Spółka Centralny Port Komunikacyjny wybrała ośmiu wykonawców prac budowlanych na terenie przyszłego lotniska Port Solidarność. Z wyłonionymi w przetargu firmami podpisze umowę ramową.
Centralny Port Komunikacyjny finalizuje ostatni element postępowania, czyli podpisanie umowy ramowej z ośmioma wykonawcami, wśród których znaleźli się: Budimex, Doraco, Mostostal Warszawa, NDI, Polimex Infrastruktura, Porr, Strabag i Trakcja. Wybrane firmy będą realizowały budowlane prace przygotowawcze dotyczące Portu Solidarność w formie umowy ramowej, w szczegółowy zakres zamówienia wchodzą m.in. niwelacja i zagospodarowanie terenu, realizacja obiektów tymczasowych, rozbiórki, przyłącza do sieci infrastruktury technicznej na potrzeby inwestycji i inne prace niewymagające sporządzenia projektu architektoniczno-budowlanego. Szacowana wartość zamówienia to ponad 1,7 mld zł.
– To postępowanie przetargowe spotkało się z dużym zainteresowaniem ze strony kluczowych firm z branży budowlanej. Wszystkie posiadają wymagane doświadczenie w dużych projektach infrastrukturalnych. Podpisujemy umowy z najlepszymi, co gwarantuje dobrą współpracę i sprawną realizację prac budowlanych związanych z Portem Solidarność – mówi Mikołaj Wild, prezes spółki CPK.
Zamówienie obejmuje również liczne prace i usługi towarzyszące, m.in. opracowywanie dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, a także pozyskiwanie decyzji administracyjnych, uzgodnień i opinii niezbędnych do przeprowadzenia inwestycji, dokonywanie zgłoszeń budowy i robót budowlanych oraz prace geodezyjne i opracowanie dokumentacji powykonawczej.
– Następnym krokiem jest rozpoczęcie budowlanych prac przygotowawczych. Ich terminy i zakresy będą dostosowane do procesów pozyskiwania decyzji administracyjnych i nabywania przez CPK kolejnych nieruchomości – informuje Krzysztof Owczarczyk, dyrektor Biura Realizacji Programu Lotniskowego CPK.
Pełen dostęp do informacji o inwestycjach z całej Polski. Wypróbuj bez zobowiązań >>
Poszczególne zamówienia będą zlecane w ramach uproszczonych postępowań wykonawczych. W przetargu brano pod uwagę przede wszystkim warunki i kryteria jakościowe, np. doświadczenie oferentów oraz możliwości pozyskania maszyn budowlanych. W kolejnym kroku, przy procedowaniu zamówień wykonawczych, dużą rolę odegra m.in. proponowana cena i czas realizacji.
Jednocześnie spółka CPK prowadzi przetargi dotyczące procesu inwestycyjnego m.in. na projektowanie i na tzw. inżyniera kontraktu dla linii kolejowych CPK. W postępowaniu na projektanta generalnego terminalu i dworca kolejowego (tzw. Master Architekta) spółka zaprosiła do złożenia ofert pięć międzynarodowych biur architektonicznych, które brały udział w dialogu konkurencyjnym.