Worker
Wróć do Pulsu Budownictwa
Będzie więcej autostrad koncesyjnych niż rządowych
02.07.2009

Będzie więcej autostrad koncesyjnych niż rządowych

Jacek Rostowski, minister finansów, ma zatwierdzić dziś umowę na budowę 106-km odcinka autostrady A2 z Nowego Tomyśla do Świecka. Inwestycja ma ruszyć jeszcze w lipcu i zakończy się przed Mistrzostwami w Piłce Nożnej Euro 2012. – To najpotrzebniejszy fragment polskiej sieci autostrad – dopinguje ministra do podjęcia szybkiej decyzji szef sejmowej Komisji Infrastruktury Zbigniew Rynasiewicz. Kilometr za 9 mln euro Autostrada Wielkopolska – koncesjonariusz A2 – wybuduje trasę za 1,3 mld euro. Co najmniej 1 mld zł pochodzić będzie z kredytu udzielonego spółce przez Europejski Bank Inwestycyjny (reszta z kredytów komercyjnych i wkładu własnego udziałowców spółki). Koszt 1 km autostrady wyniesie 12,2 mln euro. To o ponad 3 mln euro drożej, niż rząd wynegocjował w przypadku budowy drugiego etapu autostrady A1 z Nowych Marz do Torunia. Gdańsk Transport Company wybuduje ją za niemal 2,45 mld zł (bez uwzględnienia trzech mostów – ok. 600 mln zł), czyli w przeliczeniu na euro według dzisiejszego kursu 1 km będzie kosztował 9,1 mln euro. Zbliżony do tego przelicznik znajdzie się w umowie po zamknięciu finansowym inwestycji. Ma to nastąpić do końca września. Koszt budowy liczony w euro będzie wynikał z aktualnego kursu euro.
Zdjęcie Michał Oksiński
Autorem artykułu jest:Michał Oksiński
Jacek Rostowski, minister finansów, ma zatwierdzić dziś umowę na budowę 106-km odcinka autostrady A2 z Nowego Tomyśla do Świecka. Inwestycja ma ruszyć jeszcze w lipcu i zakończy się przed Mistrzostwami w Piłce Nożnej Euro 2012. – To najpotrzebniejszy fragment polskiej sieci autostrad – dopinguje ministra do podjęcia szybkiej decyzji szef sejmowej Komisji Infrastruktury Zbigniew Rynasiewicz. Kilometr za 9 mln euro Autostrada Wielkopolska – koncesjonariusz A2 – wybuduje trasę za 1,3 mld euro. Co najmniej 1 mld zł pochodzić będzie z kredytu udzielonego spółce przez Europejski Bank Inwestycyjny (reszta z kredytów komercyjnych i wkładu własnego udziałowców spółki). Koszt 1 km autostrady wyniesie 12,2 mln euro. To o ponad 3 mln euro drożej, niż rząd wynegocjował w przypadku budowy drugiego etapu autostrady A1 z Nowych Marz do Torunia. Gdańsk Transport Company wybuduje ją za niemal 2,45 mld zł (bez uwzględnienia trzech mostów – ok. 600 mln zł), czyli w przeliczeniu na euro według dzisiejszego kursu 1 km będzie kosztował 9,1 mln euro. Zbliżony do tego przelicznik znajdzie się w umowie po zamknięciu finansowym inwestycji. Ma to nastąpić do końca września. Koszt budowy liczony w euro będzie wynikał z aktualnego kursu euro.
Wróć do Pulsu Budownictwa
Udostępnij artykuł: