
Wróć do Pulsu Budownictwa


18.11.2020
Na Podkarpaciu powstanie ekologiczny terminal DB Schenker
Panattoni buduje kolejny nowoczesny terminal przeładunkowy dla DB Schenker. Obiekt o powierzchni ponad 6 000 mkw. powstanie na terenie Parku Naukowo – Technologicznego Rzeszów-Dworzysko. Zostanie wyposażony w wiele proekologicznych rozwiązań.
DB Schenker powstanie na terenie Parku Naukowo-Technologicznego Rzeszów - Dworzysko, na 4,5-ha działce. Powierzchnia obiektu to 6071 mkw., z czego 5 275 mkw. zajmie hala, a 725 mkw. zostanie przeznaczonych na część biurową. DB Schenker będzie miał do dyspozycji 57 doków oraz 200 miejsc parkingowych (w tym 30 dla pojazdów TIR i 13 dla VAN).
– Ruszamy z budową nowoczesnego, ekologicznego obiektu na Podkarpaciu. Jeszcze w tym roku otworzymy nowy terminal dla klientów z Lubelszczyzny. Łącznie w nowe terminale inwestujemy w ciągu niecałego roku około 100 mln zł – mówi Piotr Zborowski, CEO North&East Europe DB Schenker.
Terminal przeładunkowy na Podkarpaciu spełni założenia strategii zrównoważonego rozwoju DB Schenker. Obiekt będzie wyposażony m.in. w kolektory słoneczne do podgrzania wody użytkowej, instalację wody szarej do spłukiwania toalet w budynku biurowym, czy system urządzeń grzewczo-wentylacyjnych z 90 proc. odzyskiem ciepła. W celu optymalizacji operacji logistycznych DB Schenker skorzysta z inteligentnego systemu wymiarowania dla ładunków, który zapewnia ich dokładny pomiar oraz nowej platformy online do obsługi przesyłek. Budynek zostanie ukończony w styczniu 2021 roku.
Deweloper realizuje dla DB Schenker obiekt także w Świdniku, w którym zastosowane zostanie nowoczesne i bezpieczne wyposażenie, m.in. ciche wózki widłowe o napędzie elektrycznym, oświetlenie typu LED, czy urządzenia pozwalające na odzysk ciepła. Obiekt spełni najwyższe normy pod względem oszczędności energii i redukcji CO2. Wcześniej, na przełomie 2018 i 2019 roku, deweloper dostarczył budynek w Nowej Wsi Wrocławskiej, w którym rozwiązania ekologiczne pozwoliły na dwukrotnie zmniejszenie zużycia energii oraz emisję CO2 niższą o 230 ton w porównaniu do tradycyjnych obiektów.

Autorem artykułu jest:Michał Oksiński
Panattoni buduje kolejny nowoczesny terminal przeładunkowy dla DB Schenker. Obiekt o powierzchni ponad 6 000 mkw. powstanie na terenie Parku Naukowo – Technologicznego Rzeszów-Dworzysko. Zostanie wyposażony w wiele proekologicznych rozwiązań.
DB Schenker powstanie na terenie Parku Naukowo-Technologicznego Rzeszów - Dworzysko, na 4,5-ha działce. Powierzchnia obiektu to 6071 mkw., z czego 5 275 mkw. zajmie hala, a 725 mkw. zostanie przeznaczonych na część biurową. DB Schenker będzie miał do dyspozycji 57 doków oraz 200 miejsc parkingowych (w tym 30 dla pojazdów TIR i 13 dla VAN).
– Ruszamy z budową nowoczesnego, ekologicznego obiektu na Podkarpaciu. Jeszcze w tym roku otworzymy nowy terminal dla klientów z Lubelszczyzny. Łącznie w nowe terminale inwestujemy w ciągu niecałego roku około 100 mln zł – mówi Piotr Zborowski, CEO North&East Europe DB Schenker.
Terminal przeładunkowy na Podkarpaciu spełni założenia strategii zrównoważonego rozwoju DB Schenker. Obiekt będzie wyposażony m.in. w kolektory słoneczne do podgrzania wody użytkowej, instalację wody szarej do spłukiwania toalet w budynku biurowym, czy system urządzeń grzewczo-wentylacyjnych z 90 proc. odzyskiem ciepła. W celu optymalizacji operacji logistycznych DB Schenker skorzysta z inteligentnego systemu wymiarowania dla ładunków, który zapewnia ich dokładny pomiar oraz nowej platformy online do obsługi przesyłek. Budynek zostanie ukończony w styczniu 2021 roku.
Deweloper realizuje dla DB Schenker obiekt także w Świdniku, w którym zastosowane zostanie nowoczesne i bezpieczne wyposażenie, m.in. ciche wózki widłowe o napędzie elektrycznym, oświetlenie typu LED, czy urządzenia pozwalające na odzysk ciepła. Obiekt spełni najwyższe normy pod względem oszczędności energii i redukcji CO2. Wcześniej, na przełomie 2018 i 2019 roku, deweloper dostarczył budynek w Nowej Wsi Wrocławskiej, w którym rozwiązania ekologiczne pozwoliły na dwukrotnie zmniejszenie zużycia energii oraz emisję CO2 niższą o 230 ton w porównaniu do tradycyjnych obiektów.
Wróć do Pulsu Budownictwa
Udostępnij artykuł: