
Wróć do Pulsu Budownictwa


22.01.2021
Droga krajowa nr 18 będzie autostradą
GDDKiA podpisała umowę na przebudowę i dostosowanie ponad 16 kilometrów drogi krajowej nr 18 do parametrów autostrady. Kontrakt o wartości ponad 175,1 mln zł został zawarty z firmą Budimex.
Jest to odcinek, który zaczyna się blisko cztery kilometry przed węzłem Iłowa, a kończy się na granicy woj. lubuskiego i dolnośląskiego. Wykonawca będzie miał za zadanie przebudować południową jezdnię drogi krajowej nr 18 oraz jej otoczenie. Prace na jezdni południowej będą polegać głownie na wymianie zdegradowanej nawierzchni i dostosowanie nośności drogi do przenoszenia obciążenia 11,5 t/oś przy uwzględnieniu prognozowanego natężenia ruchu właściwego dla autostrady. W zakres inwestycji wchodzi również budowa dróg dojazdowych, przebudowa węzła Iłowa oraz budowa urządzeń infrastruktury technicznej i związanej z ochroną środowiska (np. przejścia dla zwierząt). Zadanie będzie realizowane w formule „buduj”.
Czas przewidziany na realizację robót wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie wynosi 25 miesięcy od momentu podpisania umowy. Do czasu przewidzianego na roboty nie wlicza się okresów zimowych, trwających od 16 grudnia do 15 marca, liczonych jako trzy miesiące. Zakończenie robót planowane jest w 2023 roku.
Celem całego przedsięwzięcia jest dostosowanie drogi krajowej nr 18 do standardów autostrady na odcinku Olszyna - Golnice o długości ponad 70 km. Inwestycja została podzielona na cztery odcinki realizacyjne. Pierwszy - od granicy państwa do km 11,86 (ponad dwa kilometry za węzłem Żary Zachód w stronę Wrocławia) - w realizacji, a zakończenie robót planowane jest w II połowie 2023 r. Drugi od km 11,86 (ponad dwa kilometry za węzłem Żary Zachód w stronę Wrocławia) do km 33,76 (blisko cztery kilometry przed węzłem Iłowa) - w realizacji, a zakończenie robót planowane jest w II połowie 2022 r. Trzeci od km 33,76 (blisko cztery kilometry przed węzłem Iłowa) - granica woj. lubuskiego i dolnośląskiego - podpisana umowa. Czwarty odcinek to granica woj. lubuskiego i dolnośląskiego - węzeł Golnice - wybrano najkorzystniejszą ofertę, planowane podpisanie umowy w I kw. 2021 r.

Autorem artykułu jest:Michał Oksiński
GDDKiA podpisała umowę na przebudowę i dostosowanie ponad 16 kilometrów drogi krajowej nr 18 do parametrów autostrady. Kontrakt o wartości ponad 175,1 mln zł został zawarty z firmą Budimex.
Jest to odcinek, który zaczyna się blisko cztery kilometry przed węzłem Iłowa, a kończy się na granicy woj. lubuskiego i dolnośląskiego. Wykonawca będzie miał za zadanie przebudować południową jezdnię drogi krajowej nr 18 oraz jej otoczenie. Prace na jezdni południowej będą polegać głownie na wymianie zdegradowanej nawierzchni i dostosowanie nośności drogi do przenoszenia obciążenia 11,5 t/oś przy uwzględnieniu prognozowanego natężenia ruchu właściwego dla autostrady. W zakres inwestycji wchodzi również budowa dróg dojazdowych, przebudowa węzła Iłowa oraz budowa urządzeń infrastruktury technicznej i związanej z ochroną środowiska (np. przejścia dla zwierząt). Zadanie będzie realizowane w formule „buduj”.
Czas przewidziany na realizację robót wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie wynosi 25 miesięcy od momentu podpisania umowy. Do czasu przewidzianego na roboty nie wlicza się okresów zimowych, trwających od 16 grudnia do 15 marca, liczonych jako trzy miesiące. Zakończenie robót planowane jest w 2023 roku.
Celem całego przedsięwzięcia jest dostosowanie drogi krajowej nr 18 do standardów autostrady na odcinku Olszyna - Golnice o długości ponad 70 km. Inwestycja została podzielona na cztery odcinki realizacyjne. Pierwszy - od granicy państwa do km 11,86 (ponad dwa kilometry za węzłem Żary Zachód w stronę Wrocławia) - w realizacji, a zakończenie robót planowane jest w II połowie 2023 r. Drugi od km 11,86 (ponad dwa kilometry za węzłem Żary Zachód w stronę Wrocławia) do km 33,76 (blisko cztery kilometry przed węzłem Iłowa) - w realizacji, a zakończenie robót planowane jest w II połowie 2022 r. Trzeci od km 33,76 (blisko cztery kilometry przed węzłem Iłowa) - granica woj. lubuskiego i dolnośląskiego - podpisana umowa. Czwarty odcinek to granica woj. lubuskiego i dolnośląskiego - węzeł Golnice - wybrano najkorzystniejszą ofertę, planowane podpisanie umowy w I kw. 2021 r.
Wróć do Pulsu Budownictwa
Udostępnij artykuł: