
Wróć do Pulsu Budownictwa


27.08.2025
Kolejny przystanek w Radomiu
Rozpoczęła się budowa przystanku kolejowego Radom Południowy. Powstaną trzy perony: dwa przy linii kolejowej nr 8 w kierunku Kielc oraz jeden przy linii nr 22 w stronę Tomaszowa Mazowieckiego. Pierwsze prace obejmują przygotowanie terenu pod budowę kładki i peronów oraz przebudowę sieci trakcyjnej.
Prace budowlane prowadzi firma DOMOST. Nowy przystanek będzie w pełni dostępny dla wszystkich pasażerów – pojawią się windy, system informacji pasażerskiej oraz udogodnienia dla osób o ograniczonej mobilności. Zatrzymywać się tu będą zarówno pociągi regionalne, jak i dalekobieżne.
W dniach od 25 do 30 sierpnia zaplanowano nocne zamknięcia torów i wyłączenie zasilania, aby bezpiecznie zbudować sieć trakcyjną nad przyszłym przystankiem. Prace prowadzone będą w godzinach, w których nie kursują pociągi, więc nie wpłyną na rozkład jazdy. Powstanie także tymczasowy przejazd przez tory linii 22 z Radomia do Tomaszowa Mazowieckiego.
Miasto Radom sfinansuje budowę kładki dla pieszych, która połączy ulice Jacka Kuronia, Anny Walentynowicz i Krynicką, zapewniając wygodny dostęp do peronów. Cała inwestycja kosztuje ponad 16 mln zł, z czego PLK pokryje ponad 6 mln zł. Projekt realizowany jest w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021–2025”. Zakończenie budowy planowane jest na II kwartał 2026 roku.
Pod wiaduktem drogowym przy ulicach Żeromskiego i Lubelskiej, między torami linii kolejowej Warszawa – Radom, wybudowano przystanek Radom Wschodni. Realizacja inwestycji o wartości 39 mln zł zakończyła się w czerwcu br.
Program przystankowy na Mazowszu obejmuje budowę lub modernizację peronów w 16 lokalizacjach o łącznej wartości ponad 84 mln zł oraz 22 parkingów przy przystankach. W skali kraju program zakłada realizację 213 przystanków (plus 101 na liście rezerwowej) oraz ponad 100 parkingów. Całkowity budżet programu przekracza 1 mld zł.

Autorem artykułu jest:Michał Oksiński
Rozpoczęła się budowa przystanku kolejowego Radom Południowy. Powstaną trzy perony: dwa przy linii kolejowej nr 8 w kierunku Kielc oraz jeden przy linii nr 22 w stronę Tomaszowa Mazowieckiego. Pierwsze prace obejmują przygotowanie terenu pod budowę kładki i peronów oraz przebudowę sieci trakcyjnej.
Prace budowlane prowadzi firma DOMOST. Nowy przystanek będzie w pełni dostępny dla wszystkich pasażerów – pojawią się windy, system informacji pasażerskiej oraz udogodnienia dla osób o ograniczonej mobilności. Zatrzymywać się tu będą zarówno pociągi regionalne, jak i dalekobieżne.
W dniach od 25 do 30 sierpnia zaplanowano nocne zamknięcia torów i wyłączenie zasilania, aby bezpiecznie zbudować sieć trakcyjną nad przyszłym przystankiem. Prace prowadzone będą w godzinach, w których nie kursują pociągi, więc nie wpłyną na rozkład jazdy. Powstanie także tymczasowy przejazd przez tory linii 22 z Radomia do Tomaszowa Mazowieckiego.

Chcesz uzyskać pełen dostęp do informacji o inwestycjach i zleceniach z całej Polski?
Miasto Radom sfinansuje budowę kładki dla pieszych, która połączy ulice Jacka Kuronia, Anny Walentynowicz i Krynicką, zapewniając wygodny dostęp do peronów. Cała inwestycja kosztuje ponad 16 mln zł, z czego PLK pokryje ponad 6 mln zł. Projekt realizowany jest w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021–2025”. Zakończenie budowy planowane jest na II kwartał 2026 roku.
Pod wiaduktem drogowym przy ulicach Żeromskiego i Lubelskiej, między torami linii kolejowej Warszawa – Radom, wybudowano przystanek Radom Wschodni. Realizacja inwestycji o wartości 39 mln zł zakończyła się w czerwcu br.
Program przystankowy na Mazowszu obejmuje budowę lub modernizację peronów w 16 lokalizacjach o łącznej wartości ponad 84 mln zł oraz 22 parkingów przy przystankach. W skali kraju program zakłada realizację 213 przystanków (plus 101 na liście rezerwowej) oraz ponad 100 parkingów. Całkowity budżet programu przekracza 1 mld zł.
Wróć do Pulsu Budownictwa
Udostępnij artykuł: