała pożyczkę z Międzynarodowego Banku Odbudowy oraz Banku Rozwoju Rady Europy.
- Przebudową zostanie objęty odcinek obwałowań Odry położony pomiędzy podwrocławskimi miejscowościami Kotowice, Siedlce, Zakrzów, Siechnice oraz Radwanice - mówi Wojciech Kowalczyk, Menadżer Projektu, Skanska. - Wały, zbudowane w okresie międzywojennym i powojennym, są w złym stanie technicznym. Nie obroniły Wrocławia podczas powodzi stulecia.
Zmodernizowane obwałowania zapewnią możliwość bezpiecznego przejścia przez Wrocław fali powodziowej o wielkości do 3100 m sześc./s, odpowiadającej przepływowi kontrolnemu dla budowli hydrotechnicznych klasy I. Oznacza to zabezpieczenie przed powodzią, podobną do tej z 1997 r.
Modernizacja wałów nie tylko zapewni skuteczną ochronę przed powodzią - dodaje Wojciech Kowalczyk. - Prace posłużą także ożywieniu i uatrakcyjnieniu pod względem turystycznym nabrzeży Odry.
W ramach kontraktu Skanska przebuduje wał przeciwpowodziowy Kotowice-Siedlce, zmodernizuje wał polderowy Radwanice na odcinku droga opolska-Siechnice w gminie Święta Katarzyna oraz wał przeciwpowodziowy w Siechnicach. Przebudowane zostaną wszystkie przejazdy, zjazdy i przepusty wałowe. Prace obejmą też modernizację linii energetycznej i teletechnicznej, wykonanie robót nawierzchniowych i drogowych oraz oznakowania pionowego.
- W ramach przebudowy przewieziemy i wbudujemy ponad 1 mln ton ziemi oraz wbijemy ok. 5,5 km grodzi stalowych typu „Larsen” – mówi Wojciech Kowalczyk. - Trasa wału nie zmieni się w stosunku do istniejącego przebiegu.

Autorem artykułu jest:Michał Oksiński
Do końca września 2014 r. potrwa modernizacja niemal 21,8 km odcinka obwałowania przeciwpowodziowego Odry. Kontrakt, o wartości ponad 48,6 mln zł netto, zostanie zrealizowany przez Skanska. Inwestorem przedsięwzięcia jest Dolnośląski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych we Wrocławiu.
Obwałowania Kotowice-Siedlce są częścią Wrocławskiego Węzła Wodnego. Ich modernizacja jest realizowana w ramach Projektu Ochrony Przeciwpowodziowej Dorzecza Odry. Na ten cel Polska otrzymała pożyczkę z Międzynarodowego Banku Odbudowy oraz Banku Rozwoju Rady Europy.
- Przebudową zostanie objęty odcinek obwałowań Odry położony pomiędzy podwrocławskimi miejscowościami Kotowice, Siedlce, Zakrzów, Siechnice oraz Radwanice - mówi Wojciech Kowalczyk, Menadżer Projektu, Skanska. - Wały, zbudowane w okresie międzywojennym i powojennym, są w złym stanie technicznym. Nie obroniły Wrocławia podczas powodzi stulecia.
Zmodernizowane obwałowania zapewnią możliwość bezpiecznego przejścia przez Wrocław fali powodziowej o wielkości do 3100 m sześc./s, odpowiadającej przepływowi kontrolnemu dla budowli hydrotechnicznych klasy I. Oznacza to zabezpieczenie przed powodzią, podobną do tej z 1997 r.
Modernizacja wałów nie tylko zapewni skuteczną ochronę przed powodzią - dodaje Wojciech Kowalczyk. - Prace posłużą także ożywieniu i uatrakcyjnieniu pod względem turystycznym nabrzeży Odry.
W ramach kontraktu Skanska przebuduje wał przeciwpowodziowy Kotowice-Siedlce, zmodernizuje wał polderowy Radwanice na odcinku droga opolska-Siechnice w gminie Święta Katarzyna oraz wał przeciwpowodziowy w Siechnicach. Przebudowane zostaną wszystkie przejazdy, zjazdy i przepusty wałowe. Prace obejmą też modernizację linii energetycznej i teletechnicznej, wykonanie robót nawierzchniowych i drogowych oraz oznakowania pionowego.
- W ramach przebudowy przewieziemy i wbudujemy ponad 1 mln ton ziemi oraz wbijemy ok. 5,5 km grodzi stalowych typu „Larsen” – mówi Wojciech Kowalczyk. - Trasa wału nie zmieni się w stosunku do istniejącego przebiegu.
Wróć do Pulsu Budownictwa
Udostępnij artykuł: