
Wróć do Pulsu Budownictwa


21.06.2009
Budowa "gazoportu" w Świnoujściu nie zagrozi środowisku naturalnemu
Decyzje dotyczą trzech inwestycji: budowy nabrzeża w porcie zewnętrznym (dla spółki Morskie Porty Szczecin-Świnoujście), falochronu (dla Urzędu Morskiego) oraz terminalu przeładunkowego (dla spółki Polskie LNG). Jak poinformował PAP w poniedziałek dyrektor RDOŚ w Szczecinie Przemysław Łagodzki, wszystkie trzy decyzje przygotowano po badaniach wpływu planowanych inwestycji na środowisko - w części brzegowej i na otwartym morzu w Świnoujściu. "Prace budowlane nie wpłyną negatywnie na środowisko naturalne, zarówno morskie, jak i obszary lądowe" - dodał. Łagodzki zaznaczył, że jest to szczególnie istotne, dlatego, że część inwestycji będzie prowadzona na cennych przyrodniczo terenach chronionych przez Naturę 2000. Pierwsza decyzja środowiskowa została wydana w lutym 2009 r. i dotyczyła spółki Polskie LNG, która chce zbudować lądową część terminala paliwowego. W maju firma złożyła wniosek o pozwolenie na budowę. Wybór wykonawcy zaplanowano na połowę przyszłego roku. Harmonogram prac zakłada uruchomienie terminalu LNG na przełomie 2013/2014.

Autorem artykułu jest:Michał Oksiński
Decyzje dotyczą trzech inwestycji: budowy nabrzeża w porcie zewnętrznym (dla spółki Morskie Porty Szczecin-Świnoujście), falochronu (dla Urzędu Morskiego) oraz terminalu przeładunkowego (dla spółki Polskie LNG). Jak poinformował PAP w poniedziałek dyrektor RDOŚ w Szczecinie Przemysław Łagodzki, wszystkie trzy decyzje przygotowano po badaniach wpływu planowanych inwestycji na środowisko - w części brzegowej i na otwartym morzu w Świnoujściu. "Prace budowlane nie wpłyną negatywnie na środowisko naturalne, zarówno morskie, jak i obszary lądowe" - dodał. Łagodzki zaznaczył, że jest to szczególnie istotne, dlatego, że część inwestycji będzie prowadzona na cennych przyrodniczo terenach chronionych przez Naturę 2000. Pierwsza decyzja środowiskowa została wydana w lutym 2009 r. i dotyczyła spółki Polskie LNG, która chce zbudować lądową część terminala paliwowego. W maju firma złożyła wniosek o pozwolenie na budowę. Wybór wykonawcy zaplanowano na połowę przyszłego roku. Harmonogram prac zakłada uruchomienie terminalu LNG na przełomie 2013/2014.
Wróć do Pulsu Budownictwa
Udostępnij artykuł: