Worker
Wróć do Pulsu Budownictwa
Konsorcjum firm Safege i EKO Konsulting inwestorem zastępczym w Kraków Airport
21.03.2013

Konsorcjum firm Safege i EKO Konsulting inwestorem zastępczym w Kraków Airport

Polsko-francuskie konsorcjum firm Safege i EKO Konsulting - Projekt „CONSEKO-BBM-DESIGN” zostało wybrane na inwestora zastępczego dla kluczowych inwestycji Kraków Airport. Postępowanie było wieloetapowe. W pierwszy etapie zgłosiło się 17 firm, do składania ofert wstępnych komisja przetargowa zaprosiła 5 podmiotów. Ostatecznie wpłynęły trzy oferty, z których jedna została odrzucona. Safege i EKO Konsulting zaproponowały najniższą cenę -9212700 zł brutto. Inwestor zastępczy będzie odpowiadał za nadzór nad robotami budowlanymi prowadzonymi w ramach kluczowych inwestycji dla krakowskiego lotniska – budową nowego terminalu pasażerskiego, przebudową wewnętrznego układu komunikacyjnego oraz rozbudową płyty postojowej i remontem dróg kołowania. Za realizację tych inwestycji odpowiadają włoska firma Astaldi (landside) i konsorcjum Firm Max Bögl (airside). Po zakończeniu prac inwestycyjnych w r. 2015 przepustowość terminalu wyniesie w godzinie szczytu 1800 pasażerów w przylotach i 1800 pasażerów w odlotach, co oznacza możliwość obsłużenia do 8 mln pasażerów rocznie. Zwiększy się także liczba miejsc na płycie postojowej i podniesie standard obsługi statków powietrznych. Inwestycje będą finansowane z obligacji wyemitowanych przez Bank Pekao SA oraz funduszy unijnych – Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Na krakowskim lotnisku od kilu miesięcy trwają także prace przy budowie hotelu Hilton Garden Inn. Do lata 2014 r. powstanie czterogwiazdkowy z 154 pokojami. Wykonawcą jest firma Eiffage Budownictwo Mitex SA, a inwestorem Kraków Airport Hotel.
Zdjęcie Michał Oksiński
Autorem artykułu jest:Michał Oksiński
Polsko-francuskie konsorcjum firm Safege i EKO Konsulting - Projekt „CONSEKO-BBM-DESIGN” zostało wybrane na inwestora zastępczego dla kluczowych inwestycji Kraków Airport. Postępowanie było wieloetapowe. W pierwszy etapie zgłosiło się 17 firm, do składania ofert wstępnych komisja przetargowa zaprosiła 5 podmiotów. Ostatecznie wpłynęły trzy oferty, z których jedna została odrzucona. Safege i EKO Konsulting zaproponowały najniższą cenę -9212700 zł brutto.
Inwestor zastępczy będzie odpowiadał za nadzór nad robotami budowlanymi prowadzonymi w ramach kluczowych inwestycji dla krakowskiego lotniska – budową nowego terminalu pasażerskiego, przebudową wewnętrznego układu komunikacyjnego oraz rozbudową płyty postojowej i remontem dróg kołowania. Za realizację tych inwestycji odpowiadają włoska firma Astaldi (landside) i konsorcjum Firm Max Bögl (airside).
Po zakończeniu prac inwestycyjnych w r. 2015 przepustowość terminalu wyniesie w godzinie szczytu 1800 pasażerów w przylotach i 1800 pasażerów w odlotach, co oznacza możliwość obsłużenia do 8 mln pasażerów rocznie. Zwiększy się także liczba miejsc na płycie postojowej i podniesie standard obsługi statków powietrznych.
Inwestycje będą finansowane z obligacji wyemitowanych przez Bank Pekao SA oraz funduszy unijnych – Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego.
Na krakowskim lotnisku od kilu miesięcy trwają także prace przy budowie hotelu Hilton Garden Inn. Do lata 2014 r. powstanie czterogwiazdkowy z 154 pokojami. Wykonawcą jest firma Eiffage Budownictwo Mitex SA, a inwestorem Kraków Airport Hotel.
Wróć do Pulsu Budownictwa
Udostępnij artykuł: