Worker
Wróć do Pulsu Budownictwa
Startuje budowa pierwszego dworca na linii kolejowej nr 213
05.05.2021

Startuje budowa pierwszego dworca na linii kolejowej nr 213

PKP rozpoczyna budowę kolejnego Innowacyjnego Dworca Systemowego. Nowy, ekologiczny budynek powstanie w Żelistrzewie na Kaszubach. To pierwszy obiekt ujęty w projekcie modernizacji i budowy dworców na linii kolejowej nr 213. Inwestycja prowadzona jest w formule projektuj i buduj. Za jej realizację odpowiada konsorcjum firm Heli Factor i Merx. Koszt budowy wyniesie 3,3 mln zł brutto. Dworzec w Żelistrzewie będzie tzw. dworcem systemowym, realizowanym według autorskiej koncepcji PKP. W ramach prowadzonej inwestycji powstanie nowoczesny, parterowy obiekt dostosowany wielkością do obecnego zapotrzebowania podróżnych. Pasażerowie będą mogli skorzystać z zewnętrznej, osłoniętej wiaty, w której znajdą się miejsca do oczekiwania na pociąg. O przyjazdach iodjazdach składów informować będą elektroniczne tablice. W budynku pojawi się również toaleta. Nowy budynek będzie dostosowany do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Znikną dotychczasowe bariery architektoniczne. Na dworcu zaplanowano ścieżki dotykowe dla osób niewidomych i niedowidzących, na zewnątrz pojawią się też mapy dotykowe. Do potrzeb osób z niepełnosprawnościami dostosowana będzie również toaleta. Przy dworcu pojawi się niewielki parking dla samochodów osobowych, na którym znajdą się także miejsca wydzielone dla podróżnych z niepełnosprawnościami. Pod zadaszeniem zamontowane będą stojaki rowerowe na 12 jednośladów oraz słupek ze stacją naprawczą. Pojawią się także elementy małej architektury, takie jak ławki i kosze, a część terenu przeznaczona zostanie pod zieleń. Zakończenie prac budowlanych planowane jest na przełom 2021 i 2022 roku. Dworzec w Żelistrzewie to pierwszy obiekt ujęty w szerszym projekcie modernizacji i budowy dworców na linii kolejowej nr 213, na którym rozpoczynają się prace budowlane. Łącznie przy trasie z Gdyni do Helu inwestycje zostaną zrealizowane na jedenastu dworcach. Na ośmiu stacjach budynki zostaną poddane gruntownej przebudowie, a w trzech lokalizacjach powstaną zupełnie nowe, Innowacyjne Dworce Systemowe.
Zdjęcie Michał Oksiński
Autorem artykułu jest:Michał Oksiński
PKP rozpoczyna budowę kolejnego Innowacyjnego Dworca Systemowego. Nowy, ekologiczny budynek powstanie w Żelistrzewie na Kaszubach. To pierwszy obiekt ujęty w projekcie modernizacji i budowy dworców na linii kolejowej nr 213.
Dworzec w Żelistrzewie na linii kolejowej nr 213.
Inwestycja prowadzona jest w formule projektuj i buduj. Za jej realizację odpowiada konsorcjum firm Heli Factor i Merx. Koszt budowy wyniesie 3,3 mln zł brutto. Dworzec w Żelistrzewie będzie tzw. dworcem systemowym, realizowanym według autorskiej koncepcji PKP. W ramach prowadzonej inwestycji powstanie nowoczesny, parterowy obiekt dostosowany wielkością do obecnego zapotrzebowania podróżnych. Pasażerowie będą mogli skorzystać z zewnętrznej, osłoniętej wiaty, w której znajdą się miejsca do oczekiwania na pociąg. O przyjazdach iodjazdach składów informować będą elektroniczne tablice. W budynku pojawi się również toaleta.
Nowy budynek będzie dostosowany do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Znikną dotychczasowe bariery architektoniczne. Na dworcu zaplanowano ścieżki dotykowe dla osób niewidomych i niedowidzących, na zewnątrz pojawią się też mapy dotykowe. Do potrzeb osób z niepełnosprawnościami dostosowana będzie również toaleta.
Przy dworcu pojawi się niewielki parking dla samochodów osobowych, na którym znajdą się także miejsca wydzielone dla podróżnych z niepełnosprawnościami. Pod zadaszeniem zamontowane będą stojaki rowerowe na 12 jednośladów oraz słupek ze stacją naprawczą. Pojawią się także elementy małej architektury, takie jak ławki i kosze, a część terenu przeznaczona zostanie pod zieleń. Zakończenie prac budowlanych planowane jest na przełom 2021 i 2022 roku.
Dworzec w Żelistrzewie to pierwszy obiekt ujęty w szerszym projekcie modernizacji i budowy dworców na linii kolejowej nr 213, na którym rozpoczynają się prace budowlane. Łącznie przy trasie z Gdyni do Helu inwestycje zostaną zrealizowane na jedenastu dworcach. Na ośmiu stacjach budynki zostaną poddane gruntownej przebudowie, a w trzech lokalizacjach powstaną zupełnie nowe, Innowacyjne Dworce Systemowe.
Wróć do Pulsu Budownictwa
Udostępnij artykuł: