
Wróć do Pulsu Budownictwa


26.11.2008
Wiadukt będzie gotowy za dwa lata
Wczoraj, w Urzędzie Miasta w Opolu, podpisano umowę z wykonawcą, który zbuduje nowy wiadukt na ul. Struga. Podpisy na dokumencie dotyczącym inwestycji wartej %07ponad 63 miliony złotych, złożył Stanisław Tyka, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Opolu oraz Grzegorz Soszyński, prezes firmy Himmel and Papesch. Właśnie ta firma wygrała przetarg. - Jeszcze nie ma ustalonej dokładnej daty kiedy zaczniemy prace. Najpierw musimy zrobić kładkę dla pieszych, która pozwoli przechodzić przez tory, a następnie przygotować się do prac, które zaczniemy wiosną - mówił prezes Soszyński. Zakres prac jest bardzo szeroki i obejmuje praktycznie cztery budowle: dwa wiadukty oraz dwie estakady. - Pierwotnie projekt ograniczał się tylko do remontu wiaduktu, ale później zaczął się rozrastać - tłumaczył Piotr Rybczyński, wicedyrektor MZD. - Za dwa lata będziemy mieli dużą swobodę w poruszaniu się po tym obiekcie. Prace będą skomplikowane, ponieważ będą prowadzone nad torami kolejowymi i w sąsiedztwie dworca PKP. Do tego dojdzie wymiana kanalizacji deszczowej i sanitarnej oraz kabli. Przebudowa ulicy Armii Krajowej jest zaplanowana w ten sposób, by w przyszłości nie było problemu w przebudowaniu tej drogi na dwupasmówkę. Prezydent zaznaczył, że nawet w ostatnich tygodniach były wątpliwości, czy w perspektywie nadchodzącego kryzysu gospodarczego podpisywać umowę z wykonawcą. Jedni doradcy odradzali, inni zachęcali. Prezydent posłuchał tych drugich. Za budową wiaduktu przemawiała sytuacja na rynku budowlanym. Przez półtora roku nie było możliwości podpisywania kontraktów z Regionalnego Programu Operacyjnego.

Autorem artykułu jest:Michał Oksiński
Wczoraj, w Urzędzie Miasta w Opolu, podpisano umowę z wykonawcą, który zbuduje nowy wiadukt na ul. Struga. Podpisy na dokumencie dotyczącym inwestycji wartej %07ponad 63 miliony złotych, złożył Stanisław Tyka, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Opolu oraz Grzegorz Soszyński, prezes firmy Himmel and Papesch. Właśnie ta firma wygrała przetarg. - Jeszcze nie ma ustalonej dokładnej daty kiedy zaczniemy prace. Najpierw musimy zrobić kładkę dla pieszych, która pozwoli przechodzić przez tory, a następnie przygotować się do prac, które zaczniemy wiosną - mówił prezes Soszyński. Zakres prac jest bardzo szeroki i obejmuje praktycznie cztery budowle: dwa wiadukty oraz dwie estakady. - Pierwotnie projekt ograniczał się tylko do remontu wiaduktu, ale później zaczął się rozrastać - tłumaczył Piotr Rybczyński, wicedyrektor MZD. - Za dwa lata będziemy mieli dużą swobodę w poruszaniu się po tym obiekcie. Prace będą skomplikowane, ponieważ będą prowadzone nad torami kolejowymi i w sąsiedztwie dworca PKP. Do tego dojdzie wymiana kanalizacji deszczowej i sanitarnej oraz kabli. Przebudowa ulicy Armii Krajowej jest zaplanowana w ten sposób, by w przyszłości nie było problemu w przebudowaniu tej drogi na dwupasmówkę. Prezydent zaznaczył, że nawet w ostatnich tygodniach były wątpliwości, czy w perspektywie nadchodzącego kryzysu gospodarczego podpisywać umowę z wykonawcą. Jedni doradcy odradzali, inni zachęcali. Prezydent posłuchał tych drugich. Za budową wiaduktu przemawiała sytuacja na rynku budowlanym. Przez półtora roku nie było możliwości podpisywania kontraktów z Regionalnego Programu Operacyjnego.
Wróć do Pulsu Budownictwa
Udostępnij artykuł: