Worker
Wróć do Pulsu Budownictwa
Budowa obwodnicy Inowrocławia nabiera tempa (wideo)
18.09.2015

Budowa obwodnicy Inowrocławia nabiera tempa (wideo)

Na budowie obwodnicy Inowrocławia pracuje codziennie ponad 200 pracowników oraz 120 maszyn budowlanych. Zakończono już wszystkie prace przygotowawcze związane z wycinką drzew, rozbiórkami budynków i ogrodzeń kolidujących z budowaną. Zakończenie robót planowane jest na początku drugiej połowy 2017 roku. Prace jako generalny wykonawca prowadzi konsorcjum firm Mirbud i Erbedim, a także jako podwykonawca Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia. Obecnie prowadzone są roboty zasadnicze związane z usuwaniem kolizji wodno-kanalizacyjnych, gazowych, energetycznych i telekomunikacyjnych. Trwają także prace ziemne oraz pierwsze prace na obiektach inżynierskich w ciągu budowanej obwodnicy. Przeszło 18-kilometrowy odcinek obwodnicy został podzielony przez wykonawcę na dwie sekcje (tj. od km 4+880 do km 13+492,88 i od km 13+492,88 do km 22+968,21) przy czym na obu sekcjach Roboty prowadzone są równolegle. Budowa Obwodnicy Inowrocławia w ciągu drogi krajowej nr 15 i 25, etap I od DK15 do DK25 obejmuje budowę odcinka obwodnicy, budowę węzłów drogowych: Latkowo, Jacewo i Tupadły, przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z obwodnicą, budowę dróg dojazdowych (obsługujące tereny przyległe do obwodnicy), budowę ciągów pieszych i rowerowych, budowę obiektów inżynierskich w ciągu obwodnicy i w ciągu dróg krzyżujących się z obwodnicą w tym wiaduktów i mostów, przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci gazowych, urządzeń solankowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych. - Prace obecnie prowadzone na budowie przebiegają zgodnie z harmonogramem. Codziennie na budowie pracuje ponad 200 osób i ponad 120 maszyn budowlanych. Obecnie rozpoczęliśmy m.in. pierwsze prace z budową niektórych wiaduktów m.in., przy węźle Jacewo przeprowadziliśmy tzw. palowanie terenu, aby wzmocnić grunt przed budową samego wiaduktu - mówi Michał Niemyt, członek zarządu Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia. Wszystkie prace prowadzone są przez wykonawcę pod stałym nadzorem przyrodniczo-środowiskowym, archeologicznym i saperskim. Budowana obwodnica przebiega przez tereny na których można napotkać budowle lub inne pozostałości lub obiekty interesujące pod względem geologicznym czy archeologicznym. Na placu budowy napotkano już skupiska obiektów archeologicznych związanych z osadnictwem kultury łużyckiej, groby i cmentarzyska szkieletowe z okresu rzymskiego, osadnictwo kultury amfor kulistych i inne.
Zdjęcie Michał Oksiński
Autorem artykułu jest:Michał Oksiński
Na budowie obwodnicy Inowrocławia pracuje codziennie ponad 200 pracowników oraz 120 maszyn budowlanych. Zakończono już wszystkie prace przygotowawcze związane z wycinką drzew, rozbiórkami budynków i ogrodzeń kolidujących z budowaną. Zakończenie robót planowane jest na początku drugiej połowy 2017 roku.
Prace jako generalny wykonawca prowadzi konsorcjum firm Mirbud i Erbedim, a także jako podwykonawca Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia. Obecnie prowadzone są roboty zasadnicze związane z usuwaniem kolizji wodno-kanalizacyjnych, gazowych, energetycznych i telekomunikacyjnych. Trwają także prace ziemne oraz pierwsze prace na obiektach inżynierskich w ciągu budowanej obwodnicy.
Przeszło 18-kilometrowy odcinek obwodnicy został podzielony przez wykonawcę na dwie sekcje (tj. od km 4+880 do km 13+492,88 i od km 13+492,88 do km 22+968,21) przy czym na obu sekcjach Roboty prowadzone są równolegle.
Budowa Obwodnicy Inowrocławia w ciągu drogi krajowej nr 15 i 25, etap I od DK15 do DK25 obejmuje budowę odcinka obwodnicy, budowę węzłów drogowych: Latkowo, Jacewo i Tupadły, przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z obwodnicą, budowę dróg dojazdowych (obsługujące tereny przyległe do obwodnicy), budowę ciągów pieszych i rowerowych, budowę obiektów inżynierskich w ciągu obwodnicy i w ciągu dróg krzyżujących się z obwodnicą w tym wiaduktów i mostów, przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci gazowych, urządzeń solankowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych.
- Prace obecnie prowadzone na budowie przebiegają zgodnie z harmonogramem. Codziennie na budowie pracuje ponad 200 osób i ponad 120 maszyn budowlanych. Obecnie rozpoczęliśmy m.in. pierwsze prace z budową niektórych wiaduktów m.in., przy węźle Jacewo przeprowadziliśmy tzw. palowanie terenu, aby wzmocnić grunt przed budową samego wiaduktu - mówi Michał Niemyt, członek zarządu Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia.
Wszystkie prace prowadzone są przez wykonawcę pod stałym nadzorem przyrodniczo-środowiskowym, archeologicznym i saperskim. Budowana obwodnica przebiega przez tereny na których można napotkać budowle lub inne pozostałości lub obiekty interesujące pod względem geologicznym czy archeologicznym. Na placu budowy napotkano już skupiska obiektów archeologicznych związanych z osadnictwem kultury łużyckiej, groby i cmentarzyska szkieletowe z okresu rzymskiego, osadnictwo kultury amfor kulistych i inne.
Wróć do Pulsu Budownictwa
Udostępnij artykuł: