
Wróć do Pulsu Budownictwa


17.11.2011
W Łodzi otwarto biurowiec Real Office, w którym biura można wynająć lub kupić na własność
Wynajem to najpopularniejszy sposób na pozyskanie powierzchni biurowej. Większość firm nie decyduje się na kupno własnego biura, ponieważ uważa, że jest to nieopłacalne. Łódzki inwestor przekonuje, że to nieprawda. Oferuje biura na własność w nowoczesnym wieżowcu i dowodzi, żezakup biura, nawet w krótkiej perspektywie jest bardziej korzystny.
Dotychczas przedsiębiorcy szukający lokalu na działalność mogli zdecydować się na wynajęcie powierzchni lub jej zakup np. w kamienicy. Oferta biur w Real Office przy ul. Traktorowej 126 daje im możliwość zakupu biura na własność wprofesjonalnie urządzonym biurowcu.
– Atutem oferty jest to, że kupując biuro przedsiębiorca inwestuje w swoje i po spłacie kredytów, w przeciwieństwie dowynajmującego lokal, jest właścicielem nieruchomości o dużej wartości – mówi Artur Wróbel prezes Real Office. W tej chwili inwestor sprzedał już cztery spośród siedmiu pięter biurowca. Wbiurowcu będzie się mieściła siedziba firmy z branży paliwowej Didi Oil The Energy Group, a także Spółdzielnia Inwalidów „Naprzód” i spółka Real Development. Na parterze swoje oddziały otworzą banki Nordea Bank Polska SA i BNP Paribas Bank Polska.
Modernizacja trwała niespełna półtora roku. Oprócz remontu wnętrz i starej elewacji do budynku dobudowano około 1000 mkw. nowej powierzchni. Całkowita powierzchnia budynku wynosi teraz ponad 5tys. mkw. Powierzchnia biurowa przeznaczona do sprzedaży to 4 tys. mkw., a handlowo–usługowa, naparterze 340 mkw. W ofercie są 23 lokale biurowe oraz 3 handlowo-usługowe. Biura mają pow. Od 67 do 200 mkw. Wszystkie oferowane są w formie open space.
Ile to kosztuje
Cena za mkw. lokalu biurowego o powierzchni 110 mkw. to5700 zł netto. Całkowity koszt zakupu biura wyniesie zatem 627 tys. zł. Przez 10 lat przedsiębiorca wyda na lokal łącznie 812 tys. zł. – na co składają się koszty zakupu i adaptacji pomieszczeń oraz odsetki od kredytu. Dla porównania, decydując się na wynajem biura przy stawce 11 euro / mkw./ m-c, tow tym samym czasie poniesiemy nakłady w wysokości 666 tys. zł. To mniej niż przy kupnie, ale inwestor przekonuje, że ostatecznie porównanie wypada jednak wyraźnie na korzyść opcji kupna biura na własność, ponieważ środki przeznaczone na wynajem są tracone bezpowrotnie. Natomiast w przypadku kupna, przyjmując realny wzrost wartości nieruchomości – 2 proc. rocznie, po 10 latach przedsiębiorca staje się właścicielem lokalu owartości 832 tys. zł, który jest środkiem trwałym, pod który po spłacie kredytu można zaciągać kolejne zobowiązania kredytowe.
Zakup nieruchomości wporównaniu do wynajmu daje, zatem w ciągu 10 lat oszczędności rzędu 685 tys. zł – przekonują wReal Office i podkreślają, że jest to największa przewaga biznesowa oferty biur na własność. – Nasza propozycja skierowana jest do firm, które ze względu na rodzaj prowadzonego biznesu, wymagają prestiżowej powierzchni biurowej dla swojej działalności iposiadają stałe dochody, które pozwalają im na kupno własnego biura – mówi Artur Wróbel.

Autorem artykułu jest:Michał Oksiński
Wynajem to najpopularniejszy sposób na pozyskanie powierzchni biurowej. Większość firm nie decyduje się na kupno własnego biura, ponieważ uważa, że jest to nieopłacalne. Łódzki inwestor przekonuje, że to nieprawda. Oferuje biura na własność w nowoczesnym wieżowcu i dowodzi, żezakup biura, nawet w krótkiej perspektywie jest bardziej korzystny.
Dotychczas przedsiębiorcy szukający lokalu na działalność mogli zdecydować się na wynajęcie powierzchni lub jej zakup np. w kamienicy. Oferta biur w Real Office przy ul. Traktorowej 126 daje im możliwość zakupu biura na własność wprofesjonalnie urządzonym biurowcu.
– Atutem oferty jest to, że kupując biuro przedsiębiorca inwestuje w swoje i po spłacie kredytów, w przeciwieństwie dowynajmującego lokal, jest właścicielem nieruchomości o dużej wartości – mówi Artur Wróbel prezes Real Office. W tej chwili inwestor sprzedał już cztery spośród siedmiu pięter biurowca. Wbiurowcu będzie się mieściła siedziba firmy z branży paliwowej Didi Oil The Energy Group, a także Spółdzielnia Inwalidów „Naprzód” i spółka Real Development. Na parterze swoje oddziały otworzą banki Nordea Bank Polska SA i BNP Paribas Bank Polska.
Modernizacja trwała niespełna półtora roku. Oprócz remontu wnętrz i starej elewacji do budynku dobudowano około 1000 mkw. nowej powierzchni. Całkowita powierzchnia budynku wynosi teraz ponad 5tys. mkw. Powierzchnia biurowa przeznaczona do sprzedaży to 4 tys. mkw., a handlowo–usługowa, naparterze 340 mkw. W ofercie są 23 lokale biurowe oraz 3 handlowo-usługowe. Biura mają pow. Od 67 do 200 mkw. Wszystkie oferowane są w formie open space.
Ile to kosztuje
Cena za mkw. lokalu biurowego o powierzchni 110 mkw. to5700 zł netto. Całkowity koszt zakupu biura wyniesie zatem 627 tys. zł. Przez 10 lat przedsiębiorca wyda na lokal łącznie 812 tys. zł. – na co składają się koszty zakupu i adaptacji pomieszczeń oraz odsetki od kredytu. Dla porównania, decydując się na wynajem biura przy stawce 11 euro / mkw./ m-c, tow tym samym czasie poniesiemy nakłady w wysokości 666 tys. zł. To mniej niż przy kupnie, ale inwestor przekonuje, że ostatecznie porównanie wypada jednak wyraźnie na korzyść opcji kupna biura na własność, ponieważ środki przeznaczone na wynajem są tracone bezpowrotnie. Natomiast w przypadku kupna, przyjmując realny wzrost wartości nieruchomości – 2 proc. rocznie, po 10 latach przedsiębiorca staje się właścicielem lokalu owartości 832 tys. zł, który jest środkiem trwałym, pod który po spłacie kredytu można zaciągać kolejne zobowiązania kredytowe.
Zakup nieruchomości wporównaniu do wynajmu daje, zatem w ciągu 10 lat oszczędności rzędu 685 tys. zł – przekonują wReal Office i podkreślają, że jest to największa przewaga biznesowa oferty biur na własność. – Nasza propozycja skierowana jest do firm, które ze względu na rodzaj prowadzonego biznesu, wymagają prestiżowej powierzchni biurowej dla swojej działalności iposiadają stałe dochody, które pozwalają im na kupno własnego biura – mówi Artur Wróbel.
Wróć do Pulsu Budownictwa
Udostępnij artykuł: