Worker
Wróć do Pulsu Budownictwa
Poszukiwany projektant bazy obsługi samolotów w Rzeszowie
19.05.2020

Poszukiwany projektant bazy obsługi samolotów w Rzeszowie

LOTAMS kontynuuje prace związane z budową nowoczesnej bazy obsługi samolotów wąsko i szerokokadłubowych na terenie Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka. Spółka rozpoczyna poszukiwania projektanta rzeszowskiej Inwestycji. Spółka LOT Aircraft Maintenance Services ogłosiła rozpoczęcie procedury dotyczącej wyboru projektanta dokumentacji projektowej budowy bazy obsługi technicznej samolotów na terenie Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka w Rzeszowie. Postępowanie będzie się odbywało w trybie niepublicznym – negocjacji otwartych. Zakres prac projektanta będzie obejmował m.in. weryfikację koncepcji bazowej przekazanej przez zamawiającego, wykonanie projektu koncepcyjnego inwestycji, wykonanie projektu budowlanego, wykonanie dokumentacji projektowej niezbędnej do przeprowadzenia postępowania dotyczącego wyboru generalnego wykonawcy oraz zapewnienie nadzoru autorskiego nad realizacją Inwestycji. Inwestycja LOTAMS na terenie Portu Lotniczego Rzeszów Jasionka zakłada budowę najnowocześniejszej i jednej z największych w Europie bazy obsługi technicznej samolotów wąsko- i szerokokadłubowych. Hangary będą zlokalizowane na powierzchni 13 hektarów. Tylko w ramach pierwszego etapu budowy rzeszowskiej bazy zainwestowanych zostanie około 150 mln zł, a zatrudnienie znajdzie ponad 300 osób. Docelowo inwestycje sięgną 500 mln zł, a poziom zatrudnienia wyniesie ponad 1,5 tys. osób. Cała infrastruktura będzie składała się z trzech wielostanowiskowych hangarów do serwisowania i napraw statków powietrznych oraz jednego, przystosowanego do malowania samolotów. Projekt zakłada utworzenie zaplecza warsztatowego obejmującego m. in. badania nieniszczące (NDT), obsługę podzespołów, warsztaty strukturalne, warsztaty wyposażenia avionicznego i elektrycznego, obsługę narzędzi. Ponadto w bazie znajdzie się magazyn, zaplecze socjalne i biurowe. Przy założeniach takiej skali przedsięwzięcia, Spółka LOTAMS będzie mogła wykonywać jednoczesną obsługę techniczną 4 samolotów szerokokadłubowych, dwusilnikowych typu Boeing 787 Dreamliner wraz z 5 wąskokadłubowymi maszynami (np. Boeing 737) lub alternatywnie do 15 samolotów wąskokadłubowych czy nawet 20 samolotów regionalnych (np. Embraer 195) jednocześnie.
Zdjęcie Michał Oksiński
Autorem artykułu jest:Michał Oksiński
LOTAMS kontynuuje prace związane z budową nowoczesnej bazy obsługi samolotów wąsko i szerokokadłubowych na terenie Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka. Spółka rozpoczyna poszukiwania projektanta rzeszowskiej Inwestycji.
LOT Aircraft Maintenance Services zbuduje bazę obsługi technicznej samolotów na terenie Portu Lotniczego Rzeszów-Jesionka.
Spółka LOT Aircraft Maintenance Services ogłosiła rozpoczęcie procedury dotyczącej wyboru projektanta dokumentacji projektowej budowy bazy obsługi technicznej samolotów na terenie Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka w Rzeszowie. Postępowanie będzie się odbywało w trybie niepublicznym – negocjacji otwartych. Zakres prac projektanta będzie obejmował m.in. weryfikację koncepcji bazowej przekazanej przez zamawiającego, wykonanie projektu koncepcyjnego inwestycji, wykonanie projektu budowlanego, wykonanie dokumentacji projektowej niezbędnej do przeprowadzenia postępowania dotyczącego wyboru generalnego wykonawcy oraz zapewnienie nadzoru autorskiego nad realizacją Inwestycji.
Inwestycja LOTAMS na terenie Portu Lotniczego Rzeszów Jasionka zakłada budowę najnowocześniejszej i jednej z największych w Europie bazy obsługi technicznej samolotów wąsko- i szerokokadłubowych. Hangary będą zlokalizowane na powierzchni 13 hektarów. Tylko w ramach pierwszego etapu budowy rzeszowskiej bazy zainwestowanych zostanie około 150 mln zł, a zatrudnienie znajdzie ponad 300 osób. Docelowo inwestycje sięgną 500 mln zł, a poziom zatrudnienia wyniesie ponad 1,5 tys. osób.
Cała infrastruktura będzie składała się z trzech wielostanowiskowych hangarów do serwisowania i napraw statków powietrznych oraz jednego, przystosowanego do malowania samolotów. Projekt zakłada utworzenie zaplecza warsztatowego obejmującego m. in. badania nieniszczące (NDT), obsługę podzespołów, warsztaty strukturalne, warsztaty wyposażenia avionicznego i elektrycznego, obsługę narzędzi. Ponadto w bazie znajdzie się magazyn, zaplecze socjalne i biurowe. Przy założeniach takiej skali przedsięwzięcia, Spółka LOTAMS będzie mogła wykonywać jednoczesną obsługę techniczną 4 samolotów szerokokadłubowych, dwusilnikowych typu Boeing 787 Dreamliner wraz z 5 wąskokadłubowymi maszynami (np. Boeing 737) lub alternatywnie do 15 samolotów wąskokadłubowych czy nawet 20 samolotów regionalnych (np. Embraer 195) jednocześnie.
Wróć do Pulsu Budownictwa
Udostępnij artykuł: