
Wróć do Pulsu Budownictwa


16.04.2024
The Bridge urósł. Wieżowiec sięgnął 174 metrów
Konstrukcja warszawskiego wieżowca The Bridge osiągnęła swoją ostateczną wysokość 174 m. Jego budowniczowie właśnie ukończyli ostatnią kondygnację techniczną. Trwają też prace instalacyjne i wykończeniowe wewnątrz obiektu, szklana elewacja pokryła 18 kondygnacji.
The Bridge został zaprojektowany przez holenderską pracownię architektoniczną UNStudio we współpracy z Polsko Belgijską Pracownią Architektury Projekt. Na 40 piętrach powstającego na warszawskiej Woli wieżowca Ghelamco znajdzie się w sumie 47 tys. mkw. najnowocześniejszej powierzchni biurowej. W tym momencie to najwyższy wśród nowo powstających budynków w Polsce.
– To wyjątkowy i ambitny projekt również z konstrukcyjnego punktu widzenia, gdyż każde piętro jest niepowtarzalne – nie ma dwóch identycznych! To za sprawą bryły budynku, która jest niezwykle rozrzeźbiona i z każdej strony wygląda inaczej dzięki licznym przełamaniom. Pod względem architektury The Bridge zdecydowanie wyróżnia się na tle pozostałych wieżowców Warszawy i jestem przekonany, że stanie się wartościowym i rozpoznawalnym elementem jej krajobrazu – mówi Jarosław Zagórski, dyrektor zarządzający Ghelamco Poland.
Kolejnym wyróżnikiem The Bridge jest jego szklana elewacja z charakterystycznymi żyletkami, które na różnych wysokościach i z różnych stron są mniej lub bardziej widoczne, nadając jej dynamiczności – w tym momencie pokryła już 18 kondygnacji. Lobby, w najwyższym punkcie mierzące 18 m, spina ze sobą nowoczesny wieżowiec z zabytkowym gmachem Bellony.
Prace budowlane równolegle trwają w dawnym budynku Bellony, który stanie się częścią biurowego kompleksu. Wyeksponowany i poddany pieczołowitej renowacji zostanie zabytkowy hol z kolumnadą i reprezentacyjną klatką schodową. Na piętrach urządzona będzie nowoczesna powierzchnia biurowa, a na parterze znajdzie się przestrzeń usługowa z miejscem na restaurację czy kawiarnię. Planowany termin zakończenia budowy to I kwartał 2025 roku.
The Bridge będzie posiadać najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne i proekologiczne. Oprócz certyfikatów SmartScore i WiredScore na najwyższym poziomie Platinium, wieżowiec będzie certyfikowany również w systemach WELL, BREEAM, Green Building Standard i Obiekt bez barier.
Zgodnie ze strategią ESG Ghelamco, The Bridge ma być neutralny energetycznie i zasilany w 100% czystą energią pochodzącą m.in. z farm fotowoltaicznych. Obiekt wykorzystywać będzie ultra-energooszczędny i innowacyjny Building Energy Management System, zainstalowany w celu monitorowania i zarządzania parametrami energetycznymi budynku. Ponadto, w wieżowcu wdrożona zostanie technologia kanalizacji podciśnieniowej pozwalająca na zminimalizowanie zużycia wody w toaletach nawet o 75%.
W budynku zastosowany zostanie również autorski system operacyjny Ghelamco - Signal OS, który pozwala m.in. na zrównoważone gospodarowanie wodą i energią oraz kontrolę obróbki powietrza wraz z jego monitoringiem. Obiekt wyposażony będzie w parking podziemny z punktami do ładowania samochodów elektrycznych. Rowerzyści dostaną do użytku ponad 160 miejsc rowerowych, w tym 33 dla jednośladów elektrycznych, a także szatnie z natryskami.

Autorem artykułu jest:Michał Oksiński
Konstrukcja warszawskiego wieżowca The Bridge osiągnęła swoją ostateczną wysokość 174 m. Jego budowniczowie właśnie ukończyli ostatnią kondygnację techniczną. Trwają też prace instalacyjne i wykończeniowe wewnątrz obiektu, szklana elewacja pokryła 18 kondygnacji.
The Bridge został zaprojektowany przez holenderską pracownię architektoniczną UNStudio we współpracy z Polsko Belgijską Pracownią Architektury Projekt. Na 40 piętrach powstającego na warszawskiej Woli wieżowca Ghelamco znajdzie się w sumie 47 tys. mkw. najnowocześniejszej powierzchni biurowej. W tym momencie to najwyższy wśród nowo powstających budynków w Polsce.

– To wyjątkowy i ambitny projekt również z konstrukcyjnego punktu widzenia, gdyż każde piętro jest niepowtarzalne – nie ma dwóch identycznych! To za sprawą bryły budynku, która jest niezwykle rozrzeźbiona i z każdej strony wygląda inaczej dzięki licznym przełamaniom. Pod względem architektury The Bridge zdecydowanie wyróżnia się na tle pozostałych wieżowców Warszawy i jestem przekonany, że stanie się wartościowym i rozpoznawalnym elementem jej krajobrazu – mówi Jarosław Zagórski, dyrektor zarządzający Ghelamco Poland.

Chcesz uzyskać pełen dostęp do informacji o inwestycjach i zleceniach z całej Polski?
Kolejnym wyróżnikiem The Bridge jest jego szklana elewacja z charakterystycznymi żyletkami, które na różnych wysokościach i z różnych stron są mniej lub bardziej widoczne, nadając jej dynamiczności – w tym momencie pokryła już 18 kondygnacji. Lobby, w najwyższym punkcie mierzące 18 m, spina ze sobą nowoczesny wieżowiec z zabytkowym gmachem Bellony.
Prace budowlane równolegle trwają w dawnym budynku Bellony, który stanie się częścią biurowego kompleksu. Wyeksponowany i poddany pieczołowitej renowacji zostanie zabytkowy hol z kolumnadą i reprezentacyjną klatką schodową. Na piętrach urządzona będzie nowoczesna powierzchnia biurowa, a na parterze znajdzie się przestrzeń usługowa z miejscem na restaurację czy kawiarnię. Planowany termin zakończenia budowy to I kwartał 2025 roku.

The Bridge będzie posiadać najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne i proekologiczne. Oprócz certyfikatów SmartScore i WiredScore na najwyższym poziomie Platinium, wieżowiec będzie certyfikowany również w systemach WELL, BREEAM, Green Building Standard i Obiekt bez barier.
Zgodnie ze strategią ESG Ghelamco, The Bridge ma być neutralny energetycznie i zasilany w 100% czystą energią pochodzącą m.in. z farm fotowoltaicznych. Obiekt wykorzystywać będzie ultra-energooszczędny i innowacyjny Building Energy Management System, zainstalowany w celu monitorowania i zarządzania parametrami energetycznymi budynku. Ponadto, w wieżowcu wdrożona zostanie technologia kanalizacji podciśnieniowej pozwalająca na zminimalizowanie zużycia wody w toaletach nawet o 75%.
W budynku zastosowany zostanie również autorski system operacyjny Ghelamco - Signal OS, który pozwala m.in. na zrównoważone gospodarowanie wodą i energią oraz kontrolę obróbki powietrza wraz z jego monitoringiem. Obiekt wyposażony będzie w parking podziemny z punktami do ładowania samochodów elektrycznych. Rowerzyści dostaną do użytku ponad 160 miejsc rowerowych, w tym 33 dla jednośladów elektrycznych, a także szatnie z natryskami.
Wróć do Pulsu Budownictwa
Udostępnij artykuł: