Worker
Wróć do Pulsu Budownictwa
Autostrada A2: Rozpoczęto budowę dwóch kolejnych odcinków w Łódzkiem
20.10.2010

Autostrada A2: Rozpoczęto budowę dwóch kolejnych odcinków w Łódzkiem

Budowa autostrady A2 z Łodzi do Warszawy na terenie województwa łódzkiego została oficjalnie rozpoczęta. Realizacja dwóch kolejnych odcinków autostrady od Strykowa do granicy z województwem mazowieckim będzie kosztować prawie 1,6 mld zł. Pierwsze łopaty na budowie wbili m.in. minister infrastruktury Cezary Grabarczyk oraz Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad Lech Witecki.- Autostrada A2 ma połączyć dwa bardzo ważne miasta w Polsce - stolicę i Łódź. Tak naprawdę jest to jednak droga do Europy. Autostrada A2 ma służyć kibicom, którzy będą przyjeżdżać do stolicy na otwarcie mistrzostw Europy w 2012 roku. Ale drogi służą przede wszystkim kierowcom, służą gospodarce. To dźwignia rozwoju gospodarczego. I z myślą o tym w Polsce budujemy dziś autostrady, drogi ekspresowe, obwodnice - powiedział w trakcie uroczystości minister Cezary Grabarczyk. Łódzkie odcinki (odcinek A i B) budowanej autostrady A-2 mają łącznie 46,1 km długości (odcinek A - 29,1 km, odcinek B - 17 km). Są naturalną kontynuacją istniejącego już fragmentu autostrady z Poznania do Strykowa i połączą w przyszłości stolicę Wielkopolski ze stolicą kraju. Powstające odcinki (między Strykowem a granicą województwa mazowieckiego) będą miały po dwie jezdnie o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku. Każdy z pasów będzie miał 3,75 metra szerokości oraz dodatkowy 3-metrowy pas awaryjny. Zostało zarezerwowane miejsce pod budowę w przyszłości trzeciego (lewego) pasa ruchu. Droga będzie przystosowana do przenoszenia największych dopuszczalnych obciążeń, czyli 11,5 tony na oś pojazdu. O zakresie przedsięwzięcia świadczy fakt, że na obu odcinkach drogi powstanie 51 dużych obiektów inżynierskich - 30 na odcinku „A” i 21 na odcinku „B” - mosty, wiadukty, przejścia dla zwierząt i kładka dla pieszych. Zjazd na przyszłą autostradę umożliwią dwa węzły autostradowe - „Łyszkowice” u zbiegu z drogą wojewódzką nr 704 i „Nieborów” u zbiegu z drogą krajową nr 70. Podróżujący autostradą będą mieli do dyspozycji sześć Miejsc Obsługi Podróżnych po obu stronach trasy. Na 36-kilometrowym odcinku budowanej drogi pojawi się również 10 przejść dla dużych zwierząt, 12 przejść dla zwierząt średnich, 44 dla małych oraz 5 przejść dla płazów. Okolicznych mieszkańców przed hałasem będzie natomiast chroniło 29,5 kilometra ekranów dźwiękochłonnych (po obu stronach drogi). Będą one miały od 4,5 do 6 metrów wysokości. Koszt budowy obu odcinków autostrady A-2 ze Strykowa do granicy województwa mazowieckiego to blisko 1,6 mld. złotych. Koszt budowy odcinka A - 754.588.186,71 zł, odcinka B – 843.561.725,64 zł. Źródło: GDDKiA
Zdjęcie Michał Oksiński
Autorem artykułu jest:Michał Oksiński
Budowa autostrady A2 z Łodzi do Warszawy na terenie województwa łódzkiego została oficjalnie rozpoczęta. Realizacja dwóch kolejnych odcinków autostrady od Strykowa do granicy z województwem mazowieckim będzie kosztować prawie 1,6 mld zł. Pierwsze łopaty na budowie wbili m.in. minister infrastruktury Cezary Grabarczyk oraz Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad Lech Witecki.- Autostrada A2 ma połączyć dwa bardzo ważne miasta w Polsce - stolicę i Łódź. Tak naprawdę jest to jednak droga do Europy. Autostrada A2 ma służyć kibicom, którzy będą przyjeżdżać do stolicy na otwarcie mistrzostw Europy w 2012 roku. Ale drogi służą przede wszystkim kierowcom, służą gospodarce. To dźwignia rozwoju gospodarczego. I z myślą o tym w Polsce budujemy dziś autostrady, drogi ekspresowe, obwodnice - powiedział w trakcie uroczystości minister Cezary Grabarczyk. Łódzkie odcinki (odcinek A i B) budowanej autostrady A-2 mają łącznie 46,1 km długości (odcinek A - 29,1 km, odcinek B - 17 km). Są naturalną kontynuacją istniejącego już fragmentu autostrady z Poznania do Strykowa i połączą w przyszłości stolicę Wielkopolski ze stolicą kraju. Powstające odcinki (między Strykowem a granicą województwa mazowieckiego) będą miały po dwie jezdnie o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku. Każdy z pasów będzie miał 3,75 metra szerokości oraz dodatkowy 3-metrowy pas awaryjny. Zostało zarezerwowane miejsce pod budowę w przyszłości trzeciego (lewego) pasa ruchu. Droga będzie przystosowana do przenoszenia największych dopuszczalnych obciążeń, czyli 11,5 tony na oś pojazdu. O zakresie przedsięwzięcia świadczy fakt, że na obu odcinkach drogi powstanie 51 dużych obiektów inżynierskich - 30 na odcinku „A” i 21 na odcinku „B” - mosty, wiadukty, przejścia dla zwierząt i kładka dla pieszych. Zjazd na przyszłą autostradę umożliwią dwa węzły autostradowe - „Łyszkowice” u zbiegu z drogą wojewódzką nr 704 i „Nieborów” u zbiegu z drogą krajową nr 70. Podróżujący autostradą będą mieli do dyspozycji sześć Miejsc Obsługi Podróżnych po obu stronach trasy. Na 36-kilometrowym odcinku budowanej drogi pojawi się również 10 przejść dla dużych zwierząt, 12 przejść dla zwierząt średnich, 44 dla małych oraz 5 przejść dla płazów. Okolicznych mieszkańców przed hałasem będzie natomiast chroniło 29,5 kilometra ekranów dźwiękochłonnych (po obu stronach drogi). Będą one miały od 4,5 do 6 metrów wysokości. Koszt budowy obu odcinków autostrady A-2 ze Strykowa do granicy województwa mazowieckiego to blisko 1,6 mld. złotych. Koszt budowy odcinka A - 754.588.186,71 zł, odcinka B – 843.561.725,64 zł. Źródło: GDDKiA
Wróć do Pulsu Budownictwa
Udostępnij artykuł: