Worker
Wróć do Pulsu Budownictwa
Centrum Handlowe Molo w Szczecinie sprzedane za 55 mln euro
14.12.2011

Centrum Handlowe Molo w Szczecinie sprzedane za 55 mln euro

Atrium European Real Estate Limited, jedna z wiodących na rynku firm specjalizujących się w inwestycjach w centra handlowe, ich zarządzaniu i budowie na terenie Europy Centralnej i Wschodniej, nabyła od funduszu nieruchomościowego PFCE Soparfi A zarządzanego przez CBRE Global Investors, Centrum Handlowe Molo w Szczecinie. Wartość transakcji sięgnęła 55 mln euro. W zakupie nieruchomości firmie Atrium doradzało Jones Lang LaSalle. Transakcja sfinansowana została kapitałem własnym oraz dłużnym i stanowi kolejnym zakup spółki Atrium, po czeskim centrum handlowym Palác Flóra, nabytym we wrześniu b.r. za 191 mln euro. Molo to jedno z wiodących centrów handlowych w Szczecinie – siódmym co do wielkości mieście w Polsce o populacji powyżej 400,000 mieszkańców, i zarazem największym portem morskim w kraju. Centrum handlowe jest obecnie w 100 proc. wynajęte. W listopadzie 2010 r. obiekt przeszedł gruntowną modernizację oraz rozbudowę wycenianą na 10 mln euro. Obecnie oferuje około 28,161 mkw. powierzchni najmu (GLA), z czego 26,235 mkw. przypada na handel. Projekt obejmuje także w pełni wynajęty komponent biurowy o powierzchni około 504 mkw., mieszczący się w budynku głównym, a także około 218 mkw. magazynów sklepowych oraz stację benzynową Carrefour (1,200 mkw.). Do dyspozycji klientów jest także parking naziemny z 860 miejscami postojowymi.
Zdjęcie Michał Oksiński
Autorem artykułu jest:Michał Oksiński
Atrium European Real Estate Limited, jedna z wiodących na rynku firm specjalizujących się w inwestycjach w centra handlowe, ich zarządzaniu i budowie na terenie Europy Centralnej i Wschodniej, nabyła od funduszu nieruchomościowego PFCE Soparfi A zarządzanego przez CBRE Global Investors, Centrum Handlowe Molo w Szczecinie. Wartość transakcji sięgnęła 55 mln euro.
W zakupie nieruchomości firmie Atrium doradzało Jones Lang LaSalle.
Transakcja sfinansowana została kapitałem własnym oraz dłużnym i stanowi kolejnym zakup spółki Atrium, po czeskim centrum handlowym Palác Flóra, nabytym we wrześniu b.r. za 191 mln euro.
Molo to jedno z wiodących centrów handlowych w Szczecinie – siódmym co do wielkości mieście w Polsce o populacji powyżej 400,000 mieszkańców, i zarazem największym portem morskim w kraju. Centrum handlowe jest obecnie w 100 proc. wynajęte. W listopadzie 2010 r. obiekt przeszedł gruntowną modernizację oraz rozbudowę wycenianą na 10 mln euro. Obecnie oferuje około 28,161 mkw. powierzchni najmu (GLA), z czego 26,235 mkw. przypada na handel. Projekt obejmuje także w pełni wynajęty komponent biurowy o powierzchni około 504 mkw., mieszczący się w budynku głównym, a także około 218 mkw. magazynów sklepowych oraz stację benzynową Carrefour (1,200 mkw.). Do dyspozycji klientów jest także parking naziemny z 860 miejscami postojowymi.
Wróć do Pulsu Budownictwa
Udostępnij artykuł: