
Wróć do Pulsu Budownictwa


31.01.2023
Centralny Port Komunikacyjny: startują konsultacje z wykonawcami
W tym roku mają rozpocząć się pierwsze przygotowawczeroboty budowlane pod przyszłe gigantyczne lotnisko pod Baranowem. Odpowiedzialna za inwestycję spółka Centralny Port Komunikacyjny rozpoczyna tzw. wstępne konsultacje rynkowe dotyczące właściwych robót budowlanych. Zgłoszenia od firm wykonawczych będą przyjmowane do 6 lutego.
Port Lotniczy Solidarność ma powstać naobszarze 3 tys. hektarów, wokolicach Baranowa położonego nazachód odWarszawy. W tym roku na terenie przyszłego lotniska powinny ruszyć pierwsze przygotowawcze. Chodzi o rozbiórki, wycinki, niwelację terenu, budowę obiektów tymczasowych i inne prace niewymagające projektu architektoniczno-budowlanego. Dla tych prac spółka CPK podpisała w ubiegłym roku umowę ramową zośmioma wykonawcami, są to firmy: Budimex, Doraco, Mostostal Warszawa, NDI, Polimex Infrastruktura, PORR, Strabag i Trakcja.
Tymczasem spółka Centralny Port Komunikacyjny rozpoczyna wstępne konsultacje rynkowe z branżą wykonawczą, który poprzedza przetargi. Jego celem jest analiza potencjału rynku, wysondowanie zainteresowaniazleceniami w zakładanej przez inwestora formule i zebranie najlepszych praktykzwiązanych z realizacją robót. Chodzi także o pozyskanie informacji, które usprawnią przetargi, przyczyniając się do określenia optymalnych kryteriów oceny ofert, zakresów zamówień i warunków umów oraz zasad pakietowanie zleceń i rozkładu ryzyka między inwestora i wykonawców.
– Podczas konsultacji będziemy chcieli wspólnie z potencjalnymi wykonawcami wypracować standardy realizacyjne i kontraktowe, które zastosujemy podczas zbliżającej się wielkimi krokami budowy nowego portu lotniczego. Na bieżąco przyglądamy się również rozwiązaniom realizacyjnym, innowacjom i nowinkom technologicznym stosowanym przy megaprojektach za granicą. Najlepsze z nich znajdą zastosowanie w naszym projekcie–mówi Marzena Hebda-Sztandkie, dyrektor Biura Zarządzania Podprogramem Lotniskowym CPK.
Konsultacje kierowane są do największych polskich i zagranicznychfirm budowlanych oraz przedstawicieli branży specjalistycznych rozwiązań lotniskowych. Podczas rozmów wykonawcy podzieleni zostaną na grupy w ramach przyszłych pakietów wykonawczych. Spółka CPK chce przeprowadzić rozmowy zarówno z potencjalnymi generalnymi wykonawcami, jak też z podwykonawcami i dostawcamizaawansowanych technologii.
Master architektem, czyli projektantem terminalu pasażerskiego, dworca kolejowego, węzła przesiadkowego i systemu obsługi bagażu zostało brytyjskie konsorcjum Foster + Partners i Buro Happold. Za przygotowanie dokumentacji projektowej m.in. dróg startowych, dróg kołowaniai płyt postojowych odpowiada libańskie biuro Dar Al-Handasah Consultants. Projektytzw.obiektów wspierających np. wieżykontroli ruchu lotniczego, centrum operacyjnego, bazy dla samolotów itd. mogą trafić do łącznie 13 wykonawców, w tym polskich, z którymi CPK podpisał umowę ramową. Projektantem integracji systemów lotniskowychzostał hiszpański IDOM.

Autorem artykułu jest:Michał Oksiński
W tym roku mają rozpocząć się pierwsze przygotowawczeroboty budowlane pod przyszłe gigantyczne lotnisko pod Baranowem. Odpowiedzialna za inwestycję spółka Centralny Port Komunikacyjny rozpoczyna tzw. wstępne konsultacje rynkowe dotyczące właściwych robót budowlanych. Zgłoszenia od firm wykonawczych będą przyjmowane do 6 lutego.

Port Lotniczy Solidarność ma powstać naobszarze 3 tys. hektarów, wokolicach Baranowa położonego nazachód odWarszawy. W tym roku na terenie przyszłego lotniska powinny ruszyć pierwsze przygotowawcze. Chodzi o rozbiórki, wycinki, niwelację terenu, budowę obiektów tymczasowych i inne prace niewymagające projektu architektoniczno-budowlanego. Dla tych prac spółka CPK podpisała w ubiegłym roku umowę ramową zośmioma wykonawcami, są to firmy: Budimex, Doraco, Mostostal Warszawa, NDI, Polimex Infrastruktura, PORR, Strabag i Trakcja.

Chcesz uzyskać pełen dostęp do informacji o inwestycjach i zleceniach z całej Polski?
Tymczasem spółka Centralny Port Komunikacyjny rozpoczyna wstępne konsultacje rynkowe z branżą wykonawczą, który poprzedza przetargi. Jego celem jest analiza potencjału rynku, wysondowanie zainteresowaniazleceniami w zakładanej przez inwestora formule i zebranie najlepszych praktykzwiązanych z realizacją robót. Chodzi także o pozyskanie informacji, które usprawnią przetargi, przyczyniając się do określenia optymalnych kryteriów oceny ofert, zakresów zamówień i warunków umów oraz zasad pakietowanie zleceń i rozkładu ryzyka między inwestora i wykonawców.
– Podczas konsultacji będziemy chcieli wspólnie z potencjalnymi wykonawcami wypracować standardy realizacyjne i kontraktowe, które zastosujemy podczas zbliżającej się wielkimi krokami budowy nowego portu lotniczego. Na bieżąco przyglądamy się również rozwiązaniom realizacyjnym, innowacjom i nowinkom technologicznym stosowanym przy megaprojektach za granicą. Najlepsze z nich znajdą zastosowanie w naszym projekcie–mówi Marzena Hebda-Sztandkie, dyrektor Biura Zarządzania Podprogramem Lotniskowym CPK.
Konsultacje kierowane są do największych polskich i zagranicznychfirm budowlanych oraz przedstawicieli branży specjalistycznych rozwiązań lotniskowych. Podczas rozmów wykonawcy podzieleni zostaną na grupy w ramach przyszłych pakietów wykonawczych. Spółka CPK chce przeprowadzić rozmowy zarówno z potencjalnymi generalnymi wykonawcami, jak też z podwykonawcami i dostawcamizaawansowanych technologii.
Master architektem, czyli projektantem terminalu pasażerskiego, dworca kolejowego, węzła przesiadkowego i systemu obsługi bagażu zostało brytyjskie konsorcjum Foster + Partners i Buro Happold. Za przygotowanie dokumentacji projektowej m.in. dróg startowych, dróg kołowaniai płyt postojowych odpowiada libańskie biuro Dar Al-Handasah Consultants. Projektytzw.obiektów wspierających np. wieżykontroli ruchu lotniczego, centrum operacyjnego, bazy dla samolotów itd. mogą trafić do łącznie 13 wykonawców, w tym polskich, z którymi CPK podpisał umowę ramową. Projektantem integracji systemów lotniskowychzostał hiszpański IDOM.
Wróć do Pulsu Budownictwa
Udostępnij artykuł: