Worker
Wróć do Pulsu Budownictwa
The Bridge gotowy. Nowy wieżowiec w Warszawie ma 174 metry
13.06.2025

The Bridge gotowy. Nowy wieżowiec w Warszawie ma 174 metry

Dobiegła końca budowa inwestycji Ghelamco w centrum Warszawy. W rejonie ronda Daszyńskiego wyrósł kompleks biurowy The Bridge liczący 174 m wysokości i ponad 54 tys. mkw. powierzchni. Będzie całkowicie zasilany czystą energią. Najnowsza inwestycja Ghelamco uzyskała pozwolenie na użytkowanie. Kompleks The Bridge składa się z nowoczesnego wieżowca i historycznego gmachu dawnego Domu Wydawniczego „Bellona”. Aktualnie trwają ostatnie prace wykończeniowe w częściach wspólnych, a także rozpoczął się proces aranżacji powierzchni biurowych najemców. Z kolei na terenie po zapleczu budowy rozpoczęło się tam odtwarzanie fragmentu Placu Europejskiego. Za projekt The Bridge odpowiadała holenderska pracownia UNStudio oraz Polsko-Belgijska Pracownia Architektury Projekt. Nowoczesny biurowiec o wysokości 174 metrów i 42 piętrach, ze szklaną i rozrzeźbioną bryłą, góruje nad placem Europejskim i ulicą Grzybowską. Przylegający do niego kameralny budynek Bellony z lat 50. XX wieku zyskał nowe życie – przy zachowaniu starych murów i unikalnego charakteru. To architektura o tradycyjnych rozwiązaniach, jak boniowania, gzymsy, płyciny, drewniana stolarka okienna czy charakterystyczna dla przemysłowej Woli cegła na elewacji. Hol główny, który łączy oba budynki, osiąga wysokość 18 metrów, a jego wnętrze zdobi drewno, szary marmur i beton barwiony w masie. – To jeden z najbardziej znaczących i zarazem największych projektów biurowych ostatnich lat w Polsce, a także kolejny krok w transformacji okolic ronda Daszyńskiego w biznesowe centrum i wizytówkę Warszawy, zapoczątkowaną przez Ghelamco. The Bridge jest przykładem nowoczesnej architektury, w której innowacyjne technologie spotykają się z najwyższymi standardami zrównoważonego budownictwa. Dzięki zaawansowanym systemom zarządzania energią, inteligentnym i ekologicznym rozwiązaniom oraz użytym materiałom, jak niskoemisyjny beton, tworzymy przestrzeń nie tylko komfortową, estetyczną i funkcjonalną, ale także przyjazną dla środowiska – podkreśla Jarosław Zagórski, dyrektor zarządzający Ghelamco Poland. W The Bridge zastosowano zaawansowane systemy technologiczne i ekologiczne. Budynek już teraz może pochwalić się prestiżowymi certyfikatami SmartScore i WiredScore na maksymalnym, platynowym poziomie, a w przygotowaniu są kolejne, zgodne z systemami WELL, BREEAM, Green Building Standard, DGNB oraz Obiekt bez barier z najwyższą oceną. The Bridge będzie w pełni neutralny energetycznie i zasilany w 100% czystą energią. Wyposażono go w innowacyjny system zarządzania zużyciem energii – Building Energy Management System (BEMS), który na bieżąco monitoruje i optymalizuje parametry energetyczne budynku, co przekłada się na znaczącą redukcję jej zużycia. Wdrożona zostanie w nim również innowacyjna aplikacja InBin, służąca do zbierania danych na temat rodzaju i ilości odpadów generowanych przez najemców, poziomu zapełnienia zbiorników, a także analizy śladu węglowego. Dodatkowo integracja z systemem PreZero umożliwi optymalizację harmonogramu odbiorów śmieci, co przełoży się na zwiększenie efektywności i redukcję emisji CO2. Nowatorski system kanalizacji podciśnieniowej pozwala ograniczyć zużycie wody w toaletach nawet o 75% rocznie. Kompleks został także zintegrowany z nowoczesnym systemem operacyjnym Signal OS, umożliwiającym m.in. bezdotykowe poruszanie się po budynku, zarządzanie mediami, rezerwację sal czy miejsc parkingowych. W trosce o bezpieczeństwo użytkowników zastosowano szereg rozwiązań antywirusowych, takich jak lampy UV montowane w windach oraz centralach wentylacyjnych. The Bridge wprowadził na rynek łącznie ponad 54 tys. mkw. najnowocześniejszej powierzchni biurowej: blisko 49 tys. mkw. w wieżowcu i ponad 5 tys. mkw. w Bellonie. Do dyspozycji najemców oddano także podziemny parking na 282 samochody i 164 rowery (w tym specjalne strefy dla elektryków), stacje do ładowania pojazdów elektrycznych oraz pełną infrastrukturę dla rowerzystów. W tym ostatnim przypadku składają się na nią nie tylko szatnie z natryskami, ale również niespotykane dotąd w polskich biurowcach rozwiązanie wprost z Holandii – wciągarka do rowerów, dzięki której bez użycia siły można przetransportować rower z poziomu ulicy do podziemnego parkingu rowerowego pod wieżowcem, i na odwrót. Zakończenie prac budowlanych nad The Bridge oznacza również reorganizację przestrzeni w jego bezpośrednim sąsiedztwie. Teren, który dotąd zajmowało zaplecze budowy, pod koniec roku zostanie w znacznej części ponownie włączony do Placu Europejskiego – zielonej, otwartej i przyjaznej strefy. Obecnie trwają prace nad budową fontanny, która będzie kontynuacją istniejącego systemu, a także układane są nowe posadzki z granitu – takiego samego jak na części placu przed Warsaw Spire. Do projektu nowej części Placu Europejskiego zaproszone zostało renomowane belgijskie studio Wirtz International – to samo, które odpowiadało za pierwotne założenie. Z kolei przed wieżowcem i Belloną od strony narożnika ulic Towarowej i Grzybowskiej trwa budowa ogólnodostępnego parku kieszonkowego z drzewami i miejscami do odpoczynku. Jego otwarcie planowane jest w IV kwartał tego roku, równolegle z odtworzonym Placem Europejskim. W tym samym czasie do The Bridge zaczną się też wprowadzać pierwsi najemcy.
Zdjęcie Michał Oksiński
Autorem artykułu jest:Michał Oksiński
Dobiegła końca budowa inwestycji Ghelamco w centrum Warszawy. W rejonie ronda Daszyńskiego wyrósł kompleks biurowy The Bridge liczący 174 m wysokości i ponad 54 tys. mkw. powierzchni. Będzie całkowicie zasilany czystą energią.
Najnowsza inwestycja Ghelamco uzyskała pozwolenie na użytkowanie. Kompleks The Bridge składa się z nowoczesnego wieżowca i historycznego gmachu dawnego Domu Wydawniczego „Bellona”. Aktualnie trwają ostatnie prace wykończeniowe w częściach wspólnych, a także rozpoczął się proces aranżacji powierzchni biurowych najemców. Z kolei na terenie po zapleczu budowy rozpoczęło się tam odtwarzanie fragmentu Placu Europejskiego.
Za projekt The Bridge odpowiadała holenderska pracownia UNStudio oraz Polsko-Belgijska Pracownia Architektury Projekt. Nowoczesny biurowiec o wysokości 174 metrów i 42 piętrach, ze szklaną i rozrzeźbioną bryłą, góruje nad placem Europejskim i ulicą Grzybowską. Przylegający do niego kameralny budynek Bellony z lat 50. XX wieku zyskał nowe życie – przy zachowaniu starych murów i unikalnego charakteru. To architektura o tradycyjnych rozwiązaniach, jak boniowania, gzymsy, płyciny, drewniana stolarka okienna czy charakterystyczna dla przemysłowej Woli cegła na elewacji. Hol główny, który łączy oba budynki, osiąga wysokość 18 metrów, a jego wnętrze zdobi drewno, szary marmur i beton barwiony w masie.
– To jeden z najbardziej znaczących i zarazem największych projektów biurowych ostatnich lat w Polsce, a także kolejny krok w transformacji okolic ronda Daszyńskiego w biznesowe centrum i wizytówkę Warszawy, zapoczątkowaną przez Ghelamco. The Bridge jest przykładem nowoczesnej architektury, w której innowacyjne technologie spotykają się z najwyższymi standardami zrównoważonego budownictwa. Dzięki zaawansowanym systemom zarządzania energią, inteligentnym i ekologicznym rozwiązaniom oraz użytym materiałom, jak niskoemisyjny beton, tworzymy przestrzeń nie tylko komfortową, estetyczną i funkcjonalną, ale także przyjazną dla środowiska – podkreśla Jarosław Zagórski, dyrektor zarządzający Ghelamco Poland.
W The Bridge zastosowano zaawansowane systemy technologiczne i ekologiczne. Budynek już teraz może pochwalić się prestiżowymi certyfikatami SmartScore i WiredScore na maksymalnym, platynowym poziomie, a w przygotowaniu są kolejne, zgodne z systemami WELL, BREEAM, Green Building Standard, DGNB oraz Obiekt bez barier z najwyższą oceną.
Upsell background

Chcesz uzyskać pełen dostęp do informacji o inwestycjach i zleceniach z całej Polski?

The Bridge będzie w pełni neutralny energetycznie i zasilany w 100% czystą energią. Wyposażono go w innowacyjny system zarządzania zużyciem energii – Building Energy Management System (BEMS), który na bieżąco monitoruje i optymalizuje parametry energetyczne budynku, co przekłada się na znaczącą redukcję jej zużycia. Wdrożona zostanie w nim również innowacyjna aplikacja InBin, służąca do zbierania danych na temat rodzaju i ilości odpadów generowanych przez najemców, poziomu zapełnienia zbiorników, a także analizy śladu węglowego. Dodatkowo integracja z systemem PreZero umożliwi optymalizację harmonogramu odbiorów śmieci, co przełoży się na zwiększenie efektywności i redukcję emisji CO2.
Nowatorski system kanalizacji podciśnieniowej pozwala ograniczyć zużycie wody w toaletach nawet o 75% rocznie. Kompleks został także zintegrowany z nowoczesnym systemem operacyjnym Signal OS, umożliwiającym m.in. bezdotykowe poruszanie się po budynku, zarządzanie mediami, rezerwację sal czy miejsc parkingowych. W trosce o bezpieczeństwo użytkowników zastosowano szereg rozwiązań antywirusowych, takich jak lampy UV montowane w windach oraz centralach wentylacyjnych.
The Bridge wprowadził na rynek łącznie ponad 54 tys. mkw. najnowocześniejszej powierzchni biurowej: blisko 49 tys. mkw. w wieżowcu i ponad 5 tys. mkw. w Bellonie. Do dyspozycji najemców oddano także podziemny parking na 282 samochody i 164 rowery (w tym specjalne strefy dla elektryków), stacje do ładowania pojazdów elektrycznych oraz pełną infrastrukturę dla rowerzystów. W tym ostatnim przypadku składają się na nią nie tylko szatnie z natryskami, ale również niespotykane dotąd w polskich biurowcach rozwiązanie wprost z Holandii – wciągarka do rowerów, dzięki której bez użycia siły można przetransportować rower z poziomu ulicy do podziemnego parkingu rowerowego pod wieżowcem, i na odwrót.
Zakończenie prac budowlanych nad The Bridge oznacza również reorganizację przestrzeni w jego bezpośrednim sąsiedztwie. Teren, który dotąd zajmowało zaplecze budowy, pod koniec roku zostanie w znacznej części ponownie włączony do Placu Europejskiego – zielonej, otwartej i przyjaznej strefy. Obecnie trwają prace nad budową fontanny, która będzie kontynuacją istniejącego systemu, a także układane są nowe posadzki z granitu – takiego samego jak na części placu przed Warsaw Spire. Do projektu nowej części Placu Europejskiego zaproszone zostało renomowane belgijskie studio Wirtz International – to samo, które odpowiadało za pierwotne założenie.
Z kolei przed wieżowcem i Belloną od strony narożnika ulic Towarowej i Grzybowskiej trwa budowa ogólnodostępnego parku kieszonkowego z drzewami i miejscami do odpoczynku. Jego otwarcie planowane jest w IV kwartał tego roku, równolegle z odtworzonym Placem Europejskim. W tym samym czasie do The Bridge zaczną się też wprowadzać pierwsi najemcy.
Wróć do Pulsu Budownictwa
Udostępnij artykuł: