Worker
Wróć do Pulsu Budownictwa
21 mld zł ma kosztować polska część szlaku Via Carpatia
13.11.2008

21 mld zł ma kosztować polska część szlaku Via Carpatia

21 mld zł ma kosztować cały polski odcinek - ponad 620 km - międzynarodowej trasy transportowej Via Carpatia wzdłuż wschodniej granicy - poinformowano w czwartek w Białymstoku na konferencji prasowej w ramach konferencji "Via Carpatia szansą na rozwój Polski Wschodniej". Via Carpatia to nazwa przyjęta na mocy ustalenia międzypaństwowego w 2006 roku na konferencji w Łańcucie, gdzie przedstawiciele kilku państw podpisali porozumienie w sprawie tej trasy. Szlak - korytarz transportowy - ma łączyć kraje położone nad Morzem Bałtyckim z państwami leżącymi nad Morzem Czarnym. Ma przebiegać przez Polskę, dalej przez Słowację, Bułgarię i Rumunię nawet aż do Grecji. Jak powiedział na konferencji Ireneusz Majcher, dyrektor departamentu polityki transportowej i spraw międzynarodowych w Ministerstwie Infrastruktury, Grecy są zainteresowani budową tej drogi. Całym przedsięwzięciem Via Carpatia w Polsce zajmują się 4 oddziały Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad: w Warszawie, Białymstoku, Lublinie i Rzeszowie - poinformował wicedyrektor GDDKiA w Białymstoku Jóżef Staniaszek. Prawie we wszystkich tych oddziałach prace są na etapie koncepcji programowych, wykonano analizy oddziaływania na środowisko, trwa etap uzyskiwania decyzji środowiskowych, który ma się zakończyć w 2009 roku, pozwolenia na budowę mogą być wydawane w 2010 roku, a realizacja ma trwać do 2015 roku - mówił Staniaszek.
Zdjęcie Michał Oksiński
Autorem artykułu jest:Michał Oksiński
21 mld zł ma kosztować cały polski odcinek - ponad 620 km - międzynarodowej trasy transportowej Via Carpatia wzdłuż wschodniej granicy - poinformowano w czwartek w Białymstoku na konferencji prasowej w ramach konferencji "Via Carpatia szansą na rozwój Polski Wschodniej". Via Carpatia to nazwa przyjęta na mocy ustalenia międzypaństwowego w 2006 roku na konferencji w Łańcucie, gdzie przedstawiciele kilku państw podpisali porozumienie w sprawie tej trasy. Szlak - korytarz transportowy - ma łączyć kraje położone nad Morzem Bałtyckim z państwami leżącymi nad Morzem Czarnym. Ma przebiegać przez Polskę, dalej przez Słowację, Bułgarię i Rumunię nawet aż do Grecji. Jak powiedział na konferencji Ireneusz Majcher, dyrektor departamentu polityki transportowej i spraw międzynarodowych w Ministerstwie Infrastruktury, Grecy są zainteresowani budową tej drogi. Całym przedsięwzięciem Via Carpatia w Polsce zajmują się 4 oddziały Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad: w Warszawie, Białymstoku, Lublinie i Rzeszowie - poinformował wicedyrektor GDDKiA w Białymstoku Jóżef Staniaszek. Prawie we wszystkich tych oddziałach prace są na etapie koncepcji programowych, wykonano analizy oddziaływania na środowisko, trwa etap uzyskiwania decyzji środowiskowych, który ma się zakończyć w 2009 roku, pozwolenia na budowę mogą być wydawane w 2010 roku, a realizacja ma trwać do 2015 roku - mówił Staniaszek.
Wróć do Pulsu Budownictwa
Udostępnij artykuł: