
Wróć do Pulsu Budownictwa


30.06.2009
Drogi: dostaliśmy 175 mln zł na dwa węzły
We wtorek ministerstwo rozdzieliło fundusze między 13 inwestycji na drogach krajowych. - Dwa projekty, tak jak my, mają tylko Wrocław i Poznań - podkreślił prezydent Wrona. I podziękował "posłom PO, którzy bardzo zabiegali, by pomóc Częstochowie". Wymienił nazwiska Izabeli Leszczyny i Haliny Rozpondek - ta ostatnia starała się o fundusze jeszcze w poprzedniej poselskiej kadencji. Skrzyżowanie DK1 z al. Jana Pawła II zalicza się do najruchliwszych w Polsce. Zarazem jest to główny wjazd z trasy do Częstochowy. Budowa w tym miejscu dwupoziomowego węzła ma kosztować aż 184 mln zł, z tego 165,5 mln to unijna dotacja. O pieniądze walczono od paru lat - najpierw z rządowej dotacji, ale ministrowie odpowiadali, że węzeł nie jest potrzebny, skoro wokół Częstochowy będzie budowana autostrada. Nowe skrzyżowanie będzie bardzo skomplikowane, ponieważ projektanci musieli uwzględnić - i ominąć -stacje benzynowe, hotele, McDonaldy czy wreszcie pomnik Chrystusa. Zdecydowano, że górą pójdzie al. Jana Pawła II, która po przekroczeniu DK1 zejdzie do niej ślimakiem przerzuconym ponad lustrem Warty. To nie wszystko: częścią inwestycji jest budowa połączenia ul. Drogowców ze Srebrną na wysokości Tesco - tu powstanie kolejny most nad Wartą.

Autorem artykułu jest:Michał Oksiński
We wtorek ministerstwo rozdzieliło fundusze między 13 inwestycji na drogach krajowych. - Dwa projekty, tak jak my, mają tylko Wrocław i Poznań - podkreślił prezydent Wrona. I podziękował "posłom PO, którzy bardzo zabiegali, by pomóc Częstochowie". Wymienił nazwiska Izabeli Leszczyny i Haliny Rozpondek - ta ostatnia starała się o fundusze jeszcze w poprzedniej poselskiej kadencji. Skrzyżowanie DK1 z al. Jana Pawła II zalicza się do najruchliwszych w Polsce. Zarazem jest to główny wjazd z trasy do Częstochowy. Budowa w tym miejscu dwupoziomowego węzła ma kosztować aż 184 mln zł, z tego 165,5 mln to unijna dotacja. O pieniądze walczono od paru lat - najpierw z rządowej dotacji, ale ministrowie odpowiadali, że węzeł nie jest potrzebny, skoro wokół Częstochowy będzie budowana autostrada. Nowe skrzyżowanie będzie bardzo skomplikowane, ponieważ projektanci musieli uwzględnić - i ominąć -stacje benzynowe, hotele, McDonaldy czy wreszcie pomnik Chrystusa. Zdecydowano, że górą pójdzie al. Jana Pawła II, która po przekroczeniu DK1 zejdzie do niej ślimakiem przerzuconym ponad lustrem Warty. To nie wszystko: częścią inwestycji jest budowa połączenia ul. Drogowców ze Srebrną na wysokości Tesco - tu powstanie kolejny most nad Wartą.
Wróć do Pulsu Budownictwa
Udostępnij artykuł: