Worker
Wróć do Pulsu Budownictwa
Bricoman idzie naprzód
31.07.2012

Bricoman idzie naprzód

Bricoman to marka GROUPE ADEO, wywodzącej się od firmy budowlanej założonej we Francji wokresie powojennym przez małżeństwo Adolfa Leroy i Róży Merlin. W latach 80-tych firma zaczęła przejmować inne podmioty o podobnym profilu z różnych krajów, co przyczyniło się do jej znaczącego rozwoju. Firma szybko przeobraziła się w grupę, ale funkcjonującą dalej pod szyldem Leroy Meriln. Kilka lat temu zarząd zadecydował o zmianie nazwy grupy, aby nie ograniczać coraz bardziej rozległej siatki firm tylko do jednej marki. Jak podkreśla Arnaud Boule dyrektor generalny firmy Bricoman nazwa ADEO trafnie odzwierciedla dynamikę firmy - Adeo z łaciny oznacza „idę naprzód”. W latach 90-tych ADEO przejęła małą belgijską sieć Bricoman, która chwilę później zaistniała we Francji, Hiszpanii, we Włoszech i w Polsce. Brico po francusku oznacza majsterkowanie i to właśnie oddaje charakter marki, która koncentruje się na obsłudze profesjonalistów. Sieć Bricoman kreuje wizerunek mini składów budowlanych, stwarzając tym samym idealne warunki fachowcom do szybkich i konkretnych zakupów. Szybka obsługa, niższe ceny, miejsce przyjazne fachowcom, którzy wiedzą, czego potrzebują – to podstawowae elementy strategii, które odróżniają sieć od marki Leroy Merlin. Klient końcowy potrzebuje zazwyczaj miłej atmosfery, fachowego doradztwa i ciekawych pomysłów na wyposażenie wnętrz. fachowego doradztwo. TO wymaga jednak większego nakładu kosztów. Wyeliminowanie ich pozwoliło obniżyć koszty materiałów nawet o 20%. W składzie Bricoman fachowiec może poczuć się jak usiebie, poruszając się pomiędzy regałami w roboczych kombinezonach szybko dobiera niezbędne materiały do realizacji. Bricoman nie tylko dla budownictwa jednorodzinnego Bricoman nie udziela rabatów, ale przekonuje, że jest najtańszym sklepem z materiałami i jest w stanie pokryć różnicę w cenie przy wskazaniu tego samego produktu tańszego u konkurencji. Bricoman nastawia się na obsługę nie tylko majstrów realizujących małe jednorodzinne domy ale też większych firm budowlanych realizujących małe osiedla wielorodzinne. Bricomann z dostawą na małe budowy w całej Polsce Obecnie firma zaczęła koncentrować się na obsłudze sektora mniejszych deweloperów i wykonawców, powołując do ich obsługi osobny dział. Dzięki temu materiały można zamawiać on-line lub telefonicznie z dostawą na budowę, której można spodziewać się nawet tego samego dnia. “Mały wykonawca” znajdzie tu wszystkie niezbędne materiały do realizacji niemal każdego stanu inwestycji oprócz betonu. To co dobre i tańsze nie boi się spowolnienia - Ekspansja marki Bricoman w Polsce Firmy Bricoman nie przeraża zapowiadane spowolnienie w branży. Wręcz przeciwnie – napędza to do dalszego działania. Bricoman zna bowiem swoją mocną stronę, czyli niską cenę i dostępny, dobry produkt. Jest to szczególnie ważne przy okrojonych słabszą kondycją rynku budżetach. Najlepiej świadczy o tym o tym fakt, że od kiedy obserwujemy na rynku spowolnienie, obroty marki rosną. W 2009 roku obroty zwiększyły się o 10%, w 2010 – o 15%, wzeszłym roku – o 25%, a w tym roku o 20%. . Obecnie sieć Bricoman ma swoje sklepy w Warszawie, Poznaniu i Białej Podlaskiej. W tym roku otwarty zostanie sklep wŁodzi, w przyszłym roku grupa zamierza otworzyć dwa sklepy w dużych miastach, a wkolejnych latach po 3 sklepy rocznie. Bricoman koncentruje się głównie na dużych miastach, ale nie zamierza omijać mniejszych lokalizacji. Standardowe wymiary hal to 4 tys. metrów powierzchni użytkowej oraz 2 tys. metrów terenu. Dyrektor generalny Bricoman w Polsce pomimo, że nie zdradza miejsc lokalizacji inwestycji do momentu uzyskania pozwolenia na budowę, zapewnia, że firma jest otwarta na współpracę z wykonawcami, podwykonawcami i dostawcami.
Zdjęcie Michał Oksiński
Autorem artykułu jest:Michał Oksiński
Bricoman to marka GROUPE ADEO, wywodzącej się od firmy budowlanej założonej we Francji wokresie powojennym przez małżeństwo Adolfa Leroy i Róży Merlin. W latach 80-tych firma zaczęła przejmować inne podmioty o podobnym profilu z różnych krajów, co przyczyniło się do jej znaczącego rozwoju. Firma szybko przeobraziła się w grupę, ale funkcjonującą dalej pod szyldem Leroy Meriln.
Kilka lat temu zarząd zadecydował o zmianie nazwy grupy, aby nie ograniczać coraz bardziej rozległej siatki firm tylko do jednej marki. Jak podkreśla Arnaud Boule dyrektor generalny firmy Bricoman nazwa ADEO trafnie odzwierciedla dynamikę firmy - Adeo z łaciny oznacza „idę naprzód”.
W latach 90-tych ADEO przejęła małą belgijską sieć Bricoman, która chwilę później zaistniała we Francji, Hiszpanii, we Włoszech i w Polsce. Brico po francusku oznacza majsterkowanie i to właśnie oddaje charakter marki, która koncentruje się na obsłudze profesjonalistów. Sieć Bricoman kreuje wizerunek mini składów budowlanych, stwarzając tym samym idealne warunki fachowcom do szybkich i konkretnych zakupów.
Szybka obsługa, niższe ceny, miejsce przyjazne fachowcom, którzy wiedzą, czego potrzebują – to podstawowae elementy strategii, które odróżniają sieć od marki Leroy Merlin. Klient końcowy potrzebuje zazwyczaj miłej atmosfery, fachowego doradztwa i ciekawych pomysłów na wyposażenie wnętrz. fachowego doradztwo. TO wymaga jednak większego nakładu kosztów. Wyeliminowanie ich pozwoliło obniżyć koszty materiałów nawet o 20%. W składzie Bricoman fachowiec może poczuć się jak usiebie, poruszając się pomiędzy regałami w roboczych kombinezonach szybko dobiera niezbędne materiały do realizacji.
Bricoman nie tylko dla budownictwa jednorodzinnego
Bricoman nie udziela rabatów, ale przekonuje, że jest najtańszym sklepem z materiałami i jest w stanie pokryć różnicę w cenie przy wskazaniu tego samego produktu tańszego u konkurencji. Bricoman nastawia się na obsługę nie tylko majstrów realizujących małe jednorodzinne domy ale też większych firm budowlanych realizujących małe osiedla wielorodzinne.
Bricomann z dostawą na małe budowy w całej Polsce
Obecnie firma zaczęła koncentrować się na obsłudze sektora mniejszych deweloperów i wykonawców, powołując do ich obsługi osobny dział. Dzięki temu materiały można zamawiać on-line lub telefonicznie z dostawą na budowę, której można spodziewać się nawet tego samego dnia. “Mały wykonawca” znajdzie tu wszystkie niezbędne materiały do realizacji niemal każdego stanu inwestycji oprócz betonu.
To co dobre i tańsze nie boi się spowolnienia - Ekspansja marki Bricoman w Polsce
Firmy Bricoman nie przeraża zapowiadane spowolnienie w branży. Wręcz przeciwnie – napędza to do dalszego działania. Bricoman zna bowiem swoją mocną stronę, czyli niską cenę i dostępny, dobry produkt. Jest to szczególnie ważne przy okrojonych słabszą kondycją rynku budżetach. Najlepiej świadczy o tym o tym fakt, że od kiedy obserwujemy na rynku spowolnienie, obroty marki rosną. W 2009 roku obroty zwiększyły się o 10%, w 2010 – o 15%, wzeszłym roku – o 25%, a w tym roku o 20%. . Obecnie sieć Bricoman ma swoje sklepy w Warszawie, Poznaniu i Białej Podlaskiej. W tym roku otwarty zostanie sklep wŁodzi, w przyszłym roku grupa zamierza otworzyć dwa sklepy w dużych miastach, a wkolejnych latach po 3 sklepy rocznie. Bricoman koncentruje się głównie na dużych miastach, ale nie zamierza omijać mniejszych lokalizacji. Standardowe wymiary hal to 4 tys. metrów powierzchni użytkowej oraz 2 tys. metrów terenu.
Dyrektor generalny Bricoman w Polsce pomimo, że nie zdradza miejsc lokalizacji inwestycji do momentu uzyskania pozwolenia na budowę, zapewnia, że firma jest otwarta na współpracę z wykonawcami, podwykonawcami i dostawcami.
Wróć do Pulsu Budownictwa
Udostępnij artykuł: