
Wróć do Pulsu Budownictwa


14.02.2018
Szczecin zbiera fundusze na nowy most
Szczecin otrzymał 100 mln zł dofinansowania na przebudowę dróg na Międzyodrzu oraz budowę nowej przeprawy nad Odrą. Most Kłodny będzie miał 100 metrów wysokości i ponad 150 długości. Połączy centrum miasta z Łasztownią.
Most Kłodny realizowany będzie w ramach inwestycji pn. „Modernizacja dostępu drogowego do Portu w Szczecinie: przebudowa układu komunikacyjnego w rejonie Międzyodrza”. W ramach zadania oprócz budowy mostu zmodernizowane zostaną m.in. ulice: Gdańska, Energetyków, Basenowa, Górnośląska, Bytomska i Rybnicka. Zmieni się także układ dróg na Łasztowni. Inwestycja obejmuje ponadto budowę torowiska tramwajowego na Moście Kłodnym oraz części Łasztowni.
Nowa przeprawa zlokalizowana będzie w pobliżu Trasy Zamkowej, połączy centrum miasta z obszarem rewitalizowanej Łasztowni. Będzie to konstrukcja wantowa o długości ponad 150 metrów, z wysokim na około 100 metrów pylonem oraz 24 linami podtrzymującymi pomost. Konstrukcja umożliwi obustronny ruch pieszych, rowerzystów, samochodów. Most będzie przystosowany również do obsługi ruchu tramwajów.
Zgodnie z Wieloletnim Programem Rozwoju Szczecina, szacunkowy koszt inwestycji wynosi ponad 362 mln zł. Dofinansowanie w wysokości 100 mln zł zostanie przekazane miastu przez Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju. Szczecin będzie się ubiegać o przyznanie kolejnych środków na realizację tego dużego zadania inwestycyjnego. Budowa mostu prawdopodobnie rozpocznie się w drugim kwartale przyszłego roku, jej realizacja zaplanowana jest na rok 2020.

Autorem artykułu jest:Michał Oksiński
Szczecin otrzymał 100 mln zł dofinansowania na przebudowę dróg na Międzyodrzu oraz budowę nowej przeprawy nad Odrą. Most Kłodny będzie miał 100 metrów wysokości i ponad 150 długości. Połączy centrum miasta z Łasztownią.
Most Kłodny realizowany będzie w ramach inwestycji pn. „Modernizacja dostępu drogowego do Portu w Szczecinie: przebudowa układu komunikacyjnego w rejonie Międzyodrza”. W ramach zadania oprócz budowy mostu zmodernizowane zostaną m.in. ulice: Gdańska, Energetyków, Basenowa, Górnośląska, Bytomska i Rybnicka. Zmieni się także układ dróg na Łasztowni. Inwestycja obejmuje ponadto budowę torowiska tramwajowego na Moście Kłodnym oraz części Łasztowni.
Nowa przeprawa zlokalizowana będzie w pobliżu Trasy Zamkowej, połączy centrum miasta z obszarem rewitalizowanej Łasztowni. Będzie to konstrukcja wantowa o długości ponad 150 metrów, z wysokim na około 100 metrów pylonem oraz 24 linami podtrzymującymi pomost. Konstrukcja umożliwi obustronny ruch pieszych, rowerzystów, samochodów. Most będzie przystosowany również do obsługi ruchu tramwajów.
Zgodnie z Wieloletnim Programem Rozwoju Szczecina, szacunkowy koszt inwestycji wynosi ponad 362 mln zł. Dofinansowanie w wysokości 100 mln zł zostanie przekazane miastu przez Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju. Szczecin będzie się ubiegać o przyznanie kolejnych środków na realizację tego dużego zadania inwestycyjnego. Budowa mostu prawdopodobnie rozpocznie się w drugim kwartale przyszłego roku, jej realizacja zaplanowana jest na rok 2020.
Wróć do Pulsu Budownictwa
Udostępnij artykuł: