
Wróć do Pulsu Budownictwa


02.03.2011
Skanska zakończyła modernizację Dworca Gdańskiego w Warszawie
Wartość prac na Dworcu Gdańskim w Warszawie, które realizowała Skanska na zlecenie PKP Polskie Linie Kolejowe oraz Zarządu Transportu Miejskiego, wyniosła 129 mln zł brutto.
Wramach tej inwestycji Skanska odpowiadała za projekty wykonawcze, prace torowe, ziemne i odwodnieniowe oraz rozbiórkę i budowę obiektów małej architektury. Wykonała też elektryczne ogrzewanie rozjazdów, instalację elektryczną i odgromową w budynku nastawni. Przebudowano sieć telekomunikacyjną i elektroenergetyczną oraz wykonano obiekty kubaturowe i inżynieryjne, m.in. nową nastawnię kolejową i podziemne przejście dla pieszych.
- Dysponujemy najnowocześniejszym sprzętem do robót trakcyjnych, jak palownica czy pociąg sieciowy- mówi Jerzy Kujawa, Kierownik Budowy, Skanska.— Takie zaplecze sprzętowe pozwoliło nam skutecznie i sprawnie przeprowadzić wszystkie prace.
Projekt był realizowany w dwóch etapach. W pierwszym etapiezmodernizowano linię kolejową i stację metra wraz z kompleksową realizacją przejścia podziemnego dla podróżujących metrem i koleją. W drugim etapie wykonano dwa perony z wiatami oraz zmodernizowano część towarową stacji.
- Dzięki sprawnej organizacji i współpracy z pracownikami nastawni podołaliśmy wyzwaniu, jakim było utrzymanie ciągłości ruchu pasażerskiego i towarowego - mówi Grzegorz Kossowski, Menedżer Projektu, Skanska.
Dzieki modernizacji, na Dworcu Gdańskim mogą się zatrzymywać wszystkie typy pociągów podmiejskich. Wcześniej stacja nie obsługiwała wielu połączeń, ponieważ jako jedyna w Warszawskim Węźle Kolejowym nie posiadała wysokich na 96 cm peronów w stanie czynnym.
Teraz pociągi mogą przejeżdżać przez Dworzec Gdański z prędkością od 40 do 80 km/h, a pasażerowie kolei i metra mają do dyspozycji przejście podziemne ułatwiające komunikację. Ponadto, dzięki realizacji tego kontraktu ułatwione będzie prowadzenie dalszych prac na linii średnicowej oraz na stacji Warszawa Wschodnia.
Źródło: Skanska

Autorem artykułu jest:Michał Oksiński
Wartość prac na Dworcu Gdańskim w Warszawie, które realizowała Skanska na zlecenie PKP Polskie Linie Kolejowe oraz Zarządu Transportu Miejskiego, wyniosła 129 mln zł brutto.
Wramach tej inwestycji Skanska odpowiadała za projekty wykonawcze, prace torowe, ziemne i odwodnieniowe oraz rozbiórkę i budowę obiektów małej architektury. Wykonała też elektryczne ogrzewanie rozjazdów, instalację elektryczną i odgromową w budynku nastawni. Przebudowano sieć telekomunikacyjną i elektroenergetyczną oraz wykonano obiekty kubaturowe i inżynieryjne, m.in. nową nastawnię kolejową i podziemne przejście dla pieszych.
- Dysponujemy najnowocześniejszym sprzętem do robót trakcyjnych, jak palownica czy pociąg sieciowy- mówi Jerzy Kujawa, Kierownik Budowy, Skanska.— Takie zaplecze sprzętowe pozwoliło nam skutecznie i sprawnie przeprowadzić wszystkie prace.
Projekt był realizowany w dwóch etapach. W pierwszym etapiezmodernizowano linię kolejową i stację metra wraz z kompleksową realizacją przejścia podziemnego dla podróżujących metrem i koleją. W drugim etapie wykonano dwa perony z wiatami oraz zmodernizowano część towarową stacji.
- Dzięki sprawnej organizacji i współpracy z pracownikami nastawni podołaliśmy wyzwaniu, jakim było utrzymanie ciągłości ruchu pasażerskiego i towarowego - mówi Grzegorz Kossowski, Menedżer Projektu, Skanska.
Dzieki modernizacji, na Dworcu Gdańskim mogą się zatrzymywać wszystkie typy pociągów podmiejskich. Wcześniej stacja nie obsługiwała wielu połączeń, ponieważ jako jedyna w Warszawskim Węźle Kolejowym nie posiadała wysokich na 96 cm peronów w stanie czynnym.
Teraz pociągi mogą przejeżdżać przez Dworzec Gdański z prędkością od 40 do 80 km/h, a pasażerowie kolei i metra mają do dyspozycji przejście podziemne ułatwiające komunikację. Ponadto, dzięki realizacji tego kontraktu ułatwione będzie prowadzenie dalszych prac na linii średnicowej oraz na stacji Warszawa Wschodnia.
Źródło: Skanska
Wróć do Pulsu Budownictwa
Udostępnij artykuł: