
Wróć do Pulsu Budownictwa


23.11.2021
Nowy most w Warszawie będzie gotowy za 2 lata
Podpisano umowę z wykonawcą mostu dla pieszych i rowerzystów, który połączy brzegi Wisły. Nową inwestycję w Warszawie za ponad 120 mln zł zrealizuje Budimex. Przeprawa o długości 452 metrów będzie gotowa za ponad 2 lata.
Most, który wybuduje Budimex ma połączyć brzegi Wisły nawysokości ul. Karowej iul. Stefana Okrzei. Przebycie trasy kładką ma zająć wówczas 6 min. pieszo lub2min. rowerem. Most pieszo – rowerowy łączyć będzie odnowioną część prawobrzeżnej Warszawy zBulwarami Wiślanymi. Dla pieszych powstanie ciąg łączący ul. Ząbkowską zPowiślem idalej Krakowskim Przedmieściem, natomiast dlarowerzystów powstać ma korytarz rowerowy, łączący Pragę iTargówek zPowiślem, Śródmieściem iWolą.
Projekt nowej przeprawy został ukończony na początku 2021 r. Przygotowała go pracownia Schuessler-Plan Inżynierzy, która została wybrana w międzynarodowym konkursie architektonicznym. Forma mostu będzie estetyczna, a jednocześnie odporna na działanie sił przyrody. Jednopoziomowy most ma się wspierać na siedmiu podporach z żelbetu. Na lewym brzegu, przed ostatnim filarem, przeprawa będzie się poszerzać. Rozdzieli na dwie rampy, które zostaną przerzucone nad bulwarami na wysokości chodnika Wybrzeża Kościuszkowskiego. Pomiędzy rampami zaplanowano schody dwubiegowe ze spocznikiem. Będą wbudowane w taras bulwaru. Most zostanie wykonany ze stali pokrytej farbą, która imituje kolor kortenu. Taki materiał i powłoka są bardziej odpowiednie ze względu na dużą wilgotność nad rzeką.
– To będzie najdłuższa tego typu przeprawa w Polsce. Most pieszo-rowerowy połączy brzegi Wisły na wysokości ulic Karowej i Stefana Okrzei. Przybliży Pragę do nowego, zielonego centrum miasta. Prace rozpoczną się natychmiast, by warszawiacy mogli z niego korzystać już w 2024 roku. To będzie jedna z wizytówek stolicy – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy.
Nowa przeprawa rozciągać się będzie między brzegami na długości 452 metrów. Szerokość konstrukcji, wygiętej na kształt błyskawicy, będzie zmienna. W najwęższym punkcie wyniesie 6,9 m, a nad nurtem rzeki – 16,3 m. – Prace budowlane przygotowawcze do budowy rozpoczynamy już wtym tygodniu. Zaczynamy od inwentaryzacji obiektów sąsiadujących zbudową oraz od badania dna Wisły wmiejscu budowy – mówi Dariusz Demianiuk, dyrektor Rejonu Dywizji Budownictwa Infrastrukturalnego Budimex.
Wartość kontraktu wynosi 120 mln 961 tys. zł brutto. Koniec robót nastąpić mawlutym 2024 roku.

Autorem artykułu jest:Michał Oksiński
Podpisano umowę z wykonawcą mostu dla pieszych i rowerzystów, który połączy brzegi Wisły. Nową inwestycję w Warszawie za ponad 120 mln zł zrealizuje Budimex. Przeprawa o długości 452 metrów będzie gotowa za ponad 2 lata.

Most, który wybuduje Budimex ma połączyć brzegi Wisły nawysokości ul. Karowej iul. Stefana Okrzei. Przebycie trasy kładką ma zająć wówczas 6 min. pieszo lub2min. rowerem. Most pieszo – rowerowy łączyć będzie odnowioną część prawobrzeżnej Warszawy zBulwarami Wiślanymi. Dla pieszych powstanie ciąg łączący ul. Ząbkowską zPowiślem idalej Krakowskim Przedmieściem, natomiast dlarowerzystów powstać ma korytarz rowerowy, łączący Pragę iTargówek zPowiślem, Śródmieściem iWolą.
Projekt nowej przeprawy został ukończony na początku 2021 r. Przygotowała go pracownia Schuessler-Plan Inżynierzy, która została wybrana w międzynarodowym konkursie architektonicznym. Forma mostu będzie estetyczna, a jednocześnie odporna na działanie sił przyrody. Jednopoziomowy most ma się wspierać na siedmiu podporach z żelbetu. Na lewym brzegu, przed ostatnim filarem, przeprawa będzie się poszerzać. Rozdzieli na dwie rampy, które zostaną przerzucone nad bulwarami na wysokości chodnika Wybrzeża Kościuszkowskiego. Pomiędzy rampami zaplanowano schody dwubiegowe ze spocznikiem. Będą wbudowane w taras bulwaru. Most zostanie wykonany ze stali pokrytej farbą, która imituje kolor kortenu. Taki materiał i powłoka są bardziej odpowiednie ze względu na dużą wilgotność nad rzeką.
– To będzie najdłuższa tego typu przeprawa w Polsce. Most pieszo-rowerowy połączy brzegi Wisły na wysokości ulic Karowej i Stefana Okrzei. Przybliży Pragę do nowego, zielonego centrum miasta. Prace rozpoczną się natychmiast, by warszawiacy mogli z niego korzystać już w 2024 roku. To będzie jedna z wizytówek stolicy – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy.
Nowa przeprawa rozciągać się będzie między brzegami na długości 452 metrów. Szerokość konstrukcji, wygiętej na kształt błyskawicy, będzie zmienna. W najwęższym punkcie wyniesie 6,9 m, a nad nurtem rzeki – 16,3 m. – Prace budowlane przygotowawcze do budowy rozpoczynamy już wtym tygodniu. Zaczynamy od inwentaryzacji obiektów sąsiadujących zbudową oraz od badania dna Wisły wmiejscu budowy – mówi Dariusz Demianiuk, dyrektor Rejonu Dywizji Budownictwa Infrastrukturalnego Budimex.
Wartość kontraktu wynosi 120 mln 961 tys. zł brutto. Koniec robót nastąpić mawlutym 2024 roku.
Wróć do Pulsu Budownictwa
Udostępnij artykuł: