Worker
Wróć do Pulsu Budownictwa
Krok naprzód w budowie obwodnicy Olsztyna
21.01.2009

Krok naprzód w budowie obwodnicy Olsztyna

Olsztyński oddział GDDKiA w latach 2011-2012 planuje wybudować północno-wschodnią obwodnicę Olsztyna. Bez względu na to, w jakim ostatecznie wariancie zrealizowana zostanie ta inwestycja, stary przebieg krajowej drogi nr 51 przez Dywity stanie się drogą gminną. Ale duża część ruchu nadal obsługiwana będzie przez stary przebieg tej arterii. "51" jest w tym miejscu wąska i kręta, a pozostawienie jej w obecnym kształcie nie rozwiąże problemów komunikacyjnych terenów położonych na północ od Olsztyna. Dlatego zarówno samorządowcy, jak i drogowcy uznali, że niezbędna jest gruntowna przebudowa północnego wylotu z Olsztyna wraz z modernizacją tej drogi w Dywitach. Olsztyński oddział GDDKiA zaproponował więc samorządom położonym wzdłuż krajowej "51", aby opracowały dokumentację niezbędną do wydania decyzji środowiskowej i lokalizacyjnej dla przebudowy tej drogi przez Dywity - pisaliśmy o tym w grudniu zeszłego roku. W zamian drogowcy obiecali, że postarają się włączyć ten odcinek drogi do projektu budowy północno-wschodniej obwodnicy Olsztyna. Tłumaczyli, że koszt przygotowania takiej dokumentacji, czyli 400 tys. zł, jest niewysoki w porównaniu z dziesiątkami milionów, które można pozyskać na modernizację tego odcinka.
Zdjęcie Michał Oksiński
Autorem artykułu jest:Michał Oksiński
Olsztyński oddział GDDKiA w latach 2011-2012 planuje wybudować północno-wschodnią obwodnicę Olsztyna. Bez względu na to, w jakim ostatecznie wariancie zrealizowana zostanie ta inwestycja, stary przebieg krajowej drogi nr 51 przez Dywity stanie się drogą gminną. Ale duża część ruchu nadal obsługiwana będzie przez stary przebieg tej arterii. "51" jest w tym miejscu wąska i kręta, a pozostawienie jej w obecnym kształcie nie rozwiąże problemów komunikacyjnych terenów położonych na północ od Olsztyna. Dlatego zarówno samorządowcy, jak i drogowcy uznali, że niezbędna jest gruntowna przebudowa północnego wylotu z Olsztyna wraz z modernizacją tej drogi w Dywitach. Olsztyński oddział GDDKiA zaproponował więc samorządom położonym wzdłuż krajowej "51", aby opracowały dokumentację niezbędną do wydania decyzji środowiskowej i lokalizacyjnej dla przebudowy tej drogi przez Dywity - pisaliśmy o tym w grudniu zeszłego roku. W zamian drogowcy obiecali, że postarają się włączyć ten odcinek drogi do projektu budowy północno-wschodniej obwodnicy Olsztyna. Tłumaczyli, że koszt przygotowania takiej dokumentacji, czyli 400 tys. zł, jest niewysoki w porównaniu z dziesiątkami milionów, które można pozyskać na modernizację tego odcinka.
Wróć do Pulsu Budownictwa
Udostępnij artykuł: