Ruszyły pierwsze pociągi ze stacji SKM Śródmieście w Gdańsku, której głównym wykonawcą było konsorcjum z udziałem Dekpolu. Inwestycja została oddana do użytkowania z początkiem kwietnia br.
Konsorcjum z udziałem Dekpolu zakończyło budowę nowej stacji SKM Gdańsk Śródmieście. Wartość zrealizowanego projektu przypadającego na Dekpol wyniosła 66,7 mln zł i stanowiła znaczący udział w portfelu inwestycyjnym spółki.
- Budowa nowego peronu SKM była jednym z naszych kluczowych, aktualnie realizowanych projektów. Tym bardziej cieszymy się, że została ukończona zgodnie z harmonogramem. Oddanie peronu Gdańsk Śródmieście znacznie poprawi infrastrukturę Gdańska. Dzięki niej miasto zyskało lepsze połączenie Dworca PKP ze Starym Miastem – powiedział Adam Olżyński, członek zarządu Dekpol.
Realizowane prace budowlane, które rozpoczęły się w sierpniu 2013 r., podzielono na 3 etapy. Pierwszy objął przebudowę istniejącej stacji Gdańsk Główny, modernizację peronu trzeciego poprzez utworzenie tzw. peronu wyspowego, remont i adaptację istniejącej wiaty wraz z jej wydłużeniem, a także przebudowę schodów wejściowych na nowy peron wraz z windą, łączącą peron nr 3 z przejściem podziemnym.
Drugi etap objął budowę ok. kilometrowej, dwutorowej linii kolejowej między dworcem PKP Gdańsk Główny a stacją Gdańsk Śródmieście oraz wzmocnienie konstrukcji Kanału Raduni przechodzącej pod torami. Natomiast w trzecim, kluczowym etapie, Dekpol zbudował nowy peron wyspowy – stację Gdańsk Śródmieście. Na peronie ulokowano wiatę peronową o konstrukcji stalowej, urządzenia elektronicznej informacji audiowizualnej dla podróżnych, słupki SOS-Info, monitoring, instalację oświetleniową, a także obiekty małej architektury. Realizacja inwestycji obejmowała również wykonanie obiektu (passarelli), stanowiącego przejście z peronu na wiadukt w ciągu al. Armii Krajowej, będącej częścią węzła integracyjnego zlokalizowanego w obrębie wiaduktu. W przyszłości przejście obejmie również centrum handlowo-usługowe Forum Radunia.