Worker
Wróć do Pulsu Budownictwa
W Małopolsce powstał najdłuższy most przez Wisłę
29.06.2017

W Małopolsce powstał najdłuższy most przez Wisłę

Dobiegła końca budowa nowego odcinka wschodniej obwodnicy Krakowa pomiędzy węzłami Rybitwy i Igołomska. Wartość inwestycji zrealizowanej przez Strabag i Strabag Infrastruktura Południe to 530 mln zł brutto. Projekt trwał 3 lata, w tym czasie powstała dwujezdniowa droga ekspresowa o długości 4,5 km wraz z dwoma węzłami drogowymi i całą infrastrukturą drogową. Łącznie przebudowano i wybudowano 18,6 km jezdni i dróg dojazdowych, obiekty inżynierskie, linię tramwajową wraz z siecią trakcji oraz branżowe sieci podziemne. W ramach kontraktu powstał również nowoczesny most łączący Podgórze z Nową Hutą. - Krakowski most na Wiśle to obecnie największy i najbardziej okazały obiekt inżynierski w Krakowie, to także najtrudniejszy element drogi S7 na realizowanym odcinku. To również projekt innowacyjny – nasi inżynierowie zastosowali szereg nowatorskich rozwiązań technicznych zarówno w zakresie konstrukcji nośnej jak i nawierzchni – zaznacza Alfred Watzl, członek zarządu Strabag. W zakresie konstrukcji nawierzchni Strabag zastosował nowe rozwiązania technologiczne. Dolna warstwa wykonana została według innowacyjnej technologii, zastosowanej pierwszy raz w Polsce na 11-kilometrowym odcinku drogi ekspresowej S8 Opacz – Paszków. Natomiast górna warstwa nawierzchni asfaltowej została wykonana z asfaltu z dodatkiem gumy. Dzięki temu trwałość projektowanej nawierzchni uległa wydłużeniu prawie o połowę, bez wzrostu kosztów po stronie inwestora. W ramach projektu powstały dwa 11-przęsłowe mosty o konstrukcjibelkowej i ustroju podwieszanym wantowym z 4 pylonami (po dwa na każde przęsło) o wysokości 63 m. Do wykonania największego i najbardziej okazałego mostu w Małopolsce zużyto około 7.400 ton stali zbrojeniowej i około 39.300 metrów sześciennych betonu.
Zdjęcie Michał Oksiński
Autorem artykułu jest:Michał Oksiński
Dobiegła końca budowa nowego odcinka wschodniej obwodnicy Krakowa pomiędzy węzłami Rybitwy i Igołomska. Wartość inwestycji zrealizowanej przez Strabag i Strabag Infrastruktura Południe to 530 mln zł brutto.
Projekt trwał 3 lata, w tym czasie powstała dwujezdniowa droga ekspresowa o długości 4,5 km wraz z dwoma węzłami drogowymi i całą infrastrukturą drogową. Łącznie przebudowano i wybudowano 18,6 km jezdni i dróg dojazdowych, obiekty inżynierskie, linię tramwajową wraz z siecią trakcji oraz branżowe sieci podziemne. W ramach kontraktu powstał również nowoczesny most łączący Podgórze z Nową Hutą.
- Krakowski most na Wiśle to obecnie największy i najbardziej okazały obiekt inżynierski w Krakowie, to także najtrudniejszy element drogi S7 na realizowanym odcinku. To również projekt innowacyjny – nasi inżynierowie zastosowali szereg nowatorskich rozwiązań technicznych zarówno w zakresie konstrukcji nośnej jak i nawierzchni – zaznacza Alfred Watzl, członek zarządu Strabag.
W zakresie konstrukcji nawierzchni Strabag zastosował nowe rozwiązania technologiczne. Dolna warstwa wykonana została według innowacyjnej technologii, zastosowanej pierwszy raz w Polsce na 11-kilometrowym odcinku drogi ekspresowej S8 Opacz – Paszków. Natomiast górna warstwa nawierzchni asfaltowej została wykonana z asfaltu z dodatkiem gumy. Dzięki temu trwałość projektowanej nawierzchni uległa wydłużeniu prawie o połowę, bez wzrostu kosztów po stronie inwestora.
W ramach projektu powstały dwa 11-przęsłowe mosty o konstrukcjibelkowej i ustroju podwieszanym wantowym z 4 pylonami (po dwa na każde przęsło) o wysokości 63 m. Do wykonania największego i najbardziej okazałego mostu w Małopolsce zużyto około 7.400 ton stali zbrojeniowej i około 39.300 metrów sześciennych betonu.
Wróć do Pulsu Budownictwa
Udostępnij artykuł: