Worker
Wróć do Pulsu Budownictwa
Nowy przystanek PKP - Gdańsk Stadion Expo
06.05.2012

Nowy przystanek PKP - Gdańsk Stadion Expo

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zgodnie z planem zakończyły budowę nowego przystanku osobowego Gdańsk Stadion Expo wraz z modernizacją 3,5 kilometrowego odcinka linii kolejowej, z centrum Gdańska do Letnicy. W ramach projektu pn.: „Budowa nowego peronu przy torze nr 500 linii kolejowej nr 249”, powstał peron jednokrawędziowy, o długości 215 metrów, szerokości od 6,3 do 4,5 metra i wysokości 76 cm. Wyposażony jest w oświetlenie, monitoring, system nagłaśniający i powiadamiania podróżnych. Projekt został zrealizowany przez Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe „RAJBUD” Sp. z o.o. z Tczewa za kwotę nieco ponad 2 mln zł. Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla „Rewitalizacji i modernizacji połączenia kolejowego do stadionu Arena w Gdańsku” obejmowało kompleksową wymianę 3,5 km nawierzchni kolejowej na odcinku z Gdańska do Letnicy, wymianę rozjazdu, wbudowanie nowego przejścia rozjazdowego pomiędzy liniami nr 227 i 249 wraz z jego elektryfikacją ,przebudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym na stacji Gdańsk Zaspa Towarowa, zabudowę rogatek z dwoma napędami elektrycznymi oraz przebudowę sieci trakcyjnej. Tory zmodernizowała firma TOR-KAR-SSON za kwotę ponad 6 mln zł. Pierwsze składy z kibicami pojechały przed i po meczu Lechii z Legią Warszawa. Podróż na stadion okazała się sukcesem, trwała zaledwie 6 minut. Kibice pojechali trzema zespołami trakcyjnymi, które mieszczą około 1,5 tys. pasażerów. Taką liczbę pasażerów i w tak krótkim czasie przewieźć można tylko koleją.
Zdjęcie Michał Oksiński
Autorem artykułu jest:Michał Oksiński
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zgodnie z planem zakończyły budowę nowego przystanku osobowego Gdańsk Stadion Expo wraz z modernizacją 3,5 kilometrowego odcinka linii kolejowej, z centrum Gdańska do Letnicy.
W ramach projektu pn.: „Budowa nowego peronu przy torze nr 500 linii kolejowej nr 249”, powstał peron jednokrawędziowy, o długości 215 metrów, szerokości od 6,3 do 4,5 metra i wysokości 76 cm. Wyposażony jest w oświetlenie, monitoring, system nagłaśniający i powiadamiania podróżnych. Projekt został zrealizowany przez Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe „RAJBUD” Sp. z o.o. z Tczewa za kwotę nieco ponad 2 mln zł.
Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla „Rewitalizacji i modernizacji połączenia kolejowego do stadionu Arena w Gdańsku” obejmowało kompleksową wymianę 3,5 km nawierzchni kolejowej na odcinku z Gdańska do Letnicy, wymianę rozjazdu, wbudowanie nowego przejścia rozjazdowego pomiędzy liniami nr 227 i 249 wraz z jego elektryfikacją ,przebudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym na stacji Gdańsk Zaspa Towarowa, zabudowę rogatek z dwoma napędami elektrycznymi oraz przebudowę sieci trakcyjnej. Tory zmodernizowała firma TOR-KAR-SSON za kwotę ponad 6 mln zł.
Pierwsze składy z kibicami pojechały przed i po meczu Lechii z Legią Warszawa. Podróż na stadion okazała się sukcesem, trwała zaledwie 6 minut. Kibice pojechali trzema zespołami trakcyjnymi, które mieszczą około 1,5 tys. pasażerów. Taką liczbę pasażerów i w tak krótkim czasie przewieźć można tylko koleją.
Wróć do Pulsu Budownictwa
Udostępnij artykuł: