Worker
Wróć do Pulsu Budownictwa
Samonaprawiająca się droga będzie gotowa za 2 lata
01.04.2021

Samonaprawiająca się droga będzie gotowa za 2 lata

Konsorcjum Budimeksu oraz Wydziału Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej realizuje projekt SeHePa dotyczący opracowania iwdrożenia innowacyjnej technologii asfaltowych nawierzchni samonaprawialnych owysokiej trwałości. Projekt znajduje się obecnie wfazie badań przemysłowych, wramach którego trwają zaawansowane prace nad opracowaniem technologii wytwarzania mikrokapsułek zwypełnieniem naprawczym, powiązane zoceną efektu samonaprawy lepiszcza imieszanki mineralno-asfaltowej wskali laboratoryjnej. W wyniku przeprowadzonych licznych eksperymentów, podczas których testowano różnego rodzaju materiały otoczkowe, opracowano mikrokapsułki żelatynowe zwypełnieniem naprawczym wpostaci bioestrów. Potwierdzono zdolność mikrokapsułek do pękania iuwalniania środka naprawczego wmiejscach mikropęknięć lepiszczy asfaltowych, apoprawę efektu samonaprawy asfaltów zaobserwowano wbadaniach ciągliwości zpomiarem siły rozciągania ienergii odkształcenia. Na podstawie pozytywnych wyników badań lepiszczy asfaltowych zdodatkiem mikrokapsułek stwierdzono, że istnieją wyraźne przesłanki do rozpoczęcia zaawansowanych badań mieszanek mineralno-asfaltowych ztymi lepiszczami, które odbywać się będą wlaboratoriach Politechniki Warszawskiej oraz wLaboratorium Centralnym Budimex. Po zakończeniu badań przemysłowych rozpocznie się faza badań rozwojowych, wramach której zostaną wykonane drogowe odcinki testowe. Projekt jest współfinansowany ze środków krajowych Narodowego Centrum Badań iRozwoju. Jego wartość to 4 mln zł. Zakończenie projektu jest planowane wII kwartale 2023 roku.
Zdjęcie Michał Oksiński
Autorem artykułu jest:Michał Oksiński
Konsorcjum Budimeksu oraz Wydziału Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej realizuje projekt SeHePa dotyczący opracowania iwdrożenia innowacyjnej technologii asfaltowych nawierzchni samonaprawialnych owysokiej trwałości. Projekt znajduje się obecnie wfazie badań przemysłowych, wramach którego trwają zaawansowane prace nad opracowaniem technologii wytwarzania mikrokapsułek zwypełnieniem naprawczym, powiązane zoceną efektu samonaprawy lepiszcza imieszanki mineralno-asfaltowej wskali laboratoryjnej.
Projekt SeHePa dotyczy opracowania i wdrożenia innowacyjnej technologii asfaltowych nawierzchni samonaprawialnych.
W wyniku przeprowadzonych licznych eksperymentów, podczas których testowano różnego rodzaju materiały otoczkowe, opracowano mikrokapsułki żelatynowe zwypełnieniem naprawczym wpostaci bioestrów. Potwierdzono zdolność mikrokapsułek do pękania iuwalniania środka naprawczego wmiejscach mikropęknięć lepiszczy asfaltowych, apoprawę efektu samonaprawy asfaltów zaobserwowano wbadaniach ciągliwości zpomiarem siły rozciągania ienergii odkształcenia.
Na podstawie pozytywnych wyników badań lepiszczy asfaltowych zdodatkiem mikrokapsułek stwierdzono, że istnieją wyraźne przesłanki do rozpoczęcia zaawansowanych badań mieszanek mineralno-asfaltowych ztymi lepiszczami, które odbywać się będą wlaboratoriach Politechniki Warszawskiej oraz wLaboratorium Centralnym Budimex. Po zakończeniu badań przemysłowych rozpocznie się faza badań rozwojowych, wramach której zostaną wykonane drogowe odcinki testowe.
Projekt jest współfinansowany ze środków krajowych Narodowego Centrum Badań iRozwoju. Jego wartość to 4 mln zł. Zakończenie projektu jest planowane wII kwartale 2023 roku.
Wróć do Pulsu Budownictwa
Udostępnij artykuł: