Worker
Wróć do Pulsu Budownictwa
Ghelamco planuje nowy wieżowiec w Warszawie
27.01.2021

Ghelamco planuje nowy wieżowiec w Warszawie

Najnowszy projekt biurowy Ghelamco to The Bridge. Zaprojektowany przez holenderskich i polskich architektów wieżowiec będzie liczył 40 pięter. Wyrośnie u zbiegu ulicy Towarowej i Grzybowskiej w Warszawie. Ghelamco rozpoczyna przygotowania do budowy wieżowca The Bridge. Liczący 174 metry wieżowiec stanie tuż obok dawnej siedziby wydawnictwa Bellona. Oba budynki zostaną połączone wspólnym lobby. Koncepcję architektoniczną wieżowca opracowała holenderska pracownia UNStudio przy współpracy zPolsko-Belgijską Pracownią Architektury Projekt. UNStudio ma na swoim koncie wiele docenionych wmiędzynarodowych konkursach budynków. Wśród nich znajdują się takie ikony jak: Muzeum Mercedes-Benz w Stuttgarcie, sieć metra w Doha w Katarze czy most wiszący Erasmusbrug w Rotterdamie. Z kolei pracownia Projekt jest m.in. współprojektantem wieżowca Warsaw Spire oraz projektantem biurowca Warsaw UNIT. – Dla UNStudio zaprojektowanie nowego wysokościowca zawsze oznacza zastanowienie się nad tym, jak nowe inwestycje będą funkcjonowały w szerszym, miejskim kontekście – tworząc ramy dla zrównoważonej przyszłości. Nasz projekt dokładnie to robi: dzięki unikalnej organizacji przestrzennej zbliża tereny publiczne dookoła niego; ale co najważniejsze, odnawia związek miasta z jego dziedzictwem, łącząc w jedną kompozycję historyczny budynek Bellony z nową wieżą– mówi Arjan Dingste, Dyrektor i Starszy Architekt w UNStudio. The Bridge zaoferuje 47 tys. mkw. najwyższej klasy powierzchni biurowej. 40 piętrowy budynek będzie wyposażony w około 280 miejsc parkingowych oraz udogodnienia dla rowerzystów (przewidziano dla nich 147 miejsc oraz szafki i prysznice). Posiadać będzie także najnowocześniejsze rozwiązania techniczne iproekologiczne. W budynku znajdą się m.in. ładowarki do samochodów elektrycznych oraz specjalny parking dla elektrycznych jednośladów (rowerów i hulajnóg) z 20 miejscami do ładowania. Zostanie w nim także wdrożony system operacyjny (opracowany przez Ghelamco), pozwalający na efektywne zarządzanie kontrolą dostępu oraz rozwiązania podnoszące jego bezpieczeństwo w razie epidemii (m.in. wirusobójcze lampy UV, które zostaną umieszczone w windach i centralach wentylacyjnych). Budynek będzie certyfikowany wsystemach WELL i BREEAM – i Green Building Standard. Będzie posiadał także certyfikat „Obiekt bez barier”. – Cieszymy się, że możemy zaprezentować klientom kolejny, bardzo charakterystyczny, projekt. Zaprojektowany przez uznaną na całym świecie pracownię budynek The Bridge połączy przyszłość z przeszłością oferując najemcom niepowtarzalny klimat, klimat, którego nie znajdziemy w żadnym wieżowcu w Warszawie – mówi Jarosław Zagórski, dyrektor handlowy i rozwoju Ghelamco Poland. [ ](https://www.kompasinwestycji.pl/auth/rejestracja) Budynek Bellony – którego elewacja w 2016 roku została odrestaurowana – będzie zachowany i połączony z wieżą The Bridge. Dzięki temu powstanie symboliczny most łączący dawną architekturę z nowoczesnym obiektem. Efektem tego połączenia będzie lobby, które zepnie oba budynki. Na czas budowy wieżowca część placu Europejskiego zostanie wyłączona z użytku. W przyszłości od strony ul. Grzybowskiej, w miejscu, gdzie dotychczas znajdował się parking, powstanie mini park. W ten sposób wejście do The Bridge prowadzić będzie przez zielony skwer, a sam plac Europejski zbliży się do ulicy Towarowej iGrzybowskiej, skąd przez lobby wieżowca będzie można przedostać się na jego główną część. Dodatkowe wejście na plac prowadzić będzie również przez bramę kamienicy przy ulicy Grzybowskiej 73, która wkrótce doczeka się gruntownego remontu. W parterze wieżowca, od strony placu Europejskiego, przewidziano miejsce na kawiarnię. Dodatkowo na ostatniej kondygnacji dawnego budynku wydawnictwa Bellony znajdzie się miejsce na restaurację z tarasem. Na samym placu, po zakończeniu budowy, pojawią się nowe nasadzenia zieleni, jednak forma użytkowa placu – zaprojektowana przez renomowaną belgijską pracownię Wirtz International – nie ulegnie zmianie. Przewidywany termin zakończenia budowy The Bridge to koniec 2024 r.
Zdjęcie Michał Oksiński
Autorem artykułu jest:Michał Oksiński
Najnowszy projekt biurowy Ghelamco to The Bridge. Zaprojektowany przez holenderskich i polskich architektów wieżowiec będzie liczył 40 pięter. Wyrośnie u zbiegu ulicy Towarowej i Grzybowskiej w Warszawie.
Ghelamco rozpoczyna przygotowania do budowy wieżowca The Bridge. Liczący 174 metry wieżowiec stanie tuż obok dawnej siedziby wydawnictwa Bellona. Oba budynki zostaną połączone wspólnym lobby. Koncepcję architektoniczną wieżowca opracowała holenderska pracownia UNStudio przy współpracy zPolsko-Belgijską Pracownią Architektury Projekt. UNStudio ma na swoim koncie wiele docenionych wmiędzynarodowych konkursach budynków. Wśród nich znajdują się takie ikony jak: Muzeum Mercedes-Benz w Stuttgarcie, sieć metra w Doha w Katarze czy most wiszący Erasmusbrug w Rotterdamie. Z kolei pracownia Projekt jest m.in. współprojektantem wieżowca Warsaw Spire oraz projektantem biurowca Warsaw UNIT.
Wieżowiec The Bridge to wspólny projekt hoelnderskiej pracowni UNStudio oraz Polsko-Belgijskiej Pracowni Architektury Projekt.
– Dla UNStudio zaprojektowanie nowego wysokościowca zawsze oznacza zastanowienie się nad tym, jak nowe inwestycje będą funkcjonowały w szerszym, miejskim kontekście – tworząc ramy dla zrównoważonej przyszłości. Nasz projekt dokładnie to robi: dzięki unikalnej organizacji przestrzennej zbliża tereny publiczne dookoła niego; ale co najważniejsze, odnawia związek miasta z jego dziedzictwem, łącząc w jedną kompozycję historyczny budynek Bellony z nową wieżą– mówi Arjan Dingste, Dyrektor i Starszy Architekt w UNStudio.
The Bridge zaoferuje 47 tys. mkw. najwyższej klasy powierzchni biurowej. 40 piętrowy budynek będzie wyposażony w około 280 miejsc parkingowych oraz udogodnienia dla rowerzystów (przewidziano dla nich 147 miejsc oraz szafki i prysznice). Posiadać będzie także najnowocześniejsze rozwiązania techniczne iproekologiczne. W budynku znajdą się m.in. ładowarki do samochodów elektrycznych oraz specjalny parking dla elektrycznych jednośladów (rowerów i hulajnóg) z 20 miejscami do ładowania. Zostanie w nim także wdrożony system operacyjny (opracowany przez Ghelamco), pozwalający na efektywne zarządzanie kontrolą dostępu oraz rozwiązania podnoszące jego bezpieczeństwo w razie epidemii (m.in. wirusobójcze lampy UV, które zostaną umieszczone w windach i centralach wentylacyjnych). Budynek będzie certyfikowany wsystemach WELL i BREEAM – i Green Building Standard. Będzie posiadał także certyfikat „Obiekt bez barier”.
– Cieszymy się, że możemy zaprezentować klientom kolejny, bardzo charakterystyczny, projekt. Zaprojektowany przez uznaną na całym świecie pracownię budynek The Bridge połączy przyszłość z przeszłością oferując najemcom niepowtarzalny klimat, klimat, którego nie znajdziemy w żadnym wieżowcu w Warszawie – mówi Jarosław Zagórski, dyrektor handlowy i rozwoju Ghelamco Poland.
[Zlecenia budowlane w zasięgu ręki. Zarejestruj się na bezpłatny, 7-dniowy okres testowy bazy inwestycji i firm budowlanych.
](https://www.kompasinwestycji.pl/auth/rejestracja)
Budynek Bellony – którego elewacja w 2016 roku została odrestaurowana – będzie zachowany i połączony z wieżą The Bridge. Dzięki temu powstanie symboliczny most łączący dawną architekturę z nowoczesnym obiektem. Efektem tego połączenia będzie lobby, które zepnie oba budynki. Na czas budowy wieżowca część placu Europejskiego zostanie wyłączona z użytku. W przyszłości od strony ul. Grzybowskiej, w miejscu, gdzie dotychczas znajdował się parking, powstanie mini park. W ten sposób wejście do The Bridge prowadzić będzie przez zielony skwer, a sam plac Europejski zbliży się do ulicy Towarowej iGrzybowskiej, skąd przez lobby wieżowca będzie można przedostać się na jego główną część. Dodatkowe wejście na plac prowadzić będzie również przez bramę kamienicy przy ulicy Grzybowskiej 73, która wkrótce doczeka się gruntownego remontu.
W parterze wieżowca, od strony placu Europejskiego, przewidziano miejsce na kawiarnię. Dodatkowo na ostatniej kondygnacji dawnego budynku wydawnictwa Bellony znajdzie się miejsce na restaurację z tarasem. Na samym placu, po zakończeniu budowy, pojawią się nowe nasadzenia zieleni, jednak forma użytkowa placu – zaprojektowana przez renomowaną belgijską pracownię Wirtz International – nie ulegnie zmianie. Przewidywany termin zakończenia budowy The Bridge to koniec 2024 r.
Wróć do Pulsu Budownictwa
Udostępnij artykuł: