Worker
Wróć do Pulsu Budownictwa
Postawy społeczne Polaków wobec inwestycji  w specjalnych strefach ekonomicznych
18.11.2010

Postawy społeczne Polaków wobec inwestycji w specjalnych strefach ekonomicznych

Jak wynika z raportu „Polacy a specjalne strefy ekonomiczne" przygotowanego przez firmę On Board PR Ecco Network na podstawie badań opinii publicznej przeprowadzonych przez PBS DGA, 22,5% Polaków jest nastawionych na rozwijanie lokalnego biznesu oraz jest przeciwnych inwestycjom zagranicznym w specjalnych strefach ekonomicznych w Polsce. Jednocześnie 43,6% jest zdania, że w SSE powinny być wspierane i promowane tylko inwestycje polskich firm. Wyniki raportu pokazują, że odsetek osób przeciwnych inwestycjom zagranicznym rośnie wraz z wiekiem respondentów. Jedynie 12% spośród najmłodszych Polaków neguje obecność inwestorów zagranicznych z innych krajów. Natomiast w grupie wiekowej powyżej 59 lat - odsetek ten zwiększa się trzykrotnie. - Doświadczenie wprowadzania nowych inwestorów na polski rynek pokazuje, że różnice kulturowe nie pozostają bez znaczenia, co może utrudniać budowanie dobrych relacji między przedsiębiorcami i społecznościami lokalnymi. Można tego uniknąć, starając się odpowiednio wcześnie rozpoznać kontekst społeczny, w jakim ma funkcjonować nowa inwestycja. Powodzenie inwestycji zależy nie tylko od wsparcia ze strony władz SSE, ale także od dobrej współpracy z lokalnymi interesariuszami. Warto interpretować tę sytuację w kategorii win-win, ponieważ wszystkim stronom powinno zależeć, aby obecność inwestora w regionie przynosiła jak najwięcej korzyści - dodaje Zuzanna Szopowska, On Board PR. Raport „Polacy a specjalne strefy ekonomiczne" jest skierowany przede wszystkim do przedsiębiorców, którzy planują rozpocząć lub rozwinąć swoją działalność w SSE. Firmy inwestujące w tych obszarach mają za zadanie stymulować rozwój regionów, zwiększając tempo i poziom innowacyjności. Powinny także pamiętać, że aby osiągnąć biznesowy sukces warto wyjść z komunikacją poza obszar samej strefy. Raport wskazuje czynniki, na które zwrócić uwagę, aby przejść ten proces pomyślnie. Źródło: On Board Public Relations
Zdjęcie Michał Oksiński
Autorem artykułu jest:Michał Oksiński
Jak wynika z raportu „Polacy a specjalne strefy ekonomiczne" przygotowanego przez firmę On Board PR Ecco Network na podstawie badań opinii publicznej przeprowadzonych przez PBS DGA, 22,5% Polaków jest nastawionych na rozwijanie lokalnego biznesu oraz jest przeciwnych inwestycjom zagranicznym w specjalnych strefach ekonomicznych w Polsce. Jednocześnie 43,6% jest zdania, że w SSE powinny być wspierane i promowane tylko inwestycje polskich firm.
Wyniki raportu pokazują, że odsetek osób przeciwnych inwestycjom zagranicznym rośnie wraz z wiekiem respondentów. Jedynie 12% spośród najmłodszych Polaków neguje obecność inwestorów zagranicznych z innych krajów. Natomiast w grupie wiekowej powyżej 59 lat - odsetek ten zwiększa się trzykrotnie.
On Board Public Relations
- Doświadczenie wprowadzania nowych inwestorów na polski rynek pokazuje, że różnice kulturowe nie pozostają bez znaczenia, co może utrudniać budowanie dobrych relacji między przedsiębiorcami i społecznościami lokalnymi. Można tego uniknąć, starając się odpowiednio wcześnie rozpoznać kontekst społeczny, w jakim ma funkcjonować nowa inwestycja. Powodzenie inwestycji zależy nie tylko od wsparcia ze strony władz SSE, ale także od dobrej współpracy z lokalnymi interesariuszami. Warto interpretować tę sytuację w kategorii win-win, ponieważ wszystkim stronom powinno zależeć, aby obecność inwestora w regionie przynosiła jak najwięcej korzyści - dodaje Zuzanna Szopowska, On Board PR.
On Board Public Relations
Raport „Polacy a specjalne strefy ekonomiczne" jest skierowany przede wszystkim do przedsiębiorców, którzy planują rozpocząć lub rozwinąć swoją działalność w SSE. Firmy inwestujące w tych obszarach mają za zadanie stymulować rozwój regionów, zwiększając tempo i poziom innowacyjności. Powinny także pamiętać, że aby osiągnąć biznesowy sukces warto wyjść z komunikacją poza obszar samej strefy. Raport wskazuje czynniki, na które zwrócić uwagę, aby przejść ten proces pomyślnie.
Źródło: On Board Public Relations
Wróć do Pulsu Budownictwa
Udostępnij artykuł: