Władze Elbląga podpisały umowę na przebudowę zachodniego nabrzeża rzeki Elbląg od strony Wyspy Spichrzów, przestrzeni, w której od kilku miesięcy powstaje biurowiec Porta Mare. W ramach zagospodarowania terenów przybrzeżnych zostanie wybudowany odcinek nowej trasy i parking. Wykonawcą została Korporacja Budowlana Doraco.
Rozpoczyna się rewitalizacja Wyspy Spichrzów w Elblągu – terenu przeznaczonego pod inwestycje Programu Fabryka, który jest rozwijany przez Agencję Rozwoju Przemysłu i wiąże się z aktywizacją działań gospodarczych w średnich miastach. W ramach tego projektu na elbląskiej Wyspie Spichrzów za ok. 90 mln zł powstanie zaprojektowany przez pracownię PAS Projekt biurowiec Porta Mare. Obiekt składał się będzie z siedmiu segmentów z charakterystycznymi spadzistymi dachami, nawiązując do historycznej zabudowy w sąsiedztwie. We wrześniu ub.r. rozpoczęła się jego realizacja. Generalnym wykonawcą inwestycji jest spółka F.B.I. Tasbud. Teraz przyszła kolej na modernizację otoczenia budynku.
Pełen dostęp do informacji o inwestycjach z całej Polski. Wypróbuj bez zobowiązań >>
Korporacja Budowlana Doraco będzie odpowiedzialna za opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej oraz wykonanie przebudowy zachodniego nabrzeża rzeki Elbląg wzdłuż linii Wyspy Spichrzów. Wartość kontraktu wynosi 29,8 mln zł brutto. Zadanie zostanie w większości dofinansowane z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
Modernizacja obejmie odcinek nabrzeża od Mostu Wysokiego w kierunku fosy miejskiej i mostu Kardynała Wyszyńskiego oraz od Mostu Niskiego w stronę OSW Fala. Prace budowlane będą prowadzone na odcinku łącznie około 450 metrów. W ramach zakontraktowanych robót planowana jest m.in. przebudowa nabrzeża wraz z wyposażeniem w urządzenia cumownicze i odbojowe, przebudowę pomostów pływających, kanalizacji, ale także instalacja oświetlenia, zaopatrzenie w prąd i wodę czy renowacja terenów zielonych. W ramach projektu przewidywane jest również wykonanie trasy od ul. Wybrzeże Gdańskie w kierunku ul. Warszawskiej oraz budowę parkingu do 200 miejsc postojowych przy ul. Warszawskiej.
– Mamy bardzo duże doświadczenie w realizacji inwestycji prowadzonych w portach morskich i śródlądowych. W ramach projektów hydrotechnicznych praca na wodzie zawsze jednak obarczona jest standardowymi wyzwaniami związanymi m.in. z występującą cofką, wezbraniami czy falą powodziową. Większość robót będziemy natomiast prowadzili z lądu. Jednocześnie prace na rzece są znacznie mniej wymagające niż w portach morskich. W przypadku Elbląga mamy również dostęp do pełnej infrastruktury miejskiej. Dlatego nie spodziewamy się większych utrudnień. Inwestycja jest prowadzona w systemie „zaprojektuj i wybuduj”, więc już na etapie projektowym będziemy mogli zidentyfikować potencjalne ryzyka i odpowiednio je zaadresować - podkreślił Piotr Siemaszko, dyrektor oddziału hydrotechniki, Korporacja Budowlana Doraco.
Firma na realizację kontraktu będzie miała 30 miesięcy, z czego 16 miesięcy potrwa projektowanie inwestycji, zaś kolejne 14 miesięcy - jej wykonanie. Zakończenie prac jest planowane w połowie 2025 roku.