
Wróć do Pulsu Budownictwa


20.08.2021
Wystartowała przebudowa stacji w Oświęcimiu
Spółka PKP PLK rozpoczęła przebudowę stacji kolejowej w Oświęcimiu - w planach są nowe perony oraz przejście podziemne z windami. Wykonawcą inwestycji jest firma PORR.
Przebudowa stacji to część wartej ponad 800 mln zł inwestycji na trasie Trzebinia – Oświęcim. Jej zakończenie planowane jest w IV kwartale 2023 r. Roboty na dworcu w Oświęcimiu rozpoczęły się od zabezpieczenia terenu i rozbiórki zużytej sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
Zaplanowano trzy nowe, wyższe perony, które ułatwią wsiadanie do pociągu. Będą wiaty i ławki oraz tablice informacyjne i oznakowanie. Dostępność wszystkich podróżnych, w tym osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się zwiększy 5 wind - przy wyjściach na perony oraz w nowym przejściu podziemnym. Bezkolizyjny trakt o długości 133 m zastąpi kładkę nad torami i zwiększy bezpieczeństwo na stacji, a mieszkańcy zyskają wygodną komunikację z dwóch stron miasta. Istotnym udogodnieniem będzie system ścieżek dotykowych dla osób niedowidzących.
Modernizacja stacji - oprócz obszaru pasażerskiego obejmuje tory, sieć trakcyjną, obiekty, urządzenia telekomunikacyjne i sterowania ruchem kolejowym, a także drogi i dojścia w obrębie stacji oraz odwodnienie. W zakresie prac jest również budowa nowej nastawni dla obsługi ruchu kolejowego.
Poza Oświęcimiem nowe perony powstaną także na stacji Chrzanów oraz na przystankach Chełmek i Gorzów Chrzanowski. Po zakończeniu całej inwestycji na linii Trzebinia – Oświęcim-Czechowice-Dziedzice (nr 93), podróże m.in. z Trzebini do Oświęcimia i na Śląsk będą krótsze prawie o połowę.

Autorem artykułu jest:Michał Oksiński
Spółka PKP PLK rozpoczęła przebudowę stacji kolejowej w Oświęcimiu - w planach są nowe perony oraz przejście podziemne z windami. Wykonawcą inwestycji jest firma PORR.
Przebudowa stacji to część wartej ponad 800 mln zł inwestycji na trasie Trzebinia – Oświęcim. Jej zakończenie planowane jest w IV kwartale 2023 r. Roboty na dworcu w Oświęcimiu rozpoczęły się od zabezpieczenia terenu i rozbiórki zużytej sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
Zaplanowano trzy nowe, wyższe perony, które ułatwią wsiadanie do pociągu. Będą wiaty i ławki oraz tablice informacyjne i oznakowanie. Dostępność wszystkich podróżnych, w tym osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się zwiększy 5 wind - przy wyjściach na perony oraz w nowym przejściu podziemnym. Bezkolizyjny trakt o długości 133 m zastąpi kładkę nad torami i zwiększy bezpieczeństwo na stacji, a mieszkańcy zyskają wygodną komunikację z dwóch stron miasta. Istotnym udogodnieniem będzie system ścieżek dotykowych dla osób niedowidzących.
Modernizacja stacji - oprócz obszaru pasażerskiego obejmuje tory, sieć trakcyjną, obiekty, urządzenia telekomunikacyjne i sterowania ruchem kolejowym, a także drogi i dojścia w obrębie stacji oraz odwodnienie. W zakresie prac jest również budowa nowej nastawni dla obsługi ruchu kolejowego.
Poza Oświęcimiem nowe perony powstaną także na stacji Chrzanów oraz na przystankach Chełmek i Gorzów Chrzanowski. Po zakończeniu całej inwestycji na linii Trzebinia – Oświęcim-Czechowice-Dziedzice (nr 93), podróże m.in. z Trzebini do Oświęcimia i na Śląsk będą krótsze prawie o połowę.
Wróć do Pulsu Budownictwa
Udostępnij artykuł: