Worker
Wróć do Pulsu Budownictwa
Archicom chce wypłynąć na szerokie wody
02.03.2020

Archicom chce wypłynąć na szerokie wody

Zarząd Grupy Archicom w porozumieniu z większościowymi akcjonariuszami spółki rozpoczyna poszukiwania partnera strategicznego. Wrocławski deweloper bierze pod uwagę rozwój ogólnopolskiej oferty i większą aktywność w segmencie biurowym. – Archicom jest w bardzo dobrej kondycji. Dysponujemy szerokim portfelem oferty mieszkaniowej, zabezpieczonej atrakcyjnym bankiem gruntów. Bieżący rok rozpoczęliśmy obiecującymi wynikami sprzedaży zamkniętych już dwóch miesięcy, sprzyja nam również sytuacja makroekonomiczna przekładająca się na ceny i popyt na rynku nieruchomości. Rozpoczynamy przegląd opcji strategicznych dobrze przygotowani do wyzwań rynku, silniejsi niż kiedykolwiek dotąd. Nie ukrywam jednak, że celem spółki jest pozyskanie partnera strategicznego dającego wsparcie w dalszym rozwoju naszej działalności – mówi Dorota Jarodzka-Śródka, prezes zarządu Archicom. Spółka ogłosiła niedawno, że w 2019 roku sprzedała rekordowe 1462 lokale, co oznacza 7% wzrost w stosunku do roku 2018. Zarząd spółki poinformował, że cele sprzedażowe na rok 2020 to 1500 - 1700 jednostek. – Wierzymy, że czeka nas dobry rok. Chcemy podtrzymać dynamikę wzrostu z lat ubiegłych i przypomnę, że jeszcze cztery lata temu nasza sprzedaż nie przekraczała 1000 lokali rocznie. Mamy ambicje rozwoju oferty ogólnopolskiej, a niedawna sukcesem zakończona transakcja sprzedaży biurowca City One jest dobrą prognozą kierunku rozwoju aktywności Archicom w segmencie nieruchomości biurowych - dodaje Dorota Jarodzka-Śródka. Archicom posiada bank ziemi pozwalający na budowę ponad 7350 lokali, z których prawie połowa to grunty poza rodzimym Wrocławiem. Grupa realizuje projekty także w Krakowie, Trójmieście, Poznaniu i Łodzi.
Zdjęcie Michał Oksiński
Autorem artykułu jest:Michał Oksiński
Zarząd Grupy Archicom w porozumieniu z większościowymi akcjonariuszami spółki rozpoczyna poszukiwania partnera strategicznego. Wrocławski deweloper bierze pod uwagę rozwój ogólnopolskiej oferty i większą aktywność w segmencie biurowym.
– Archicom jest w bardzo dobrej kondycji. Dysponujemy szerokim portfelem oferty mieszkaniowej, zabezpieczonej atrakcyjnym bankiem gruntów. Bieżący rok rozpoczęliśmy obiecującymi wynikami sprzedaży zamkniętych już dwóch miesięcy, sprzyja nam również sytuacja makroekonomiczna przekładająca się na ceny i popyt na rynku nieruchomości. Rozpoczynamy przegląd opcji strategicznych dobrze przygotowani do wyzwań rynku, silniejsi niż kiedykolwiek dotąd. Nie ukrywam jednak, że celem spółki jest pozyskanie partnera strategicznego dającego wsparcie w dalszym rozwoju naszej działalności – mówi Dorota Jarodzka-Śródka, prezes zarządu Archicom.
Spółka ogłosiła niedawno, że w 2019 roku sprzedała rekordowe 1462 lokale, co oznacza 7% wzrost w stosunku do roku 2018. Zarząd spółki poinformował, że cele sprzedażowe na rok 2020 to 1500 - 1700 jednostek. – Wierzymy, że czeka nas dobry rok. Chcemy podtrzymać dynamikę wzrostu z lat ubiegłych i przypomnę, że jeszcze cztery lata temu nasza sprzedaż nie przekraczała 1000 lokali rocznie. Mamy ambicje rozwoju oferty ogólnopolskiej, a niedawna sukcesem zakończona transakcja sprzedaży biurowca City One jest dobrą prognozą kierunku rozwoju aktywności Archicom w segmencie nieruchomości biurowych - dodaje Dorota Jarodzka-Śródka.
Archicom posiada bank ziemi pozwalający na budowę ponad 7350 lokali, z których prawie połowa to grunty poza rodzimym Wrocławiem. Grupa realizuje projekty także w Krakowie, Trójmieście, Poznaniu i Łodzi.
Wróć do Pulsu Budownictwa
Udostępnij artykuł: