
Wróć do Pulsu Budownictwa


22.06.2009
Bliżej do Radomia i Kielc. Przez most w Kamieniu
Most ma być wspólnym przedsięwzięciem. Marszałek województwa Krzysztof Grabczuk pojechał wczoraj do Warszawy na spotkanie z marszałkiem województwa mazowieckiego, Adamem Struzikiem. Grabczuk zawiózł konkretną propozycję: - Mazowsze do budowy mostu miałoby dołożyć 60 mln złotych. - Jeszcze za wcześnie, by mówić o konkretnych decyzjach, bo we wtorek marszałek Struzik ma spotkanie zarządu województwa i na nim będzie rozmawiał o takim rozwiązaniu - mówi Grabczuk. - Ale chcemy, żeby oprócz 70 mln zł na inwestycje po swojej stronie Wisły Mazowsze dołożyło 60 mln na sam most. Planowany most ma połączyć lubelski Kamień z mazowieckim Solcem i będzie przedłużeniem drogi wojewódzkiej 747. To trasa z Lublina, przez Opole Lubelskie, Lipsko do Iłży. Jednak dla nas strategiczne jest to, że z tej drogi można łatwo zjechać wprost do Radomia, Starachowic i Kielc. Tym samym most połączy aż trzy województwa. Poza tym te drogi są uzupełnieniem strategicznego, unijnego korytarza transportowego. Łącznie powstanie ponad 14 km nowych dróg i ponad 13 km obwodnic po stronie lubelskiej.

Autorem artykułu jest:Michał Oksiński
Most ma być wspólnym przedsięwzięciem. Marszałek województwa Krzysztof Grabczuk pojechał wczoraj do Warszawy na spotkanie z marszałkiem województwa mazowieckiego, Adamem Struzikiem. Grabczuk zawiózł konkretną propozycję: - Mazowsze do budowy mostu miałoby dołożyć 60 mln złotych. - Jeszcze za wcześnie, by mówić o konkretnych decyzjach, bo we wtorek marszałek Struzik ma spotkanie zarządu województwa i na nim będzie rozmawiał o takim rozwiązaniu - mówi Grabczuk. - Ale chcemy, żeby oprócz 70 mln zł na inwestycje po swojej stronie Wisły Mazowsze dołożyło 60 mln na sam most. Planowany most ma połączyć lubelski Kamień z mazowieckim Solcem i będzie przedłużeniem drogi wojewódzkiej 747. To trasa z Lublina, przez Opole Lubelskie, Lipsko do Iłży. Jednak dla nas strategiczne jest to, że z tej drogi można łatwo zjechać wprost do Radomia, Starachowic i Kielc. Tym samym most połączy aż trzy województwa. Poza tym te drogi są uzupełnieniem strategicznego, unijnego korytarza transportowego. Łącznie powstanie ponad 14 km nowych dróg i ponad 13 km obwodnic po stronie lubelskiej.
Wróć do Pulsu Budownictwa
Udostępnij artykuł: