Worker
Wróć do Pulsu Budownictwa
Centralna Magistrala Kolejowa do rozbudowy
04.10.2016

Centralna Magistrala Kolejowa do rozbudowy

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na projekt i budowę nowego posterunku odgałęźnego Pilichowice na Centralnej Magistrali Kolejowej. W ramach inwestycji powstanie budynek nastawni dysponującej. Po wybudowaniu w przyszłości Lokalnego Centrum Sterowania będzie ona bezobsługowa, a urządzenia sterowania ruchem kolejowym będą sterowane ze stacji Opoczno Południe. Głównym założeniem budowy posterunku Pilichowice jest zwiększenie przepustowości Centralnej Magistrali Kolejowej. Pozwoli to na przejazd większej liczby pociągów z Warszawy do Katowic, Krakowa i Wrocławia, a w przyszłości także do Kielc, po wybudowaniu łącznicy kolejowej Włoszczowa – Czarnca. Posterunek odgałęźny będzie wyposażony w urządzenia pozwalające na prowadzenie ruchu pociągów z prędkością 200 km/h. - Po wybudowaniu nowego posterunku odgałęźnego szlak, który między Opocznem Południowym a Olszamowicami ma dziś odległość ok. 32 kilometrów zostanie podzielony na dwa odcinki o długości 14 i 18 kilometrów – powiedział Piotr Szymanowicz, Dyrektor projektu PLK. - Zatem jeśli dziś na jednym torze szlaku może przebywać jeden pociąg, to po zakończeniu inwestycji i podzieleniu tego szlaku na dwa, zwiększy się przepustowość linii, czyli pociągów będzie mogło być więcej. Budowa posterunku odgałęźnego Pilichowice jest jednym z elementów projektu pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II”, której celem jest dostosowanie prędkości na CMK do 200, a następnie 230 km/h dla składów zespolonych. Inwestycja będzie prowadzona w systemie „projektuj i buduj”. Zakończenie robót planowane jest w listopadzie 2017 r. Centralna Magistrala Kolejowa, czyli linia kolejowa nr 4 ma długość 224 km. Rozpoczyna się w Grodzisku Mazowieckim, a kończy w Zawierciu, łącząc Warszawę z Krakowem oraz Katowicami. Przebiega przez województwa mazowieckie, łódzkie, świętokrzyskie i śląskie. Trasa zapewnia najszybsze połączenie stolicy z Krakowem, Katowicami, Opolem i Wrocławiem.
Zdjęcie Michał Oksiński
Autorem artykułu jest:Michał Oksiński
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na projekt i budowę nowego posterunku odgałęźnego Pilichowice na Centralnej Magistrali Kolejowej.
W ramach inwestycji powstanie budynek nastawni dysponującej. Po wybudowaniu w przyszłości Lokalnego Centrum Sterowania będzie ona bezobsługowa, a urządzenia sterowania ruchem kolejowym będą sterowane ze stacji Opoczno Południe.
Głównym założeniem budowy posterunku Pilichowice jest zwiększenie przepustowości Centralnej Magistrali Kolejowej. Pozwoli to na przejazd większej liczby pociągów z Warszawy do Katowic, Krakowa i Wrocławia, a w przyszłości także do Kielc, po wybudowaniu łącznicy kolejowej Włoszczowa – Czarnca. Posterunek odgałęźny będzie wyposażony w urządzenia pozwalające na prowadzenie ruchu pociągów z prędkością 200 km/h.
- Po wybudowaniu nowego posterunku odgałęźnego szlak, który między Opocznem Południowym a Olszamowicami ma dziś odległość ok. 32 kilometrów zostanie podzielony na dwa odcinki o długości 14 i 18 kilometrów – powiedział Piotr Szymanowicz, Dyrektor projektu PLK. - Zatem jeśli dziś na jednym torze szlaku może przebywać jeden pociąg, to po zakończeniu inwestycji i podzieleniu tego szlaku na dwa, zwiększy się przepustowość linii, czyli pociągów będzie mogło być więcej.
Budowa posterunku odgałęźnego Pilichowice jest jednym z elementów projektu pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II”, której celem jest dostosowanie prędkości na CMK do 200, a następnie 230 km/h dla składów zespolonych. Inwestycja będzie prowadzona w systemie „projektuj i buduj”. Zakończenie robót planowane jest w listopadzie 2017 r.
Centralna Magistrala Kolejowa, czyli linia kolejowa nr 4 ma długość 224 km. Rozpoczyna się w Grodzisku Mazowieckim, a kończy w Zawierciu, łącząc Warszawę z Krakowem oraz Katowicami. Przebiega przez województwa mazowieckie, łódzkie, świętokrzyskie i śląskie. Trasa zapewnia najszybsze połączenie stolicy z Krakowem, Katowicami, Opolem i Wrocławiem.
Wróć do Pulsu Budownictwa
Udostępnij artykuł: