Worker
Wróć do Pulsu Budownictwa
Samorząd woj. śląskiego przedłuży trasę średnicową do Mysłowic
26.05.2009

Samorząd woj. śląskiego przedłuży trasę średnicową do Mysłowic

Kosztem ok. 160 mln zł samorząd woj. śląskiego zamierza w ciągu najbliższych pięciu lat przedłużyć kluczową arterię aglomeracji katowickiej - Drogową Trasę Średnicową (DTŚ) - na wschód, do zachodniej obwodnicy Mysłowic. Umowę na zarządzanie tym projektem podpisano w środę w Śląskim Urzędzie Marszałkowskim w Katowicach. Nie będzie to, jak w przypadku budowanej obecnie w Zabrzu trasy z Katowic do Gliwic, inwestycja centralna, lecz przedsięwzięcie samorządowe - finansowane z kasy województwa i miasta, ze współudziałem środków unijnych. DTŚ to najważniejsza, obok istniejącego już odcinka autostrady A- 4, arteria drogowa w regionie, obecnie czynna na długości 15,7 km - od węzła z trasą S-86 w Katowicach do granicy Zabrza i Rudy Śląskiej. Jej zachodni odcinek - od Katowic do Gliwic - nie zastąpi równoległej autostrady A-4, przeznaczonej dla tranzytu, lecz obsłuży ruch lokalny, stanowiący ok. 88 proc. całości.
Zdjęcie Michał Oksiński
Autorem artykułu jest:Michał Oksiński
Kosztem ok. 160 mln zł samorząd woj. śląskiego zamierza w ciągu najbliższych pięciu lat przedłużyć kluczową arterię aglomeracji katowickiej - Drogową Trasę Średnicową (DTŚ) - na wschód, do zachodniej obwodnicy Mysłowic. Umowę na zarządzanie tym projektem podpisano w środę w Śląskim Urzędzie Marszałkowskim w Katowicach. Nie będzie to, jak w przypadku budowanej obecnie w Zabrzu trasy z Katowic do Gliwic, inwestycja centralna, lecz przedsięwzięcie samorządowe - finansowane z kasy województwa i miasta, ze współudziałem środków unijnych. DTŚ to najważniejsza, obok istniejącego już odcinka autostrady A- 4, arteria drogowa w regionie, obecnie czynna na długości 15,7 km - od węzła z trasą S-86 w Katowicach do granicy Zabrza i Rudy Śląskiej. Jej zachodni odcinek - od Katowic do Gliwic - nie zastąpi równoległej autostrady A-4, przeznaczonej dla tranzytu, lecz obsłuży ruch lokalny, stanowiący ok. 88 proc. całości.
Wróć do Pulsu Budownictwa
Udostępnij artykuł: