Worker
Wróć do Pulsu Budownictwa
Rozpoczęcie budowy obwodnicy Kraśnika
18.05.2009

Rozpoczęcie budowy obwodnicy Kraśnika

W przetargu na budowę obwodnicy wystartowało dziesięć firm z Polski i zagranicy. O wyborze zwycięskiej oferty zadecydowała cena. Najniższą, nieco ponad 89,2 mln zł, zaoferował Budimex-Dromex SA. Na tyle oszacowano koszty budowy liczącej 5,268 km drogi klasy GP (główna ruchu przyspieszonego), która na długości 3,2 km będzie miała trzy pasy ruchu (2+1), a na pozostałym dwa pasy. Obwodnica przetnie dwa wąwozy, a jezdnia będzie biegła estakadami. Pierwsza z nich, jadąc od strony Kielc, będzie miała blisko 200 metrów długości, a dno wąwozu znajdzie się 32 metry poniżej. Druga estakada będzie miała długość 66 m. Trasa obwodnicy poprowadzi także ponad 56 metrowym tunelem pod drogą powiatową. Drogi lokalne bezkolizyjnie przetną obwodnicę, wiaduktem nad i czterema przejazdami pod. Dojazd do pól umożliwi system dróg serwisowych połączonych z układem dróg lokalnych.
Zdjęcie Michał Oksiński
Autorem artykułu jest:Michał Oksiński
W przetargu na budowę obwodnicy wystartowało dziesięć firm z Polski i zagranicy. O wyborze zwycięskiej oferty zadecydowała cena. Najniższą, nieco ponad 89,2 mln zł, zaoferował Budimex-Dromex SA. Na tyle oszacowano koszty budowy liczącej 5,268 km drogi klasy GP (główna ruchu przyspieszonego), która na długości 3,2 km będzie miała trzy pasy ruchu (2+1), a na pozostałym dwa pasy. Obwodnica przetnie dwa wąwozy, a jezdnia będzie biegła estakadami. Pierwsza z nich, jadąc od strony Kielc, będzie miała blisko 200 metrów długości, a dno wąwozu znajdzie się 32 metry poniżej. Druga estakada będzie miała długość 66 m. Trasa obwodnicy poprowadzi także ponad 56 metrowym tunelem pod drogą powiatową. Drogi lokalne bezkolizyjnie przetną obwodnicę, wiaduktem nad i czterema przejazdami pod. Dojazd do pól umożliwi system dróg serwisowych połączonych z układem dróg lokalnych.
Wróć do Pulsu Budownictwa
Udostępnij artykuł: